Lage egne sukkerbiter til karbonering?

Er det gjæringskaret med hull og tappekran?

Jeg har faktisk ikke verktøy til å lage det hullet så det blir straks tungvint hvis ikke

Nei, men da er det en god anledning til å handle deg en autohevert som du bare drar i for å få den i gang ;) Da får du tappet alt ølet uten å trenge å vippe dunken og dra med deg gjær når du tapper fra kran (eller å droppe å vippe dunken og miste 2 liter øl). Du slipper også den bekymringen det medfører med tanke på lekkasje fra krana som flere på forumet har opplevd.

Jeg synes ikke det er så veldig mye styr å dra frem heverten og dra gjennom litt starsan før jeg stikker om ølet i ny dunk.
 
Det hullet og den krana er en kremplass for dritt og bakterier, så nei. Kjøp en autohevert isteden. Den tapper/overfører i tillegg mye raskere enn krana.
 
Er det gjæringskaret med hull og tappekran?

Jeg har faktisk ikke verktøy til å lage det hullet så det blir straks tungvint hvis ikke

26-28mm flatborr funker fint. burde dem ha på biltema eller alle byggevare forhandlere eller en beleggkniv hvis du er stødig på handa :)

men ja, hevert er tingen :)
 
Nei, men da er det en god anledning til å handle deg en autohevert som du bare drar i for å få den i gang ;) Da får du tappet alt ølet uten å trenge å vippe dunken og dra med deg gjær når du tapper fra kran (eller å droppe å vippe dunken og miste 2 liter øl). Du slipper også den bekymringen det medfører med tanke på lekkasje fra krana som flere på forumet har opplevd.

Jeg synes ikke det er så veldig mye styr å dra frem heverten og dra gjennom litt starsan før jeg stikker om ølet i ny dunk.

Hadde faktisk en autohevert når jeg lagde denne tråden, jeg tenkte ikke tanken på at jeg kunne bruke den til å tappe med.

Må nok kjøpe ei klype for å holde den fast for foreløpig er det noe skikkelig dill synes jeg. Vaskingen av den autoheverten er heller ikke noe moro men blir vel vandt til utstyret etterhvert:p
 
Tilbake
Topp