Kran til braumeister

Ville heller gått for rustfritt. Biltema har rimelige varianter. Men pass på at det er samme gjengestandard (og riktig dimensjon).

Gjengedimensjonen på Speidelen og diverse kranalternativer er diskutert mang en gang. Søk og du vil finne :)

Ja, det er jeg klar over og jeg har vært igjennom mange av dem. Men gjengedimensjonen og typen til krana på Clas er ikke det og mine krav til kran ser også ut til å være av den litt mer moderate typen (jeg føler ikke helt behovet for TC enda).

Men å gå for rustfritt høres uansett ut som en god ide. Bare så skrekkelig langt til Biltema relativt til Clas. :-/

Ja, det er jeg klar over og jeg har vært igjennom mange av dem. Men gjengedimensjonen og typen til krana på Clas er ikke det og mine krav til kran ser også ut til å være av den litt mer moderate typen (jeg føler ikke helt behovet for TC enda).

Men å gå for rustfritt høres uansett ut som en god ide. Bare så skrekkelig langt til Biltema relativt til Clas. :-/

Biltema har vel forsåvidt ventil med "full flow" i rustfritt men desse har berre innvendige gjenger så du må ha nippel mellom speidel og ventilen. Biltema har ikkje niplar i rustfritt såvidt eg har funne ut. Men dei har fornikla delar (6-kant niplar).

CO har forkromma ventilar(kranar) i 3/4" (R20) som har utvendige gjenger i eine enden og innvendige i den andre.

Dei fleste brukar vel 1/2" ventilar (kranar) og så er det også lurt å ha noko anna i utløpet enn dei innvendige gjengene i ein ventil - så f.eks. ein slangenippel eller ein hann hurtigkobling er det mange som brukar (eller anna).

Bryggmaker hadde fin 3/4-1/2-overgang (gud så mye jeg har lært om slikt det siste halvåret) og 1/2" kran i rustfritt stål. Så blir det hurtigkoblinger derifra etterhvert når jeg får en pakke fra Kina (eneste stedet jeg fant NTP-F-til-hurtigkobling).

Tilbake
Topp