Kran på 36l kjele TETT

cjohansen

Norbrygg-medlem
Min 36l kjele med kran fra Bryggselv har gått helt tett i krana. Jeg har prøvd å skyve en veldig liten piperenser jeg hadde inn gjennom fra forsiden, men den går ikke hele veien igjennom og løser ikke problemet. Det er åpenbart noe som presser på, for jeg har prøvd å ha krana åpen mens jeg stikker feks en strikkepinne inn. Da renner det, men fjerner jeg strikkepinnen er det tett igjen.

Forslag til hvor jeg får tak i en litt større piperenser for å løse problemet, evt andre forslag til hvordan jeg får bukt med problemet?

Jeg går ut fra at du har skrudd av kranen? Hvis ikke så gjør det slik at du kommer greit til fra begge sider. Da kan jeg ikke forestille meg hva som kan være problem å fjerne.

Ettersom jeg er langt over gjennomsnittet lat hadde jeg håpt å løse problemet uten å skru av krana :) Derav en eller annen piperenser til å kjøre igjennom. Men kanskje jeg får kicke latskapen og skru den av...

Har opplevd det samme da var det en humleblomst som hadde lurt seg inn i systemet. Ble løst enkelt ved å skru ventilen i to. Altså ikke skru den løs fra gryten. Kan uansett anbefale å vaske ventilen innvendig en gang i blant.

Tilbake
Topp