Nippler til 12v ebay-pumpe

Jeg har en slik pumpe. http://www.ebay.com/itm/390535377665?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2648
Det er mer eller mindre den samme som jeg ser at bryggeland har. Men hvis man kjøper pumpe derfra får man med nippler så man kan koble til slanger. De selger ikke slike løst så jeg ble tipset om å gå på ebay.

Problemet er at jeg aner ikke hva det heter. Det er nippler som gjør at man kan koble til slanger som er mye mindre enn diameteren på selve pumpa.

Jeg kjøpte en tilsvarende for et par år siden, fra en annen ebay-selger, og det kom med nipler til å koble på slanger med. Men jeg klarer ikke se om det gjelder for denne pumpa også.

Det er relativt vanleg slangeniplar du skal ha går eg ut frå - pumpa har vel vanleg 1/2" hann i begge endar - ser det ut til.    Vanlege slangeniplar for 1/2" med innvendig 1/2" rørgjenger gjer jobben. 

Litt avhengig av kor du bur  kan du få det i butikk her i landet også - både i messing og i rustfritt.    Her heiter det slangenippel eller slangekobling.   

Om du skal søkja på utanlandsk kan du f.eks. søkja på    1/2" FPT  BARB ….

katla skrev:
Det er relativt vanleg slangeniplar du skal ha går eg ut frå - pumpa har vel vanleg 1/2" hann i begge endar - ser det ut til.    Vanlege slangeniplar for 1/2" med innvendig 1/2" rørgjenger gjer jobben.   

Litt avhengig av kor du bur  kan du få det i butikk her i landet også - både i messing og i rustfritt.    Her heiter det slangenippel eller slangekobling.     

Om du skal søkja på utanlandsk kan du f.eks. søkja på    1/2" FPT  BARB ….

Hva er forskjellen på FTP, NTP osv?

FPT = hokjønn av amerikansk NPT (og hankjønn heiter vel eigentleg MPT).    Her i landet går det vanlegvis i BSP i rørbransjen.      For 1/2" og 3/4"  vil det normalt sett gå greit å blanda amerikanske rørgjenger med dei norske - til vårt bruk i heimebrygging.    Du finn sikkert meir info om du søkjer på f.eks. wikipedia… f.eks. her: http://en.wikipedia.org/wiki/National_pipe_thread

Tilbake
Topp