Naboøl

Jonas

Hei @bryggselv,

Fikk mail om deres nye tjeneste, Naboøl. Det jeg stusser på er at konseptet er å bla. selge hjemmebrygg til andre? Er ikke dette ulovlig? Trodde man som enkeltperson eller firma måtte ha godkjenning fra myndighetene for å selge alkohol.. Eller er det noe jeg har misforstått her?

Dersom det er innafor så er jo ideen kjempegod :)

erikraude

Norbrygg-medlem
Hei @bryggselv,

Fikk mail om deres nye tjeneste, Naboøl. Det jeg stusser på er at konseptet er å bla. selge hjemmebrygg til andre? Er ikke dette ulovlig? Trodde man som enkeltperson eller firma måtte ha godkjenning fra myndighetene for å selge alkohol.. Eller er det noe jeg har misforstått her?

Hehehehe. Ja, det var en morsom mail på morran.

loebrygg

Norbrygg-medlem
Men det var jo et kult konsept da
burde ikke dette kunne la seg gjennomføre, sånn bortsett fra salgs delen?

Shinaki

Norbrygg-medlem
Hei @bryggselv,

Hehehe. Jeg tok den nettopp på grunn av at jeg stusset over lovligheten av dette. Ellers hadde jeg også gått fem på. Konseptet virker jo genialt.

Ole Seglem

Norbrygg-medlem
Men om man tar bort salgsdelen,og bare bytter hjemmebrygg flaske mot flaske. Bryter man noen lover da? Kunne jo vært et bra konsept det også :)

Er ganske sikker på at å bytte øl naboer imellom er helt greit.
Alkholloven blei gått igjennom for noe år siden og selv om alkohol som premie
Er forbudt ble det spesifisert at f.eks vinlotteri i private sammenhenger ikke
Var det man ønsket å ramme https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1989-06-02-27#KAPITTEL_9

Å arrangere bytting av øl for alle, kjente og ukjente i stor skala er kanskje på kanten. Men
Om det er ulovlig må prøves i rettssystemet. Litt som uber. Det var ikke i noens tanker
Da loven blei laga.

Amarillo

Norbrygg-medlem
Hehe, da sitter Bryggselv med kontaktopplysninger på mange lettlurte kunder.
Dere som lastet ned appen, vær oppmerksom hvis dere får et 'tilbud' i nærmeste framtid ;)

Jonas

Hehe, da sitter Bryggselv med kontaktopplysninger på mange lettlurte kunder.
Dere som lastet ned appen, vær oppmerksom hvis dere får et 'tilbud' i nærmeste framtid ;)
Tipper de mest lettlurte registrerte seg og dermed fikk beskjed om at de var blitt lurt, imotsetning til å stusse på det og sitte stille i båten (les: spørre her), hehe. *prøver desperat å ro meg i land*

Topp