Mesketemperatur ved store mengder spesialmalt

FrodeSy

Norbrygg-medlem
For ei tid tilbake brygga eg Barclay Perkins sin Imperial Brown Stout 1856 med 43 % spesialmalt: 12 % amber, 27 % brun og 4 % rista. Mistenker at Kernel har henta meir enn litt inspirasjon frå denne til sin Imperial Brown Stout 1856 sjølv om deira oppskrift er heilt annaleis.

Starta mesking på 67 grader, og det falt til 66 grader i løpet av 60 minutt. Gjæra med WLP 013 London ale. Denne gjæra skal ha ei ganske ok utgjæring (67 - 75 % etter det produsenten opplyser), men for min del fekk eg berre 59 %. Den stoppa faktisk på 1042 og ikkje 1030 som planlagt. Dette er kanskje ikkje fryktlege gale om ein samanliknar med mange av dei alkoholsterke portere og stoutane til Mikkeller, men for meg smaker det altfor søtt. Eg må difor til att på ei ny runde.

Eg har ein teori om kor mykje ned eg må i mesketemperatur, men sidan eg ikkje har så mykje erfaring med slike mengder spesialmalt, så vil eg gjerne få nokre innspel frå andre før eg tek laust att.

(Denne gongen skal eg velge WLP 007, men justering for den auka teoretiske utgjæring skal eg sjølv ta ansvar for.)
 
Har tenkt å brygge noe lignende, men da med "bare" rundt 30% spesialmalt; nesten 20% brun- og ca. 10% svartmalt. Dette planlegger jeg å meske på 65 grader.
 
WLP013 greide ikke å dra min dry stout på 1.040 under 1.010 (stoppa på 1.012), enda jeg mesket på 64 grader og brukte nok gjær.
 
På Kernal Imperial Brown Stout 1856 (oppskrift frå Mikkeller si bok, ikkje sant loebrygg?) fekk eg 75 % utgjæring med 007 og mesking på 64 grader. Men den har "berre" 19 % spesialmalt (brun 9, svart 9 og amber 3) + 9 % München og 7 % demerera-sukker (eller tilsvarande). Så eg trur vi snakker mesketemp ned mot 63 - 64 grader for Barclay Perkins Imperial Brown Stout 1856 med WLP 007.
 
Men når eg skriv at eg trur eg må legge meg ned mot 63 - 64 grader, så er det utan å vite kor stor påverknad ein grad redusert mesketemperatur har på utgjæringa. Nokon som veit?
 
Denne er fra boken brewing engineering av Steven Deeds. Men det er også avhengig av mesketid. Lavere temp enn 65c trenger lengre tid relativt til 65c.

Screenshot_2016-02-27-13-31-07.png
 
Hva med å meske i to steg? Legge til et steg på 68/69 til det du tenkte deg? (Og gjerne et på 72, også, om du har god tid:).)
 
Denne er fra boken brewing engineering av Steven Deeds. Men det er også avhengig av mesketid. Lavere temp enn 65c trenger lengre tid relativt til 65c.
Vis vedlegget 23499

Veit ikkje om eg forstod denne illustrasjonen. Ser ut som du får same utgjæring på 140 F / 60 C som 157 F / 69.5 C (men her må ein meske lenger på 60 enn på 69,5). Kan det stemme?
 
Hold deg til 65
Det skal visstnok gi best utgjæring
Sent from my iPhone using Tapatalk

Ser slik ut frå Miguels link, men har heile tida trudd at lavare mesketemperatur gir høgare utgjæring... (Tynnare mesk gir også høgare utgjæring.)
 
Kanskje det hsr noe med konverteringen/tid å gjøre. Litt irriterende at det ikke står hvor lenge det ble mesket for å få de tallene der.

Lavere temp tar lengre tid å konvertere til kortkjedete sukkerarter, høyere temp gir raskere konvertering men færre kortkjedete sukkerarter.
 
Du får jo økt effektivitet ved å meske lengre (selv om jodtinturprøven ganske tidlig forteller at du har full konversjon). Men det er ikke det samme som bedre utgjæring. Jeg snakker kanskje om å bedre effektiviteten.
 
Tilbake
Topp