Modifiseringer av Speidel. Hva har du gjort?

E.Brekke, har du en deleliste for å gjøre denne modifiseringen? Tenker da på uttak ved pumpe. Tenker på å gjøre det samme selv.
 
Mange takk for hjelpen :) Er ikke veldig oppdatert på gjengesystem, men ser at de forskjellige delene har ulike standarder, DN15, BSP og NPT, men alle er i 1/2". Har prøvd å lese litt for å finne ut om hvordan de ulike standardene passer sammen, men blir ikke klok på dette. Er det akkurat disse delene du brukte? Er litt kjedelig om jeg kjøper delene og de ikke passer... Ser at nippelen du linker til fører meg til samme side som bendene. Kunne du være så snill å gi meg en link til nippelen?
 
Tusen takk for oversikten glennrlie. Da forstår jeg det slik at det er mulig å få BSPT og NPT "tett nok" mot hverandre. Men hva med DN 15? Er den også "tapered", og vil den passe med de andre?
 
Jeg har brukt Roflex 3x0,75mm2 til pumper og 2x1,5mm2 til elementer. Hirschmann- og Binderkoblingene kjøpte jeg hos Elfa. Panelet er skrudd fast til et vinkeljern festet til en trekloss som passer akkurat inn i håndtaket på Speidelen.

En stund siden du skrev dette - men prøver likevel. Hvordan forlenget du kabelen til temperatursensoren?
 
Prøver meg på en gammel tråd her. tenker på å gjøre samme mod for å kunne pumpe ut vaskevann.
Men det hadde også vert fint å kumme pumpe vørter over i gjæringskaret, men da er jo problemet at pumpen stopper å fungere på 85 grader.
Da får jeg ikke sirkulert vørteren under kok ok dermed ikke desinfiert kran og slange ut. Hvordan har du løst dette?
 
Montert en bryter slik at jeg kan overstyre kontrolleren. Får ikke lastet opp bilde da dette ikke virker for øyeblikket.
 
/
Montert en bryter slik at jeg kan overstyre kontrolleren. Får ikke lastet opp bilde da dette ikke virker for øyeblikket.
Ja nettop, det er det jeg trenger å gjøre.
Har ikke åpnet boksen enda men det er gøy å mekke litt så dette har jeg trua på at jeg skal få til.
Pumpe ledningene er jo greie å finne, har du bare overstyrt automatikken ved å gi pumpen kontinuerlig strøm via en bryter?
Mulig å forklare hvor du hentet strømmen fra?
er dette den koblingen du mener?
https://forum.norbrygg.no/attachments/2016-11-23-17-05-16-jpg.28000
Hvorfor 3 ledninger til brytern?
Jeg har den nyere kontrollboksen, må nok åpne for å se om den er veldig anderledes.
 
Du trenger tre ledere da en skal fra kontrollboksen til bryter i auto, en leder med direktespenning for bruk i manuell og en leder tilbake til pumpe.
Pump mod - Page 2 - Braumeisters
Sjekk jordinga på kontrollboksen. Speidel har sendt ut feilkoblede bokser i tusentalls og ignorert problemet.
 
Takk, Skal til Clas i dag å skaffe bryter.
Åpnet boksen i går, min er også feil jordet.
Er det ikke like greit å jorde alle 4? Eller er det ikke noe poeng da elementet sikkert er jordet i gryta.
 
Har du et bilde av hvordan du koblet den nye kontrollboksen?
Jeg lurer på hvordan jeg kan være sikker på at jeg henter strøm fra riktig sted.
Nå har jeg tatt strøm fra den blå som kommer inn på bakre kortet og derfor kjørt pumpas blå via bryteren.
Tenker du at det er ok å stole på fargene?
 
Tilbake
Topp