lufting av vørter

Går det greit å bruke kobberør som stav? Jeg har luftsteiner, regulator osv. Men tenkte å bruke 10mm kobberør mellom stein og luftslange.
 
Dersom noen har lyst, og har O2 metnings måler så kan vi godt kjøre eksperiment en dag, jeg har tilgang på malingsristere på jobb (obs bygg), om vi kan fremskaffe vørter og ett passende stålspann eller annen spann som tåler litt "klem" så kan vi jo se hva resultatene av 1 -> 2 - > 3 -> 4 -> 5 ->6 min risting osv blir. :)
 
Jeg lurer også på det flowmeteret fre Ali.
Jeg må skru nesten helt opp på gassflasken for å få 2 l/min på meteret. Er det andre som has samme problemet?
 
Er det noen som har erfaring med det flowmeteret som Bryggeland selger http://bryggeland.no/flowmeter-til-oksygen.html ?
Jeg har brukt flowmeter fra Ali, men lurer litt på nøyaktigheten.
Det er ganske enkelt å måle. Fyll ei bøtte med vann og sett den på huet i et kar. Fyll gass i ett minutt, merk av på bøtta. Tøm bøtta, sett den på ei vekt og fyll vann til merket og les av vekta. Eller andre varianter med litersmål eller noe du kjenner volumet på.
 
Er heller ikke fornøyd med mitt 0-3l/min ali flowmeter. Ventilen er ikke god.
Har et 0-1.5l/min i bestilling. Håper ventilen (antar det er pakningen) er bedre på dette.
Det fungerer litt bedre hvis jeg åpner fullt opp og stenger ned.
 
Tilbake
Topp