Mitt bryggeri

Ja, men jeg hadde ikke vært fortrolig med å være avhengig av en mekanisk vifte som kjøler varmetrådene i kupevarmer på 1-2kw? inne i et lukket treskap. Hadde hatt mer roen med passivt element som frostvakt og heller en liten vifte til å sirkulere luften utenom. Men det er nå meg.
 
Hans Einar skrev:
Ja, men jeg hadde ikke vært fortrolig med å være avhengig av en mekanisk vifte som kjøler varmetrådene i kupevarmer på 1-2kw? inne i et lukket treskap. Hadde hatt mer roen med passivt element som frostvakt og heller en liten vifte til å sirkulere luften utenom. Men det er nå meg.

Hør, hør!

Her må jeg si meg SVÆRT enig!
 
Jo, jeg har tenkt litt på det, men varmeren er på 750 W på -25 °C, ved temperaturøkning i kupeen styres effekten automatisk, har overopphetningsvern, og den er bare på i 15-20 sekund pr gang for å holde temperaturen 4-5 grader over romtemperaturen. Skapet er isolert med isopor, så det holder godt på varmen.
 
Tja... Men hva om elektronikken svikter. Det handler ikke om "forsyningsikkerheten" om varmetilførsel.
 
Joda, det er klart at all elektronikk kan svikte.

Dessuten er vel skapet så fullt av CO₂ at det er lite oksygen igjen...

Spøk til side, her er det temperatursensor, det er overopphetningsvern på varmeren, (det er vel mekanisk eller noe som smelter og kutter strømmen). Den er jo designet for å stå på mye lenger enn ett minutt.

Det er tross alt ikke en hårføner eller vifteovn som står på tidsur vi snakker om, jeg føler meg trygg på opplegget.
 
Tilbake
Topp