Kurs i humledyrking 14. Mai

Er lærdag 14. Mai en god dato?

  • Nei nei nei, la helga være i fred

    Stemmer: 3 60,0%
  • hipp som happ

    Stemmer: 1 20,0%
  • Ja, onsdag er en dårlig dag

    Stemmer: 1 20,0%

  • Totalt antall stemmer
    5
  • Avstemningen er stengt .
Hei, som nevnt tidligere blir det kurs i humledyrking. Kurset er et endagskurs, og foregår lørdag 14. Mai kl 13:00-17:00 i Oslo (kan dog flyttes til onsdag 11. Mai med nok mas :) ).

I løpet av kurset skal deltakere få en grunnleggende forståelse av humledyrking. Dette inkluderer forarbeid til planting, humleplantens behov, plantestell, klatreverk, beskyttelse mot skadedyr, høsting og vinterforberedelse. Målet er at deltakerne skal være i stand til å dyrke opp sine egne planter, og gi dem gode vekstvilkår.

Kurset er av praktisk art, og deltakerne skal gjennom i løpet av kurset forberede plantested og plante et humlerhizom.

Nøyaktig sted blir annonsert fortløpende.

Kurset koster kr 400 per deltaker, og inkluderer humlestiklinger. Jeg kan ikke love rhizomer til alle av praktiske årsaker, men skal prøve å ordne noen til de som møter opp tidligst. Resten får altså med seg stiklinger så langt lageret rekker.

Maks 12 påmeldte. For påmelding, send meg en melding her på forumet med fullt navn, telefonnummer, adresse og e-post-adresse. Betaling foregår ved faktura i forkant av kurset.
 
Får ikke til å endre spørsmålet i avstemninga, men det er altså lørdag, ikke lærdag...
 
Veldig lyst til å være med å lære litt mer om humledyrking, har to planter allerede som det dessverre ikke ble noe blomster på i fjor. Så det er rom for forbedringer kan man si.
Men dessverre så passer hverken onsdag 11. eller lørdag 14. mai for min del, så får heller satse på at det blir en suksess som gjentas.
 
Da blir det altså lørdagen, på Godlia i Oslo. Oppmøte ved Godlia t-banestasjon, utenfor Damfaret 25 (Godlia Kino).
 
Dere kunne filmet kurset og laste opp video til de som ikke kan komme, for en liten sum?
 
Sist redigert:
Dere kunne filmet kurset og laste opp video til de som ikke kan komme, for en liten sum?

Kjekk ide, men dessverre ikke praktisk gjennomførbart. Jeg kommer til å ha nok å gjøre med å holde kurs, om jeg ikke skal filme meg selv samtidig. :)

Dersom dette blir gjentatt neste år, kan det vurderes.
 
Er det flere plasser ledig på kurset i morgen? Jeg hiver meg i så fall på.

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk
 
Det er det! send meg melding med påmeldingsdetaljer. Tar en ringerunde i kveld og prater med påmeldte.
 
Da sitter jeg på banen på vei hjem etter endt kurs. Mye klokere nå og med sekken full av godsaker. Vi fikk smake på hjemmelaget øl og Jeg har fått med meg både rizomer og tørket humle fra Hagen til @Nidveg så i morgen skal det brygges!

Glemte helt å ta bilder, men kan jo knipse noen av det jeg fikk med etterhvert. Først skal jeg hjem og plante.
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp