Mottrykksfyller

Lite kraft som skal til for å holde tett "manuelt"? Frister å bygge en slik!

Det var ikke mye pr nå, andre gang jeg testet den, men første gang uten fjæra. Neste gang skal jeg prøve å skru til slik at hele andretningen sitter tightere langs stangen, og at jeg kanskje må da bruke mer kraft for å få den opp ned, Og at den da er tregere å flytte på, og forhåpentligvis holder seg lettere på plass.

Men nå i sta så var det absolutt ikke mye som skulle til i det hele tatt, easy peasy, men tenker at det kan bli easier peasier (gå fra tohåndbruk til enhåndsbruk, brukte nå en hånd til å holde tett mot flaske, og en hånd til å operere gass/øl/ventil). Og det var med 2.5 Bar trykk. Med den forrige mottrykksfylleren klarte jeg bare noen få flasker før jeg ble så sliten i armen pga trykket at jeg måtte ta pause. Men det var en klassisk fyller, stang nedi. Med et borestativ så får du en arm du svinger opp og ned som gir deg mer moment.
 
Sist redigert:
Skulle gå fint med 3/8" slange på øl inn.. så lenge du har mottrykk spiller dim. her ikke noe rolle..

Jeg har dette borestativet(AEG borstativ).. fjæra er flyttet ned under den ringen den står på her..
Skal se om jeg husker å ta et bilde å 2..

obj.phpi
 
Sist redigert:
Skulle gå fint med 3/8" slange på øl inn.. så lenge du har mottrykk spiller dim. her ikke noe rolle..

Ja, men jeg må få igjen kjøleskapsdøra og kunne være litt småmobil mtp plassering av hele greia etter at den er koblet til. sånn sett er 3/8" litt stivt synes jeg, og for tjukt for hakket jeg har i kjøleskapsdøra. Har vurdert å lage gjennomføring i døra til fylling, men slått det fra meg da jeg må bruke co2 og et eget fat for å starsane linja med en slik løsning, i steden for å lempe slange ned i vannkokeren og star-san norgesglasset utenfor kjøleskapet og la det renne gjennom.
 
Sånn der skal jeg få til etterhvert og, det er gull. Må bare finne et egnet borestativ. Det fra CO er uegnet.
 
Tar 1-3 uker,ikke godt å si..
Det stativer har en strekk fjær innvendig tar jeg ikke helt feil..
Skal du ha press nedover hadde jeg fjernet fjæren og montert 2 stk strekk fjærer på utsiden..
Men ser det får veldig dårlig tilbakemeldinger.. slarkete sideveis som ikke er bra.. du må treffe ganske nøyaktig på flasketuten,ikke mange mm å gå på...
Det billigste på biltema er ikke mye å skryte av det heller..
 
Tar 1-3 uker,ikke godt å si..
Det stativer har en strekk fjær innvendig tar jeg ikke helt feil..
Skal du ha press nedover hadde jeg fjernet fjæren og montert 2 stk strekk fjærer på utsiden..
Men ser det får veldig dårlig tilbakemeldinger.. slarkete sideveis som ikke er bra.. du må treffe ganske nøyaktig på flasketuten,ikke mange mm å gå på...
Det billigste på biltema er ikke mye å skryte av det heller..
Ok. Har du en link til et som funker??
 
Fant dette.. ser ut som det kan funke men vet ikke sikkert da jeg ikke har prøvd det..
http://www.lightinthebox.com/no/drill-stativ_p5235148.html

Der slipper du problemet med at fylleren har mindre diameter og ser det ut for..
Den klemma der skulle klare å holde den fast.. fjæren er enkel å flytte det det ut for..

Sikkert mulig å finne denne på ali/ebay
xpwsrd1472634835641.jpg
Tøft!!! Prøver meg på denne. Har ikke tilfeldigvis en fyller til du skal kvitte deg med?? Anyway. Tusen takk for konge tips!!
 
Har ikke det.. hadde bare en ekstra jeg skulle sette opp men fant ut det holdt med den jeg hadde så den lå bare å samlet støv..:)
 
Tilbake
Topp