Mer effektiv flasketapping

Hvorfor skal alt gå så jævla fort?  Koser meg i kjellern med ei øl eller flere ved både flaskevasking og fylling :)  Har ikke travelt når man bedriver hobby vel?  Om man har dårlig tid i dag skulle man heller gjort det i går...
 
Hehe.. ser poenget ditt....
Men noen ganger, når vi har brygget større volum, så koser jeg meg ikke på slutten av 200 liter tapping altså ....

klarer i dag 25 liter på ca 40 minutter.
Og jeg må innrømmet at flasketappingen (eller vaskingen) ikke er det beste med denne hobbyen
 
Enig med Sverre K. Sett heller av meir tid til slikt arbeid, inviter med tørste venner, ta ei øl eller tre under arbeidet... Det viktigaste med alt som har med vår hobby å gjere, er å kose seg med det, eller har eg misforstått noko grunnleggande...? :) Folk må sjølvsagt få modifisere i mente, for å få ting fort unna, men for meg er kosen minst halve innsatsen! :)
 
Sverre K skrev:
Hvorfor skal alt gå så jævla fort?  Koser meg i kjellern med ei øl eller flere ved både flaskevasking og fylling :)  Har ikke travelt når man bedriver hobby vel?  Om man har dårlig tid i dag skulle man heller gjort det i går...

konkluderte med det samme. Jumbofyllern ble dissekert til inline inspeksjonsglass for meskesløyfa, og det som er igjen ligger nederst i bryggekassa.
 
Det som går fort vill man förlänga. Det som går långsamt effektivisera. Med utgångspunkt i målet om att tillfredställa behov, blir uppgaven svår när vi människor inte klarar att bestämma oss för om vi vill att de ska gå långsamt eller fort.

hmm... optimalt verkar det alltså aldrig bli oavsett hur man vänder och vrider på det  :jaha:

Som Sverrek säger, kanske att ta en öl samtidigt som man tappar?

"Om du har något som normalt verkar ta väldigt lång tid att genomföra, lägg till ytterligare en komponent som inte bara ökar din uppfattning av tiden, utan också gör så att du kan fullborda två saker samtidigt.”
Tony Robbins
 
Tilbake
Topp