Godt tips, kan godt hende jeg går for slike til gjæring. Får ta meg en tur på nærmeste busikk og ta de i øyesyn.Hva med disse? Finnes i 2 størrelser. Kan også brukes som gjæringskar.
Felleskjøpet nettbutikk - Oppbevaringstønne m/lokk
Seriøst? du brygger på høyde med ett middels mikrobryggeri og så har du ikke lager hyller og bokser... jøje meg...Jeg oppbevarer den malten jeg kjøper i sekker, i sekkene. Det forutsetter at du har et tørt og skadedyrfritt rom, men ser ellers ingen grunn til ha det over i noe annet.
"Løsmalten" lar jeg også være i plastposene jeg får den i. Lukker med gaffatape. Kunne sikkert vært praktisk med bokser, men jeg har posene i samleesker for ulike kategorier på hyller i en liten maltbod i et hjørne av et rom, og det funker veldig greit.
Men dette var strengt tatt ikke svar på det du spurte om.
Seriøst? du brygger på høyde med ett middels mikrobryggeri og så har du ikke lager hyller og bokser... jøje meg...
Meg og min bror driver 2 bryggerier, austom bekkjen nabobryggjeri, hadde først bokser fra clas ohkson slabla til taket, gikk heller dårlig. Hjulene på de gikk tvert gjenom bunn og kønn over hele gulvet..... Da ble det hyller fra biltema og flere kasser...har sikkert 20-25 nå og må nok ha mer hyller og mer bokser. I denne hobbyen kommer du aldri i mål
Jeg bruker 15L næringsmiddelgodkjente bøtter fra Jula.
1. De er rimelige
2. Selv om du har mye malt og må fordele på flere bøtter, forblir de fleste uåpnet i motsetning til om du har én stor
3. De er lette å flytte / stable
Å friste mus til å flytte inn, trenger ikke være negativt.
Edit: huffsan så dårlig fredagshumor...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hei,
Jeg kjøper typisk 50kg basismalt og 5kg spesialmalt av gangen. Er ute etter noen tønner som passer til å oppbevare malten i. Noen som vet hvor jeg får bestilt passende beholdere? Helst online.
Har skjønt det som at det er greit å "bumpe" tråder her
Vurderer nå dette selv siden jeg er litt lei av å få variabel kverning og usikkerhet rundt oppmåling av malt og innhold når jeg bestiller fra bryggebutikk.
Hva er ideelle forhold i forhold til temperatur - går det bra i litt kalde boder som er nede på 5-10 grader? Det er tørt der men kan bli kaldt om vinteren.
Basemalt oppbevares i sekken det kom i. Bare stripser den igjen.
Spesialmalt vaakuumeres på nytt hver gang. Oppbevares i plastkasser som merkes med maskeringstape for full oversikt.