Mjøsregionen

våknet akkurat nå, med dundrende hodepine.
ble for mye på årsfesten med jobben i natt.
beklager så mye for frafall, hadde egentlig gledet meg til dette.
men jeg er klar neste gang, hvis det blir noe av.
 
Hei hopp!

Takk for hyggelig møte!
Har tatt kontakt med Gahr om opprettelse av et regionalt forum: Mjøsregionen bryggerlaug
Det blir sikkert ordna om kort tid.

Vi ble enige om nytt møte 20 april, Tingnes, hvor vi kunne utveklse øl/ideer/mm

Mvh Ole
 
Hei.
Kort oppsummering: Vi hadde en hyggelig prat på kaffeteriaen i Moelv siden Mjøskroa var stengt. Som et regionalt laug bør vi ha en felles sak å jobbe for og vi som var samlet var enige om at «Arbeide for hjemmebryggets fremme» var en passende sak.

Ett av delmålene og tiltakene for dette arbeidets fremme er å få til et «Regionalt mesterskap» i samarbeide med en av de eksisterende (eller kommende) ølfestivalene i regionen. På den måten kan vi også være med på å påvirke de aktivitetene som alt er der ute og som kanskje drar i en annen retning enn vi mener er best for kulturen (øl-festival vs drikkefestival).

Vi pratet også om dette med samarbeid og eventuelt få til felles bestillinger, ekskursjoner og lignende framover. At man får kontakt med flere andre som brygger i nærheten som man kan bytte håndtverksøl med eller kanskje også brygge sammen med er en annen faktor.

Som Bozo skriver ble vi enige om å sette av 20. april til neste møte og dette skal vi forsøke å få til på Tingnes. De som møter oppfordres også å ta med eget brygg og bytte med andre (sharing is caring). På dette møtet kan vi også gå litt mer systematisk til verks rundt tiltakene som alt er nevnt.

Bozo har også alt vært i kontakt for å få opprettet et eget underforum her på Norbrygg.
 
Hei Ruben.
Du er ikke helt ensom som brygger på Elverum
Begynte som ekstraktbrygger og gikk raskt over til helmalt, humle og kværn.
Brygger i dag på en BB30v3 og har til stadighet noe spennende til modning på cornelius.
 
Hei Ruben.
Du er ikke helt ensom som brygger på Elverum
Begynte som ekstraktbrygger og gikk raskt over til helmalt, humle og kværn.
Brygger i dag på en BB30v3 og har til stadighet noe spennende til modning på cornelius.


Morsomt. Bruker en bb30 selv, v3. Har ikke tatt meg råd enda til fat, men det blir å skje, tar tiden til bruk ;) Testet ekstrakt 1 gang, men følte ikke at jeg kunne si " Dette har jeg laget selv" :p
 
Enig med du. Det er liksom ikke helt selvgjort før en står der med en sekk med pale ale og noen skåler med humle og undres..hva gjør jeg nå.o_O
 
Tilbake
Topp