• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Kutyme ifb med salg av fat

Neida, dette var privat. Bekjent av bekjent. Veldig greit med tilbakemeldinger her. Nå har jeg fått bekrefta den snikende følelsen jeg hadde av å gjøre en dårlig deal... Føkk!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Kjøpte 10 fat frå Kinn sist vår. Betalte vel totalt 4500 for dei. Dei var trykk på ,men ikkje vaska. Måtte bytte litt ventiler og pakninger. Men det vart eg ikkje overaska over. Men som fleire skriver , kjøper kunn nye her etter.

frå min HTC "smart-tellefon "
 
Har ved flere anledninger kjøpt fat fra Lund Teknik i Danmark. Med alt av kostnader havner de på mellom 650 og 700. Disse er brukte, men fullstendig overhalte og alle deler bortsett fra selve tanken er nye. Torben hos Lund er en ryddig type!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Har selv kun gode erfaringer med lund sine renoverte fat, disse holder trykket, ser fine ut både innvendig og utvendigmed nye pakninger. Og de er billige. Mener jeg betalte pris på nettet + frakt på 440 for fire fat+ fortollingsgebyr 180 + mva sist handel og det ble billig iforhold til Norge

Har handlet brukte i Norge og langt fra fornøyd. Kostbare, skitne både innside og utside, pakninger og ventiler må renoveres. Disse orker jeg ikke å bruke tid på så skal selge de lokalt for en billig penge i molde området. Ved salg blir de som kjøper informert om årsak til salget og at alle pakninger må byttes og at en må rengjøring de før bruk. Innvendig og utvendig ser de bra ut om en ser vekk fra at de er skitne. Pakninger er tydelig utsletne og må byttes ( noe en ofte gjør uansett på brukte fat)

Easybrew
 
Har selv kun gode erfaringer med lund sine renoverte fat, disse holder trykket, ser fine ut både innvendig og utvendigmed nye pakninger. Og de er billige. Mener jeg betalte pris på nettet + frakt på 440 for fire fat+ fortollingsgebyr 180 + mva sist handel og det ble billig iforhold til Norge

Har handlet brukte i Norge og langt fra fornøyd. Kostbare, skitne både innside og utside, pakninger og ventiler må renoveres. Disse orker jeg ikke å bruke tid på så skal selge de lokalt for en billig penge i molde området. Ved salg blir de som kjøper informert om årsak til salget og at alle pakninger må byttes og at en må rengjøring de før bruk. Innvendig og utvendig ser de bra ut om en ser vekk fra at de er skitne. Pakninger er tydelig utsletne og må byttes ( noe en ofte gjør uansett på brukte fat)

Easybrew
De trekker fra Dansk moms så det går ca opp i opp med den Norske. Med dagens kronekurs blir det ca 750,- pr stk
 
Jeg kjøpte selv mine to første fat brukt til 700,- med litt ølrester igjen, å vaske de er en del av jobben, jeg syter ikke over det.
Men hadde pakningene vært gåen i tilegg hadde jeg såklart blitt noe mer oppgitt. Men å skru litt, skure litt, demontere litt og styre er
en sjarm jeg av hjemmebrygging jeg aldri ser altfor mørkt på.

en ikke helt fungerende kapselspåsetter er mer irriterende enn å måtte vaske litt, noe en alltid må...

Er mann i tvil må mann heller spørre mener jeg, litt som å kjøpe bil uten å høre om den fungerer. :) Mye forskjellig syn på dette temaet, dog jeg ville solgt fra meg renset fat for å være grei.
 
Sist redigert:
Jeg kjøpte selv mine to første fat brukt til 700,- med litt ølrester igjen, å vaske de er en del av jobben, jeg syter ikke over det.
Men hadde pakningene vært gåen i tilegg hadde jeg såklart blitt noe mer oppgitt. Men å skru litt, skure litt, demontere litt og styre er
en sjarm jeg av hjemmebrygging jeg aldri ser altfor mørkt på.

en ikke helt fungerende kapselspåsetter er mer irriterende enn å måtte vaske litt, noe en alltid må...

Er mann i tvil må mann heller spørre mener jeg, litt som å kjøpe bil uten å høre om den fungerer. :) Mye forskjellig syn på dette temaet, dog jeg ville solgt fra meg renset fat for å være grei.

Hvis en kjøper renoverte fat og selger sier at de er så bra at det omtrent kun å skylle de og bruke starsan, og at de da kan brukes. Men så får du fat som er galskitne på utsiden med mørk skitt/olje og alle pakninger er utslitt/ødelagt og overtrykksventil er full med skitt og må renoveres. Frustrerende og irriterende.

