Lervig Lucky Jack

Det sies at fwh skal gi en rundere og mindre spiss bitterhet enn 60 min hops, mer tilsvarende 30 min hops, hvor bakvendt det enn høres ut.
Det er det man sier, ja. Skulle likt å teste dette back to back. Mistenker at det er en myte. Må legge til at jeg bruker FWH fra tid til annen selv, om ikke annet for å gjennomføre ritualet korrekt, om oppskriften angir det.
 
Hvilken gjæringstemp har dere brukt på LJ og Wlp001? I beersmith 2 er anbefalingen 20-22,8°C. Min gjærer på 20. Første gang jeg bruker Wlp001, så lurer på om den anbefalingen er grei.
 

Vedlegg

  • Screenshot_2015-02-11-11-52-13.png
    Screenshot_2015-02-11-11-52-13.png
    207,9 KB · Sett: 62
Den tåler godt lavere temperaturer også. Jeg pleier å gjære WLP001 på 17-20 grader (snakker nå generelt, og ikke om LJ spesielt da jeg ikke har testet å brygge denne ennå).
 
Jeg har brygget LJ som første brygg og gjæret da på ca 19-20grader i ca 2 uker. OG 1055 FG 1010. Funka veldig bra, men jeg er jo super fersk i gamet..
 
Ølet ble brygget helt etter oppskriften, gikk nokså greit om en ser bort fra at det ble bekreftet at liggeunderlag er brennbare saker...
Smakte så vidt på det når jeg flasket og jo-jeg kjente igjen Lucky Jack!
Nå i morges melder en lite blid samboer at en flaske har eksplodert på vaskerommet.... Litt godprat og ting ble roligere; hun melder at det lukter virkelig godt:)
Får ikke smakt på den før over påske, håper påskegjestene ikke drikker opp alt!
 
Tilbake
Topp