Netverk temperatur måler

noen som har noen erfaringer med temperlan ?
http://cgi.ebay.com/Web-Interface-Ethernet-Thermometer-TEMPerLAN-20-4-/320689530564?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4aaa95e6c4

Jeg kjøpte en sånn, virket som en god idé å kunne kontrollere tempen på gjærkarene "online"
Etter litt oppstarts problemer (ustabil sw) er den oppe å snurrer.
får til realtime monitoring, men prøver å sette den op slik at den skal sende all log til en annen server på en tcp port, for også få en god historikk. Får connection fra boksen men ikke noe data.
Har også medfølgende SW gående på en server, men den logger kun til csv filer.
Litt kul funksjon er også at jeg har laget en egen MSN konto, til den, så jeg kan sende kommando 1-4, å få ,realtime, max, min avg temp tilbake.
 

Vedlegg

  • TEMPerLAN_main_3(1).jpg
    TEMPerLAN_main_3(1).jpg
    29,6 KB · Sett: 190
Stilig sak!, csv filer må vel være kurrant?, bare åpne i excel og grafe avgårde.
Tenkte å lage noe tilsvarende med arduino ( http://arduino.cc/en/Main/ArduinoBoardUno ) vet andre her har også gjort det, blir vel itt samme greia tenker jeg, sånn etter mekkinga.


Hadde endel interresante dingser den fyren der, spørs om de 1wire greiene må sjekkes litt, men han selger ikke følerne i løs vekt?, ser ut som du kan kjede på ganske mange følere på en enhet, men du får med bare 4, hm..
 
joda csv, er greit det, men lager nye filer vær time, så blir sabla mange.
Den jeg kjøpte hadde bare 2 prober, men kan koble til 8, selger den med 2,4 eller 8.
men Sw som følger med er litt ustabil, men ny ver var på vei fikk jeg beskjed om
 
Man kunne jo snekre et program som tar csv filene og stapper de i en database ellernoe, eller samler til en stor fil pr mnd eller tilsvarende så det er lett å rappotere på de.
Går vel å konfigurere om programmet skal lage ny fil pr time eller dag også sikkert?
 
Problemet er at det ikke er mulig å gjøre noen endringer i programmet på det, men det går jo å importere alle csv filer inn til en database, er jo timestamp på alt.
Men mye enklere hvis funksjonen med å sende data strømmen til en spesefikk ip/port hadde fungert, bare å ta i mot datastrømmen i nagios eller tilsvarende. denne funksjonen blir programmert direkte i enheten og er ikke avhengig at jeg har en egen klient stående med den "ustabile" sw som følger med.
Får se hva de kommer opp med, de holdt på med en ny ver av sw. Hvis ikke blir det å snekre sammen et script som importerer data fra alle csv filer inn i en database
 
Tilbake
Topp