motoriserte ventiler

ImageUploadedByTapatalk1416948835.414478.jpg
Jeg bruker mine for å styre vann/vørter fra kar til kar.
Foreløpig er det "høyre/venstre". Åpning den ene eller andre veien. Mulig jeg må få til dosering hvis pumpe kontrolleren ikke klarer å kjøre lav nok hastighet ved skylling.
Styring med pls eller manuelt med brytere.

Jeg fyller i malt og kommer tilbake når kokingen er over.

Som i praksis betyr at jeg er der, men bruker tiden på å ta pH-målinger, notere, planlegge neste brygg og hører på the sunday session fra the brewing network mens bryggeriet tar seg av åpning og lukking av ventiler, pumper osv.

Det er praktisk med litt automasjon når man brygger en gang i uka.

Hvis du går i bildetråden, og ser på de bryggeritrådene med flest svar så finner du en
Jeg fyller i malt og kommer tilbake når kokingen er over.

Som i praksis betyr at jeg er der, men bruker tiden på å ta pH-målinger, notere, planlegge neste brygg og hører på the sunday session fra the brewing network mens bryggeriet tar seg av åpning og lukking av ventiler, pumper osv.

Det er praktisk med litt automasjon når man brygger en gang i uka.

Har du noe hands on i bryggeriet, bortsett fra å måle ph? Jeg så for lenge siden at du forsket på automatisering av humletilsetninger, men falt litt av hopster etter den tid. Hvordan har du i humla?

avanserte greier! hvor skaffer dere alle komponentene til disse oppsettene?
Det er stort sett gaver fra onkel i Kina. Treffer ham ofte på ebay eller aliexpress. Tror han er litt doven og bruker bare 2 tolldaklarasjonsskjemaer. 2 dollar eller 25 dollar.

Har du noe hands on i bryggeriet, bortsett fra å måle ph? Jeg så for lenge siden at du forsket på automatisering av humletilsetninger, men falt litt av hopster etter den tid. Hvordan har du i humla?

Jeg har så mye hands on som jeg vil egentlig. Kan fint brygge manuelt på det. Kan til og med røre litt i meskekjelen hvis jeg føler for det.

Skissen ligger klar for automatisering av humletilsetninger. Det er en interessant utfordring, men siden jeg stort sett kun bruker humle mellom 10 og 0 min, og eventuelt litt på 60 min, så sparer jeg ikke noe tid på å automatisere det. Har noen andre prosjekter som prioriteres før jeg begynner å leke med humlekaruseller.

@Ølstøveln, jeg kjøpte noe av utstyret fra USA og en god del smått del fra Kina. Av rørdeler, koblinger osv. kjøpte jeg 95% fra USA.

Tilbake
Topp