Er det ikke like greit å fordele ut med en gang?Rutof skrev:Havgapet Bryggerlag skrev:Hvordan blir du å gjøre det med disse reservedelene? Er dette noe du blir å distribuere etterhvert som folk trenger eller?
Rutof skrev:MagneS skrev:Jeg er interessert i en 60 liter, med oppgraderte kraner og tc på termometerkoblingen.
Er det gummipakning på lokket? I så fall, er det mulig å få med en ekstra pakning (til å ha i reserve)?
Vi for ta ut 2% ut i reservedeler og pakninger. Så skal ta med mye av det meste.
Kraner og klemmer blir tatt ut som reserve deler
Tenkt litt på det. Enten å fordele det etter behov eller fordele det med engang. Kan også finne noen i hvert fylke som tar ansvaret og holder på delene og fordeler hver behov.
magne1972 skrev:Reservepakning til lokket hadde vært fint å få med for alle.
Resterende deler har/skaffer hver enkelt greit. 1,5" tri clamp er standardvare
Ja tenker det må fungere. Tenker dette til 60 literen konisk jeg har bestilt da, den "hillbilly"løsningen vil vel funke på vanlige 30 liters plastgjærkar, men der har jeg fryser med stc-1000 og varme.Hauglia skrev:Tim; det fungerer nok gulle godt.
En litt mer hillbilly løsning kan være å sette gjæringskaret nedi ett fat med dreneringshull passelig høyt oppe. For å så la kaldt vann strømme gjennom fatet.
Erfaringsmessig s er det jo rart om alle delene på alle tankene fungere smertfritt de første gangene. Så da kan de som evt får tanker med smådefekter få tilgang på det reservedelene etterhvert, så lenge lageret rekker. Men pakning kan jo være greit å ha liggende.Tim skrev:Er det ikke like greit å fordele ut med en gang?Rutof skrev:Havgapet Bryggerlag skrev:Hvordan blir du å gjøre det med disse reservedelene? Er dette noe du blir å distribuere etterhvert som folk trenger eller?
Rutof skrev:MagneS skrev:Jeg er interessert i en 60 liter, med oppgraderte kraner og tc på termometerkoblingen.
Er det gummipakning på lokket? I så fall, er det mulig å få med en ekstra pakning (til å ha i reserve)?
Vi for ta ut 2% ut i reservedeler og pakninger. Så skal ta med mye av det meste.
Kraner og klemmer blir tatt ut som reserve deler
Tenkt litt på det. Enten å fordele det etter behov eller fordele det med engang. Kan også finne noen i hvert fylke som tar ansvaret og holder på delene og fordeler hver behov.
Så hvis man trenger ytterligere deler, kan vel hver enkelt bestille på nett.
Da er det jo snakk om små portokostnader.
Hansenbrygg skrev:Det var vel snakk om reservepakninger til alle tankene, så om noen skulle få defekte pakninger så har man uansett i reserve når alle får med en gang
Jeg ser på tegningene at outlet a og b (dump i bunnen og racking-hullet) er ø25 på 60-literen og ø32 på 130-literen, skulle ikke disse være ø38? Spesielt bunnen bør i hvert fall være ø38mm.
38 mm ventil også?Rutof skrev:Fått bekreftet Ø38.
magne1972 skrev:38 mm ventil også?Rutof skrev:Fått bekreftet Ø38.
Og ved tc fittings, hvilken type ventiler?
Jeg har fra før de som er skrudd sammen med 4 bolter. Og de som sitter på stout and tank sine. Som skrues fra hverandre i enden.
Sistnevnte er meget grei å rengjøre, og absolutt et flott produkt.
Butterflyventiler vet jeg ingenting om.
magne1972 skrev:Hvor mange ble det totalt?