NM 2010

Det er nå [iurl=http://norbrygg.no/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=6&id=78&Itemid=36]åpnet for påmelding til NM2010[/iurl]! Vi håper at det blir mange innsendte brygg, samt at mange har anledning til å stille på NM med eget øl til Publikums Favoritt, for det er det som løfter stemningen formidabelt. I linken finnes mer info om arrangementet.

Vi har tatt hensyn til forslag og  kommentarer som fulgte etter NM2009, så det blir noen endringer i forhold til tidligere:
  • Stemmesedlene vil bli slik de var for to år siden, så at man kan stemme på tre brygg.
  • To ulike påmeldingsskjemaer: ett til individuelle flaskebrygg, og ett til Publikums Favoritt.
  • Påmeldingsskjemaene vil -ikke- plutselig sendes av gårde når man ved feiltak trykker 'enter'-tasten i et av tekstfeltene.  ;)
  • Vi vil håndtere en gjesteliste basert på forhåndspåmeldingen av både bryggere og gjester (gjennom PF-skjemaet)
  • Etiketter til etikettkonkurransen må leveres ferdig utklipt for at de skal få delta.
  • Siden vi nå skal ha fått orden på medlemsdatabasen vil man måtte forsikre seg over at man er medlem for å få medlemspris på inngangsbilletten eller slippe påmeldingsavgift dersom man deltar i flaskekonkurransen. Dvs: du har et medlemskort som ikke er utløpt, og som er påført betalingsoblat fra banken. Hvis du av en eller annen grunn ikke har fått noe kort (sendes sammen med innbetalingsgiro) så bør du [iurl=http://norbrygg.no/index.php?option=com_contact&task=view&contact_id=38&Itemid=27]kontakte kasserer[/iurl] for å få ting i orden før henholdsvis arrangementet eller innleveringsfristen. Har du kort, dog uten påført oblat som betalingsbevis, så kan oblaten bestilles hos banken (ofte mulig gjennom nettbank).

Utenom disse endringene så har vi også laget en plan for å sørge at arrangementet vil gå så bra som vi greier å få det til. Vi har allerede fått tilsagt hjelp til rigging fra enkelte deltakere, noe vi setter stor pris på. Ellers så er vi ute etter noen som kan hjelpe oss med telling av stemmene, da det blir så mange sedler som må registreres innen så kort tid. Denne aktiviteten er vel mest egnet for de som kanskje kommer med bil og likevel ikke får anledning til å smake så mye av PF-ølet, noen bedre halvdeler med førerkort kanskje?  :brygging:
 
Jeg foreslo i kjølvannet av konkurransen i fjor at man burde gjøre det litt mer underholdende med opptellingen av publikums favoritt ved at opptellingsresultatene vises på en stor skjerm etter hvert som stemmesedlene telles opp. Det forutsetter selvsagt at man har tilgang til en eller flere monitorer i lokalet som kan knyttes til en PC. Dette ville skape spenning slik det er i den europeiske Grand Prix-finalen!
 
ToreB
Du er hjertlig velkommen til å utvikle det systemet hvis du har kompetanse/utstyr, tid og lyst til det. Ellers tror jeg vi i komiteen har nok å stri med den kvelden.  :laugh:
Godt forslag :skitbra:
 
Jeg husker idéen, og den har jeg hatt i hodet hele tiden. Skal se om jeg kan lage noe fancy selv, skjønt mine programmeringsevner er litt labre samtidig som at det er en masteroppgave som står bak meg og skriker til å bli gjort ferdig ;)
 
Vil det bli noe underholdningsinnslag el. lign? Forstår at det er ØL som står i fokus nettop denne kvelden, men det hadde kanskje økt stemningen litt ved å få tak noe pauseinnslag eller noe? 
 
