Konisk Gjæringstank- Fordeler.

I alle fall i teorien, ja. Små sprekker hvor man gjerne ikke kommer til ved vask og desinfisering. Hvor stor betydning det har i praksis skal jeg dog ikke uttale meg om.
 
Gahr skrev:
2500,- er en meget god pris i forhold til tanker i stål! Noen som har prøvd de koniske fra Speidel?
Jeg har nettopp bestilt en slik tank fra Petit og regner med at den kommer i løpet av kommende uke. Skal slenge inn noen ord så snart jeg har fått testet den :biersmile:
 
Tor-Henning skrev:
Fant en dansk side
http://www.drp.dk/cylindriske-silo-vandbehandling-vildtfodersilo-fodersilo/11-silo-cylindrisk.html


Tanken var å sette inn noen kraner, men blir litt dyrt.
eneste løsningen er vel om eg klarer å finne plass i bilen i sommerferien 2013
Har sendt mail og prisen er ca 380,- husker ikke om det var med mva, men frakt er ca 1000,-
Dette var for 25l, men er vel også en silo på 90l
Tør ikke nevne å gå sammen om felles bestilling.

Rett og slett ein forlokkande pris. Er nesten så ein verkeleg må leite, for å finne grunnar for IKKJE å kjøpe den...

Edit: trykkleif
 
Jeg er ikke sikker, men det ser ut som konen er litt vel liten til at denne fungerer optimalt..
Jeg mener koniske tanker brukt til brygging bør ha en vinkel på 60 grader ca, for at de skal fungere optimalt.
Som sagt, ikke sikker, da jeg bare har lest om dette, og har ingen erfaring med bruken selv enda...
 
Jeg er nok ikke verdens sprekeste i dansk. Men det står jo følgende i tekniske data "Kegle: = 60o." Er jeg helt på viddene hvis jeg tror dette kan bety at den faktisk er 60 grader?
 
magne1972 skrev:
Jeg er ikke sikker, men det ser ut som konen er litt vel liten til at denne fungerer optimalt..
Jeg mener koniske tanker brukt til brygging bør ha en vinkel på 60 grader ca, for at de skal fungere optimalt.
Som sagt, ikke sikker, da jeg bare har lest om dette, og har ingen erfaring med bruken selv enda...

Det tror jeg og hvis det er for å få  gjær/bunnfall ned i bunnen, du må uansett hjelpe til ellers tapper du med bunnfall helt til tanken er tomm.
 
Gahr skrev:
I alle fall i teorien, ja. Små sprekker hvor man gjerne ikke kommer til ved vask og desinfisering. Hvor stor betydning det har i praksis skal jeg dog ikke uttale meg om.

Det er derfor jeg har fått ulumskheter i min, men denne kan være sveist med bakgass noe jeg ikke fikk til, uansett, skulle jeg kjøpt skulle jeg vist hva jeg kjøpte.
 
MagneFV skrev:
Tor-Henning skrev:
Fant en dansk side
http://www.drp.dk/cylindriske-silo-vandbehandling-vildtfodersilo-fodersilo/11-silo-cylindrisk.html


Tanken var å sette inn noen kraner, men blir litt dyrt.
eneste løsningen er vel om eg klarer å finne plass i bilen i sommerferien 2013
Har sendt mail og prisen er ca 380,- husker ikke om det var med mva, men frakt er ca 1000,-
Dette var for 25l, men er vel også en silo på 90l
Tør ikke nevne å gå sammen om felles bestilling.

Rett og slett ein forlokkande pris. Er nesten så ein verkeleg må leite, for å finne grunnar for IKKJE å kjøpe den...

Edit: trykkleif

[/quote

Kunne jo gått sammen og delt frakt, blir vel ikke mye dyrere om en stapper flere oppi hverandre
 
MagneFV skrev:
Jeg er nok ikke verdens sprekeste i dansk. Men det står jo følgende i tekniske data "Kegle: = 60o." Er jeg helt på viddene hvis jeg tror dette kan bety at den faktisk er 60 grader?
Ja, se der... Det står vitterlig det, syntes det ikke så slikt ut på bildet, men øyemål er ikke min sterkeste side :)
 
Har du noen ide om hvor mye det blir i frakt? Det blir jo uansett endel ekstra da:

1158 (selve tanken)
+300 (frakt, tror jeg er veldig forsiktig her?)
+270 postens fortollingsgebyr
+362 mva (hvis frakt er 300)
...
Nærmer seg raskt 2100, men det er vel fremdeles bra i forhold til vanlige priser her hjemme :)
 
Tenkte man kunne lete litt mer, men dette er priser man kan leve med på utstyr.
Ellers har naboen sveiseutstyr, og vi får lett tak i noen beredere. :)
 
Det var jeg faktisk ikke, nei. Takker :)
1000 kroner dyrere (ca.) med frakt. Så lenge den er på salg riktignok.
Det der er vel ikke så langt unna det som blir når mva og toll er med på totalen.
 
Har du noen ide om hvor mye det blir i frakt? Det blir jo uansett endel ekstra da:

1158 (selve tanken)
+300 (frakt, tror jeg er veldig forsiktig her?)
+270 postens fortollingsgebyr
+362 mva (hvis frakt er 300)
...
Nærmer seg raskt 2100, men det er vel fremdeles bra i forhold til vanlige priser her hjemme :)

På e-bay estimerer de 325 kr i frakt. http://www.ebay.com/itm/Conical-Fer...466?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e91d21e1a

Ser også de oppgir den til 46l ett sted, og 50l et annet sted. Uansett er dette en fin størrelse for en litt stor typisk hjemmebatch.

Men kanskje like greit å kjøpe rett fra produsenten, har sendt de en epost med spørsmål om dette, kan poste svar om interesse.

Har også vurdert SS sine, og de er rimelige til å være i metall, men fremdeles flere tusen for dyrt for min lommebok. Den "SS Brew Bucket" har jeg forresten hørt at folk er misfornøyd med, har bare en kran, og vil ikke være store praktiske forbedringen ift.en vanlig plastbøtte.

Jeg vil ha en god oppgradering til en rimelig pris, og da er det kun dette polske, og "Mini Brew" http://minibrew.com/product/46/ jeg har funnet sålangt som gir nok pr.krone. Med en mulighet for Speidel plast-modellene(fra Petit, feks.), om å bestille de utenlandske skulle bli like dyre, noe det er en mulighet for.
 
Tilbake
Topp