Det kittet fra GF virker veldig lite fleksibelt. Så vidt jeg kan forstå det er størrelsen på trilock på lokket 1,5", så den bør passe, men da har du ikke noen overtrykksventil og må stole på CO2-regulatoren for å holde lavt nok trykk. Alternativt bygge ut med noe slikt: https://brewshop.no/produkt/utstyr/tri-clamp-1/15-tri-clamp-t-adapter
Oppsettet som jeg bruker
GF fermenter klarer ikke holde tett ved over 0,3bar ca. Da lekker det ut lokket
Du får kjøpt bein til fermenter ellers bør du få den litt opp
Jeg trenger kun T-adapter til toppen, som jeg kobler til en CO2-gass ball-lock, korrekt? Og en silikonslange med klemringer til øluttaket p å GF-ventilen? Eller trenger jeg den sikkerhetsventilen et sted også? og hvor får jeg silikonringen til triclampen?
Jeg trenger kun T-adapter til toppen, som jeg kobler til en CO2-gass ball-lock, korrekt? Og en silikonslange med klemringer til øluttaket p å GF-ventilen? Eller trenger jeg den sikkerhetsventilen et sted også? og hvor får jeg silikonringen til triclampen?
Som andre nevner - det kommer mest sannsynlig til å lekke fra lokket før selv en svak sikkerhetsventil begynner å slå ut, men er bare for å være helt sikker
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.