Naboøl

Jonas

 
Hei @bryggselv,

Fikk mail om deres nye tjeneste, Naboøl. Det jeg stusser på er at konseptet er å bla. selge hjemmebrygg til andre? Er ikke dette ulovlig? Trodde man som enkeltperson eller firma måtte ha godkjenning fra myndighetene for å selge alkohol.. Eller er det noe jeg har misforstått her?

Dersom det er innafor så er jo ideen kjempegod :)
 
Hei @bryggselv,

Fikk mail om deres nye tjeneste, Naboøl. Det jeg stusser på er at konseptet er å bla. selge hjemmebrygg til andre? Er ikke dette ulovlig? Trodde man som enkeltperson eller firma måtte ha godkjenning fra myndighetene for å selge alkohol.. Eller er det noe jeg har misforstått her?

Dersom det er innafor så er jo ideen kjempegod :)
Hehehehe. Ja, det var en morsom mail på morran.
 
Men det var jo et kult konsept da
burde ikke dette kunne la seg gjennomføre, sånn bortsett fra salgs delen?
 
Hei @bryggselv,

Fikk mail om deres nye tjeneste, Naboøl. Det jeg stusser på er at konseptet er å bla. selge hjemmebrygg til andre? Er ikke dette ulovlig? Trodde man som enkeltperson eller firma måtte ha godkjenning fra myndighetene for å selge alkohol.. Eller er det noe jeg har misforstått her?

Dersom det er innafor så er jo ideen kjempegod :)
Hehehe. Jeg tok den nettopp på grunn av at jeg stusset over lovligheten av dette. Ellers hadde jeg også gått fem på. Konseptet virker jo genialt.
 
Men om man tar bort salgsdelen,og bare bytter hjemmebrygg flaske mot flaske. Bryter man noen lover da? Kunne jo vært et bra konsept det også :)
 
Er ganske sikker på at å bytte øl naboer imellom er helt greit.
Alkholloven blei gått igjennom for noe år siden og selv om alkohol som premie
Er forbudt ble det spesifisert at f.eks vinlotteri i private sammenhenger ikke
Var det man ønsket å ramme https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1989-06-02-27#KAPITTEL_9

Å arrangere bytting av øl for alle, kjente og ukjente i stor skala er kanskje på kanten. Men
Om det er ulovlig må prøves i rettssystemet. Litt som uber. Det var ikke i noens tanker
Da loven blei laga.
 
Hehe, da sitter Bryggselv med kontaktopplysninger på mange lettlurte kunder.
Dere som lastet ned appen, vær oppmerksom hvis dere får et 'tilbud' i nærmeste framtid ;)
 
Hehe, da sitter Bryggselv med kontaktopplysninger på mange lettlurte kunder.
Dere som lastet ned appen, vær oppmerksom hvis dere får et 'tilbud' i nærmeste framtid ;)
Tipper de mest lettlurte registrerte seg og dermed fikk beskjed om at de var blitt lurt, imotsetning til å stusse på det og sitte stille i båten (les: spørre her), hehe. *prøver desperat å ro meg i land*
 
Tilbake
Topp