Kontroll på gjæringstemperatur

SSS

 
Eg har lyst til å få meir kontroll på gjæringstemperaturen, men er usikker på korleis eg kan gjere dette på ein grei måte, helst utan å svi av verken for mange pengar eller huset. For kunnskapane mine om elektronikk er totalt fråverande, så eg kan ikkje satse på å lage eit kjøleskap med varme/kjølefunksjonar, slik eg ser mange av dykk gjer.

Pr. no har eg dunken ståande på eit rom eg forsøkar å halde på 18-20 gradar. Dette klarar eg stort sett, men eg skulle gjerne ha hatt betre kontroll. Eg har to brygg på flaskemodning no som eg er veldig usikker på om kom seg "uskadd" gjennom gjæringa, då kong vinter slo til med heftige temperatursvingningar her i vest, noko som gjorde at rommet dunkane stod på også vart påvirka.

Har nokon gode tips?
 
Hei! Jeg har kjøpt en UT-200 på vesbrygg og koblet denne opp på et kjøleskap fra Finn. Kostet totalt 600,-. Fungerer optimalt for meg. Ingen lodding, mekking eller skruing. Er bare å sette i kontakten, teip sensoren fast i gjæringsbøtten med noe isolasjon utenpå. Så stopper og starter den strømmen på kjølen etter hva du har stilt den inn på.
 
  • Like
Reaksjoner: SSS
Har ett, men det er ift Pitch-temperaturen din. Hvis rommet svinger mellom 18 og 20 grader ville jeg kjølt ned vørteren til 16-17 grader før jeg pitchet gjæren. Da er du sikker på at gjæren får greie arbeidsforhold. Målet er i alle fall å unngå for stort fall i temperaturen, ellers vil gjæren slite med å bli ferdig og du vil få litt "urene" smaker pga gjær-stress.
 
Det høyrast særs bra ut. Men korleis er det for gjæring på 18-20 grder? Får ein kjøleskapet så varmt? Det er litt der eg har stranda i hovudet....
 
hvis du har tilgang til å sette en liten ovn i det rommet kan du stille den inn på 20 grader, så er du sikker på at temperaturen ikke faller- det er det viktigste, og at den ikke går for høyt.
 
Ja, eg er klar over det med temperaturfall. Det er det er er litt redd for at har skjedd med dei som står på flaske no, sidan det ikkje akkurat har vore jamn temperatur ute i det siste...
 
Det høyrast særs bra ut. Men korleis er det for gjæring på 18-20 grder? Får ein kjøleskapet så varmt? Det er litt der eg har stranda i hovudet....

Du tar stikkontakten til ett kjøleskap/fryseboks og stikker det inn i ut-200 boksen som igjen går inn i støpselet i veggen. Ut-200 har en probe med som måler temperatur. Denne fester du til gjæringsdunken med gaffateip og stiller inn på ett bestemt temperatur-intervall. UT-200 boksen vil da skru av/på kjøleskap alt ettersom hva temperaturen befinner seg på i gjæringsdunken din.
 
Så det de seier er at det då vil gå greit å halde ale-temp i kjøleskapet. Supert. Då har eg ein plan, trur eg.

Om du er redd for at det skal bli for kaldt kan du ha en varmeplate eller lignende i kjøleskapet. Så har du kjøleskapet koplet til under stormgjæringen, så bytter du til varmeplaten etterpå.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
En enklere (?) og billigere måte, (hvis du ikke har kjøleskap) er STC-1000 og varmebelte. Plasser dunken et sted det er litt kaldere enn ønsket temperatur, så regulerer STC-1000 varmebeltet til å holde ønsket temepratur. Finnes fjørti tråder om dette.
 
  • Like
Reaksjoner: SSS
For å forsøke meg på en liten oppsummering...
Du har tre valg
1. Ha et rom / kjøleskap med både varme og kulde. Dette innebærer litt mekking.
2. Ha et varmt rom hvor du plasserer et kjøleskap med feks. en UT-200. Ingen mekking.
3. Ha et kaldt rom hvor du bruker en varmekabel rundt gjæringskaret, styrt av eks. en UT-200. Ingen mekking
 
Ja, eg er klar over det med temperaturfall. Det er det er er litt redd for at har skjedd med dei som står på flaske no, sidan det ikkje akkurat har vore jamn temperatur ute i det siste...
Ølene som allerede er flasket er det ingen fare med. Sett dem litt varmere, feks. på badet, dersom det er for lite futt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp