Ja. Og finnes det noen gode argumenter mot å gjøre det?
Jeg antar at det er unødvendig å gjøre det, og i så fall er det bortkasta arbeid.
Et spørsmål er så om det gjør mer skade enn gagn. Hvis det er unødvendig, kan det reint logisk ikke gagne oss, og det vil vel over tid medføre slitasje, og kanskje gi en liten økt fare for infeksjon?
Det finnes ingen fasit på disse spørsmåla, så jeg skal ikke ha noen bastant mening om det - jeg bare
trur ikke det har noe for seg. Ut fra det som er sagt tidligere i tråden, kan det se ut som om det i alle fall ikke er noen god ide å koke disse kranene. Da vil de antakelig kunne bli utette.
Det kan neppe være produsentens mening at kranene skal plukkes fra hverandre på denne måten, men det betyr sjølsagt ikke at det
må være dumt å gjøre det. Men jeg ser - som sagt tidligere - ikke tegn til at det er noe guffe inni kranene når jeg gjennomlyser dem, og jeg har brukt dem så mange ganger at jeg ikke kan forstå at det ikke måtte ha vært synlig om noe skulle ha kommet inn. Og om noe kommer inn, så må det jo være væske der inne etter bruk, og igjen: Jeg kan ikke forstå at jeg ikke ville ha lagt merke til det. Så jeg kommer ikke til å plukke noen kran fra hverandre.
Men jeg skal ikke gi noen råd, bortsett fra at det kanskje ikke er lurt å kombinere koking av kranene med å ikke demontere dem. Da trur jeg det er mulig at man får seg en overraskelse i form av en infeksjon. Og det er jo det å unngå infeksjoner dette handler om.