• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

koniske gjærtanker 30 liter, 60 liter og 100 liter

Rutof skrev:
Havgapet Bryggerlag skrev:
Hvordan blir du å gjøre det med disse reservedelene? Er dette noe du blir å distribuere etterhvert som folk trenger eller?

Rutof skrev:
MagneS skrev:
Jeg er interessert i en 60 liter, med oppgraderte kraner og tc på termometerkoblingen.

Er det gummipakning på lokket? I så fall, er det mulig å få med en ekstra pakning (til å ha i reserve)?


Vi for ta ut 2% ut i reservedeler og pakninger. Så skal ta med mye av det meste.

Kraner og klemmer blir tatt ut som reserve deler

Tenkt litt på det. Enten å fordele det etter behov eller fordele det med engang. Kan også finne noen i hvert fylke som tar ansvaret og holder på delene og fordeler hver behov.
Er det ikke like greit å fordele ut med en gang?
Så hvis man trenger ytterligere deler, kan vel hver enkelt bestille på nett. 
Da er det jo snakk om små portokostnader.
 
Har tenkt litt på det med kjøling.  I mitt tilfelle har jeg en plass å sette denne som er relativt kjølig året rundt.
I tillegg har jeg vann der som er iskaldt året rundt.
Vil det ikke kunne fungere som en "ikke så proff, men fungerende" løsning å legge en kobberspiral rundt tanken som det går kaldt vann gjennom, og så kle liggeunderlag utenpå det?

Blir jo litt som vi gjør med å isolere meskekar/kokekar..
Kan ikke forstå hvorfor det ikke skulle funke?
 
Reservepakning til lokket hadde vært fint å få med for alle.
Resterende deler har/skaffer hver enkelt greit. 1,5" tri clamp er standardvare :)
 
Tim; det fungerer nok gulle godt.
En litt mer hillbilly løsning kan være å sette gjæringskaret nedi ett fat med dreneringshull passelig høyt oppe. For å så la kaldt vann strømme gjennom fatet.
 
magne1972 skrev:
Reservepakning til lokket hadde vært fint å få med for alle.
Resterende deler har/skaffer hver enkelt greit. 1,5" tri clamp er standardvare :)

Da gjør vi det. Fordeler likt rundt
 
Hauglia skrev:
Tim; det fungerer nok gulle godt.
En litt mer hillbilly løsning kan være å sette gjæringskaret nedi ett fat med dreneringshull passelig høyt oppe. For å så la kaldt vann strømme gjennom fatet.
Ja tenker det må fungere.  Tenker dette til 60 literen konisk jeg har bestilt da, den "hillbilly"løsningen vil vel funke på vanlige 30 liters plastgjærkar, men der har jeg fryser med stc-1000 og varme.
 
Tim skrev:
Rutof skrev:
Havgapet Bryggerlag skrev:
Hvordan blir du å gjøre det med disse reservedelene? Er dette noe du blir å distribuere etterhvert som folk trenger eller?

Rutof skrev:
MagneS skrev:
Jeg er interessert i en 60 liter, med oppgraderte kraner og tc på termometerkoblingen.

Er det gummipakning på lokket? I så fall, er det mulig å få med en ekstra pakning (til å ha i reserve)?


Vi for ta ut 2% ut i reservedeler og pakninger. Så skal ta med mye av det meste.

Kraner og klemmer blir tatt ut som reserve deler

Tenkt litt på det. Enten å fordele det etter behov eller fordele det med engang. Kan også finne noen i hvert fylke som tar ansvaret og holder på delene og fordeler hver behov.
Er det ikke like greit å fordele ut med en gang?
Så hvis man trenger ytterligere deler, kan vel hver enkelt bestille på nett. 
Da er det jo snakk om små portokostnader.
Erfaringsmessig s er det jo rart om alle delene på alle tankene fungere smertfritt de første gangene. Så da kan de som evt får tanker med smådefekter få tilgang på det reservedelene etterhvert, så lenge lageret rekker. Men pakning kan jo være greit å ha liggende.
 
Det var vel snakk om reservepakninger til alle tankene, så om noen skulle få defekte pakninger så har man uansett i reserve når alle får med en gang :)

Jeg ser på tegningene at outlet a og b (dump i bunnen og racking-hullet) er ø25 på 60-literen og ø32 på 130-literen, skulle ikke disse være ø38? Spesielt bunnen bør i hvert fall være ø38mm.
 
Hansenbrygg skrev:
Det var vel snakk om reservepakninger til alle tankene, så om noen skulle få defekte pakninger så har man uansett i reserve når alle får med en gang :)

Jeg ser på tegningene at outlet a og b (dump i bunnen og racking-hullet) er ø25 på 60-literen og ø32 på 130-literen, skulle ikke disse være ø38? Spesielt bunnen bør i hvert fall være ø38mm.

Skal være ø38. Skal få rettet det på tegningene

Edit. Mente ø38
 
Rutof skrev:
Fått bekreftet Ø38.
38 mm ventil også?
Og ved tc fittings, hvilken type ventiler?
Jeg har fra før de som er skrudd sammen med 4 bolter. Og de som sitter på stout and tank sine. Som skrues fra hverandre i enden.
Sistnevnte er meget grei å rengjøre, og absolutt et flott produkt.
Butterflyventiler vet jeg ingenting om.
 
magne1972 skrev:
Rutof skrev:
Fått bekreftet Ø38.
38 mm ventil også?
Og ved tc fittings, hvilken type ventiler?
Jeg har fra før de som er skrudd sammen med 4 bolter. Og de som sitter på stout and tank sine. Som skrues fra hverandre i enden.
Sistnevnte er meget grei å rengjøre, og absolutt et flott produkt.
Butterflyventiler vet jeg ingenting om.

Enig med deg at de er greie. De er enkel å demontere og rengjøre. Kalles sanitær ventiler
 
oppdateringer


Edit. 60 literen blir på 32Ø. Det er Max på den. Hullet blir for stort iht størrelsen nede. Ingeniørene nektet å lage større. Da måtte de forandre helt på tanken.
 

Vedlegg

  • Drawing of 100L Fermenter -- Single layer REV-01 2013-06-05.pdf
    638,8 KB · Sett: 115
  • Drawing of 130L Fermenter -- Single layer REV-01 2013-06-05.pdf
    140 KB · Sett: 52
  • Drawing of 130L Fermenter -- Three layers REV-01 2013-06-05.pdf
    159 KB · Sett: 68
  • Drawing of 60L Fermenter -- Single layer 2013-06-05 REV-01.pdf
    144,9 KB · Sett: 144
Da har nesten alle betalt. Regner med resten er rundt hjørnet.

Viktig å sende adressen til meg. Noen som jeg ikke har fått adresse og tlf nr. Til

Ligger ut bilder av produksjonen når se får startet på den
 
Jeg har bestil extra 2 stk  60 litere og en 30 liter.

Send meg en melding vist noen er intresert.

Gjorde det for å nå målet med levering 2 steder
 
Tilbake
Topp