MiniBrew

Det er dyrt i forhold til volum ja, men ikke ekstremt dyrt sammenlignet med tilsvarende løsning for større volum.

Hva ville en Grainfather, et gjæringskar/fat/regulator og en løsning for kontrollering av temperatur av dette kostet løst? Og hvilken plass ville dette tatt?

Når et par målgrupper, de som ønsker en pen komplett løsning eller en enklere prosess.
Bryggere med litt penger som ønsker å enkelt sette små testbatcher før de går opp i større batcher.

Men det er klart at om man drikker mer enn en øl om dagen så blir det dyrt, da ny tank koster litt over 4000kr. En løsning der kunne vært å tilby tanker med avtagbar kjøling, slik at man kunne ta denne fra fatet som er ferdig (så hive det i et vanlig kjøleskap) og sette på neste fat.
 
Flott løsning for dem som ønsker i fortelle at de brygger, men i realiteten ikke gjør det så ofte.
Den passer perfekt ved siden av raclette'n og fondue-settet innerst i hjørneskapet
 
Tror faktisk jeg heller ville gått for å kjøpe craft beer i stedet for denne.
Ikke bare er maskina hinsides dyr, et sett for å lage øl koster 250 kroner og gir ca 5 liter.
Så 25 kroner for en halvliter, da skal du brygge mye på den hvis det skal lønne seg økonomisk.
Og når du også mister omtrent alt det som gjør ølbrygging til ølbrygging så ser jeg ikke helt kundegruppa til dette systemet.
 
En kundegruppe er f.eks de som digger kjøkken i seg selv, 500.000+ er ikke uvanlig for et kjøkken, og hva utgjør 15.000kr ekstra da?
Hvor mange bryggesett ser man ikke på finn fordi det var for komplisert? Jeg vil tro det er svært mange som faktisk ønsker dette enklest mulig.

Du kan sette egne batcher som på andre bryggere, men du må riktignok abbonere på en tjeneste for å få lov til dette. (Kjenner ikke prisen på dette)
 
Tilbake
Topp