Kvaliteten på BB60 v2

Hei.

Vi er tre kare som vurderer å kjøpe en BB60 v2. Hvordan er kvaliteten på disse? Har hørt rykter om pinglete material. Hvordan er kvaliteten på kranen og elementet?

Bør vi styre unna?
 
Til helga rundes brygg nr 20 på BB60 v1. Eneste jeg har gjort av modifikasjoner er å bytte krana til samme som nå står i v2.

Uten å ha erfaring med andre bryggerioppsett, så synes jeg det fungerer greit. Vet ikke om tilsvarende rimelig løsning. Gryta er lett, så den fremstår kanskje litt 'pinglete'. Tiltross for 10 tommeltotter har ikke jeg klart å ødelegge den enda. Isolerer bra, mesketemperatur holder seg rimelig stabil i en time.
 
Takk for svar  :)

Vi ser nå på muligheten for å heller lage en koker selv. Det blir både billigere, større volum og bedre kvalitet :ilike: En BB60 får heller være en plan B om det ikke lar seg gjøre å lage et eget apparat, men det er egentlig veldig enkelt.
 
Til helga rundes brygg nr 20 på BB60 v1. Eneste jeg har gjort av modifikasjoner er å bytte krana til samme som nå står i v2.

Uten å ha erfaring med andre bryggerioppsett, så synes jeg det fungerer greit. Vet ikke om tilsvarende rimelig løsning. Gryta er lett, så den fremstår kanskje litt 'pinglete'. Tiltross for 10 tommeltotter har ikke jeg klart å ødelegge den enda. Isolerer bra, mesketemperatur holder seg rimelig stabil i en time.
Var det noe styr å bytte krana eller gikk det greit?:) hvor kjøpte du den ?
 
Tilbake
Topp