Malt og div hvor i Trondheim?

Som tittel sier. Hvor får en kjøpt malt og div annet av råvarer i Trondheim? Skal en 3 dagers tur og tenkte jeg skulle benytte sjansen, om jeg finner noe sted hvor de selger bryggeutstyr og råvarer.

Hei,
Vinråstoffhuset i Brattørgata har et visst utvalg blant annet humlepellets, maltekstrakt (tørr og flytende), ølsett, tørrgjær og Starsan. Tror mesteparten av dette kommer fra Vin og Bar.

Ellers kan du jo høre om Petit Agentur skal sørover samtidig med at du er her, hender seg han er ute og kjører (f.eks i helga her..), og da sparer du jo frakten og har vesentlig større utvalg og priser enn på Vinråstoffhuset. Hm, mulig du kan få bestilt varer fra Vin og Bar til Vinråstoffhuset også, da de jo sender opp varer nå og da.

Hva er ditt inntrykk ang. prisene hos Vinråstoffhuset på det de får fra Vinogbar Lars? Sist jeg var innom reagerte jeg på at prisene var så saftige at det var bedre å bestille direkte fra Vinogbar eller Petit / Maltbua.

Edit: Jeg snakka med Ole på Petit på torsdag som var. Han satser på en Trondheimstur til helgen som kommer  :)

Morten K. Agerup Myhr: Petit Agentur ligger 3 timers kjøretur nord for Trondheim..

Bjarte H skrev:
Hva er ditt inntrykk ang. prisene hos Vinråstoffhuset på det de får fra Vinogbar Lars? Sist jeg var innom reagerte jeg på at prisene var så saftige at det var bedre å bestille direkte fra Vinogbar eller Petit / Maltbua.

Edit: Jeg snakka med Ole på Petit på torsdag som var. Han satser på en Trondheimstur til helgen som kommer  :)

Ingen tvil om at det er stive priser der, og kunnskapsnivået gjenspeiler ikke akkurat det, hvis jeg skal prøve å si det litt pent. ;D

Jeg foretrekker uten tvil å kjøpe fra Ola på Petit (telefon fungerer best, som andre også har nevnt), men skulle man være i akkutt manko på spraymalt, humle eller gjær, er det flott at det finnes en mulighet i nærmiljøet ihvertfall. Skulle gjerne sett at Petit hadde et utsalg i Trondheim, men enn så lenge får man prøve å planlegge etter beste evne. :)

Om Petit Agentur ligger nord for Trondheim så er vel saken biff.. for jeg bor i Nordland, så da kjører jeg forbi både ned og opp på turen :) Men jeg skal stikke innom vinråstoffhuset og kikke.

Takker for tips! :)

Tilbake
Topp