kvitlauk i øl?

Vanlig hvitløk, ja, men denne har ikke den skarpheten, det er mer umami-smak. Dogfish Head laget en. Flasker imorgen, virker mild og lovende, skal se om et par uker hvordan det blir.


Til gjæring:
Nelson Brettsesong
Garlic Porter

Flaske:
Dubbel
Mandarina Porter
Celebrator Doppelbock klone
Pilsner Urquell klone
Mandarina Imperial IPA
Westvleteren 12 klone
 
loebrygg skrev:
Jeg personlig syntes dette høres helt forferdelig,
litt som løk i øl generelt

Enig!
Men for all del, alle prosjekter er spennende og smaken er så forskjellig. Personlig foretrekker jeg nok øl uten middagssmak......

Hmmm.... kanskje prøve å "tørrhulme" med biff og fløtegratinerte poteter i neste IPA  :klovn:
 
Kjempespanande. Eg likar slike forsøk, og har stadig planar om å prøve ut ymse i små, eksperimentelle brygg. Det treng ikkje smake vanvittig godt, så lenge det utfordrar smakslaukane litt, og bidreg til å stille spørsmål ved det vi vanlegvis drikk. Eg ser for meg ein amber eller brown ale med kvitlauk og chili i løpet av året. Har ikkje lyst på to halvlitarar på rad, men kjekt å dele ei flaske med nokon.
 
Enig, med riktige mengder tilsetninger blir det ofte bra. Et eksempel på at det ble for mye, var Mikkeller Texas Ranger, brant i halsen. Sjekk ut obisone.com for svart hvitløk.


Til gjæring:
Nelson Brettsesong
Garlic Porter

Flaske:
Dubbel
Mandarina Porter
Celebrator Doppelbock klone
Pilsner Urquell klone
Mandarina Imperial IPA
Westvleteren 12 klone
 
anevazyg.jpg
Bra saker, balansert og ikke søtt. Hvitløkssmaken er diskret, og av en brent type, som passer til maltsortene. Tviler på det ville gått med vanlig hvitløk.


På flaske:
Garlic Porter
Dubbel
Mandarina Porter
Celebrator Doppelbock klone
Pilsner Urquell klone
Mandarina Imperial IPA
Westvleteren 12 klone
Nelson Saison
 
25L: OG 1054, FG 1013. 85% MO, 7% sjoko, 4% Black Patent, 2% lønnesirup, 2% druesukker. 10g black cracked garlic i WP, og 5g i sekundær. 35 IBU, EKG, ingen aroma- eller tørrhumle.


På flaske:
Garlic Porter
Dubbel
Mandarina Porter
Celebrator Doppelbock klone
Pilsner Urquell klone
Mandarina Imperial IPA
Westvleteren 12 klone
Nelson Saison
 
Tilbake
Topp