Mjøsregionen

Hei,

Mulig noen andre har startet en tråd på dette allerede, i så fall kan denne slettes, men det har vært skrevet i flere tråder om at det mangler et bryggelaug her rundt Mjøsa.
Det er flere i Hamarområdet, Lillehammer og Biri, så jeg startet denne for å se hva interessen er rundt omkring. Skal se det dukker opp en liten horde av hjemmebryggere, og da er det jo greit å kunne ha et laug kanskje?

Tråden er herved startet! :)
 
Jeg skal forhåpentligvis flytte mot Torpa om ikke så lenge, regnes dette som et omeråde som kan bli inkludert i dette lauget?
 
Hamarsing her og vil være med. Har en makker som også gjerne blir med.  :skitbra:

Støtter opp om at Mjøsa kan være et fint utgangspunkt, vet ikke hvor mange som ellers holder til på Hedmarken.
 
Anders
takk igjen for meske karet.
jeg syns ikke torpa er for langt unna. halv time med bil så er du jo i vingrom.

skulle det bli realistisk med et laug, så er det bare positivt.
tank på hva de med erfaring kan lære nye, og det er bra å ha noen å støtte seg til når man trenger gode råd.
 
hvordan skal man få til et laug da?
ser ut som at vi er litt spredt over innlandet alle sammen.
jeg skal snart ta fatt på min første all grain, når jeg finner en enkel begynner oppskrift.
så da hadde det vært fint med litt gode tips og råd fra lokale, med litt erfaring fra all grain.
 
Det første vi kunne ha gjort er jo å møttes ett sted og byttet brygg og tatt en prat.

Vi kan vel få noen av styremedlemmene til å informere litt i denne tråden på hvordan man gjør det rent formelt og hva som skal til.

Alternativ til møteplass vil jeg foreslå Tingnes som ligger midt i Mjøsa (snakk om symbol) eller Rudshøgda som ligger sånn ca midt i mellom alt (og hvor det er mulig å få lånt/leid lokaler.
 
Kanskje vi finner et navn på lauget og får oss et delforum som de andre laugene?
Jeg har fått med meg en makker fra Løten også.
 
Hei
Høres interessant ut! Er helt fersk nybegynner. Håper å ha mitt første brygg klart til jul.
Holder til i Brumunddal.
 
Så fort vi får styret til å gi noen hint om hvordan de ønsker at vi skal gå fram for å få det Ratifisert er det jo bare å ta tak.

Jeg venter også på innmelding i Norbrygg.

Tips andre som dere vet er fra regionen og som brygger om dette :)
 
I utgangspunktet har ikke Norbrygg noen policy ang. laug ennå, de må startes på eget initiativ. Eventuelt norbrygg-medlemskap må tegnes individuelt av hver enkelt som ønsker dette. Det arbeides imidlertid med muligheten for å få en medlemsløsning hvor laug kan melde seg inn. Men inntil videre må laug organiseres av de interesserte selv, og det gis altså foreløpig ikke kollektive medlemskap.
 
Da er det bare å brette opp ermene og sette i gang da.

Noen som plukker opp ballen og arrangerer et treff ett sted?  ::)
 
ja eller på biri eller moelv. da blir det like langt omtrent for de som bor på lillehammer gjøvik eller hamar.
vertshuset på biri er ganske greit sted, skal det spises noe så er det bedre mat på mjøskroa i moelv.
kunne jo prøve å sette av tid en lørdag eller søndag, slik midt på dagen.
 
biri skrev:
ja eller på biri eller moelv. da blir det like langt omtrent for de som bor på lillehammer gjøvik eller hamar.
vertshuset på biri er ganske greit sted, skal det spises noe så er det bedre mat på mjøskroa i moelv.
kunne jo prøve å sette av tid en lørdag eller søndag, slik midt på dagen.

Jeg slår et slag for Tingnes som ligger midt i Mjøsa. Ellers så høres jo også Moelv helt greit ut. De har sikkert et rom eller noe på Mjøskroa vi kunne ha lånt. En eller annen lørdag eller søndag høres også helt finfint ut. Ellers passer det kanskje best etter "leggetid" for de fleste andre?  ::)
 
Kom over denne i Hamar Arbeiderblad i dag:

tingnes.jpg


Kanskje vi kunne fått Bente til å fortelle litt om sine vyer og ideer samtidig som vi hadde et lite treff?
 
Det høres ut som en veldig god idé, pga ikke minst moro at hun vil prøve seg på dette.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
 
Tilbake
Topp