Å kjøpe fat som har litt øl/brus rester i og ellers ok ser jeg som gode kjøp. Å demontere, skifte pakninger regelmessig er heller ingen problem og må uansett gjøres med jevne mellomrom.

Lund sine fat er derimot som en annen sier strøkne og ser nye ut.

Easybrew
 
Lund har forskjellige valg hvilke bør jeg gå for? Tenker å kjøpe fire stk.
Har til nå bare kjøpt nye. Det har vært veldig kjekt men kunne tenkt meg litt flere fat en det økonomien tilsier for øyeblikket.
Huff! Bygger ut kjøkkenet, jentungen tar lappen, guttungen skal ha moped, begge skal ha båtlappen og bikkja skal ha allverden av vaksiner og drit. Føler alle har et sugerør i kontoen min...

Så hva er mest prisgunstig men samtidig kjekt hvis man skal bestille fat?
 
Lund har forskjellige valg hvilke bør jeg gå for? Tenker å kjøpe fire stk.
Har til nå bare kjøpt nye. Det har vært veldig kjekt men kunne tenkt meg litt flere fat en det økonomien tilsier for øyeblikket.
Huff! Bygger ut kjøkkenet, jentungen tar lappen, guttungen skal ha moped, begge skal ha båtlappen og bikkja skal ha allverden av vaksiner og drit. Føler alle har et sugerør i kontoen min...

Så hva er mest prisgunstig men samtidig kjekt hvis man skal bestille fat?

Selv har jeg kun kjøpt de som er "overhalt og trykktestet". Om jeg husker riktig koster de 1600-1700 for 4 stk 19-litere.. Han har også 4 stk som kun er "trykktestet" som er rimeligere. De er sikkert ikke like shiny, men sikkert gode som gull! Opplever Torben som ryddig.. Han er ikke ute etter å lure deg.. Han sender ikke ut skit..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Selv har jeg kun kjøpt de som er "overhalt og trykktestet". Om jeg husker riktig koster de 1600-1700 for 4 stk 19-litere.. Han har også 4 stk som kun er "trykktestet" som er rimeligere. De er sikkert ikke like shiny, men sikkert gode som gull! Opplever Torben som ryddig.. Han er ikke ute etter å lure deg.. Han sender ikke ut skit..


Sent from my iPhone using Tapatalk
2320,- for fire ovehalte fat med dagens kronekurs.
 
Pluss frakt og fortollingsgebyr...

2320/4=580. Pluss 25% tollavgift = 2900. Jeg aner ikke hva frakt for fire slike fra Danmark ville blitt, men la oss si at det koster 500 da? Da er vi oppe i 3400. Dette gir en total stykkpris per fat på 850. Og da er det jo like greit å legge til en hundrelapp per fat og få dem helt nye i butikken? Eller?

Edit: Nå ser jeg at IngermarH skreiv tidligere her at det var inklusiv frakt og toll. Da blir stykkprisen 580 kroner.
 
2320/4=580. Pluss 25% tollavgift = 2900. Jeg aner ikke hva frakt for fire slike fra Danmark ville blitt, men la oss si at det koster 500 da? Da er vi oppe i 3400. Dette gir en total stykkpris per fat på 850. Og da er det jo like greit å legge til en hundrelapp per fat og få dem helt nye i butikken? Eller?

Edit: Nå ser jeg at IngermarH skreiv tidligere her at det var inklusiv frakt og toll. Da blir stykkprisen 580 kroner.
Ikke inklusiv frakt. Ca 380,- danske i frakt pluss ca 180,- (mener jeg) i fortolling. Dansk og Norsk moms går ca opp i opp, så totalt drøyt 750,- totalt.
 
Ok. Så man regner 7-800 kr da. Nytt er vel 11-1200 kr jeg ikke husker feil.
Tja? Får se om jeg gidder å bale med det. Er jo veldig kjekt med nytt da.
 
Nytt koster under tusenlappen, med norbryggrabatt blir prisen 945.- på bryggselv.no. I nettbutikken til humleogmalt.no er prisen på 950.- og det er uten norbryggrabatten, men de har ingen på lager nå ser det ut til.
 
Da var det ikke mye å lure på. Trodde jeg hadde betalt over tusen for mine på bryggselv.
Men det er jo helt topp at jeg husker feil den veien.
 
Tilbake
Topp