Det er ikke planlagt noe av den slags, i likhet med tidligere NM. Noe som ikke betyr at det ikke vil være anledning for slikt. På Norøl sine ølfestivaler har det vært noen som spiller/synger, noe sånt kunne vært aktuelt under NM også, spesielt dersom det er noen musikale bryggere her inne som vil bidra på den fronten. :) Hadde vi ikke en liten diskusjon om dette gående før?  :yes:
 
Eduard skrev:
Det er ikke planlagt noe av den slags, i likhet med tidligere NM. Noe som ikke betyr at det ikke vil være anledning for slikt. På Norøl sine ølfestivaler har det vært noen som spiller/synger, noe sånt kunne vært aktuelt under NM også, spesielt dersom det er noen musikale bryggere her inne som vil bidra på den fronten. :) Hadde vi ikke en liten diskusjon om dette gående før?  :yes:

skulle det ikke være en DeathBluesJazzRockHardBand? Med et Thijs van Leer- inslag fra deg Eduard?
 
Man kunne jo kalle bandet Bogus Focus, med Thijs van Beer på orgel/tverrfløyte og jodling?
 
Gahr skrev:
Man kunne jo kalle bandet Bogus Focus, med Thijs van Beer på orgel/tverrfløyte og jodling?

Er du ikke lærer Gahr? En demokratisk lærer? Det fungerer ikke med barn og bryggere vet du  ;D Du må si:

"bandet skal hete Bogus Focus, med Thijs van Beer på orgel/tverrfløyte og jodling"

Javel meester  :)
 
Tore B. skrev:
Jeg foreslo i kjølvannet av konkurransen i fjor at man burde gjøre det litt mer underholdende med opptellingen av publikums favoritt ved at opptellingsresultatene vises på en stor skjerm etter hvert som stemmesedlene telles opp. Det forutsetter selvsagt at man har tilgang til en eller flere monitorer i lokalet som kan knyttes til en PC. Dette ville skape spenning slik det er i den europeiske Grand Prix-finalen!

Jeg har prøvd meg litt på Excel og slikt, men har for lite ekspertise til å skrive slik programvare selv.  :nosmile:

Så da prøvde jeg å lete litt etter et slikt program på nettet, uten å finne noe som passer. Helt til jeg fant en ordentlig Grand Prix-side som hadde nettopp et sånt program online! Med litt fikling og justering ville det kunne brukes til vårt formål, så jeg har kontaktet ham som skrev programvaren og spurt om vi kan få lånt/kjøpt kildekoden av ham. Dersom han sier ja, så vil vi kunne få opp nettopp det du her nevner.  :yes:

Se vedlegg for et eksempel om hvordan det da kunne blitt.
 

Vedlegg

  • eksempel.png
    308,5 KB · Sett: 394
Huub skrev:
Gahr skrev:
Man kunne jo kalle bandet Bogus Focus, med Thijs van Beer på orgel/tverrfløyte og jodling?

Er du ikke lærer Gahr? En demokratisk lærer? Det fungerer ikke med barn og bryggere vet du  ;D Du må si:

"bandet skal hete Bogus Focus, med Thijs van Beer på orgel/tverrfløyte og jodling"

Javel meester  :)

Det var vel ment som et retorisk spørsmål.:)
 
Er det en øvre grense for hvor mange øl man kan delta med? Jeg syned jeg har lest 5, men finner det ikke igjen.

janh
:rock:
 
janh skrev:
Er det en øvre grense for hvor mange øl man kan delta med? Jeg syned jeg har lest 5, men finner det ikke igjen.

janh
:rock:

Som Gahr sier ja: 2 øl per klasse, altså 10 brygg. Og i PF er det vel ingen maksgrense.
 
Takker.
Har nok ikke lest godt nok på regelverket under planleggingen. Det meste ender opp som "Lys ale" eller "Sterke spesialøl". Grensen på 1065 gjør det vanskelig. Og jeg som trodde jeg kun brygget lette, svake øl! Får sette meg ned og ha en kvalifiseringsomgang hjemme før jeg bestemmer meg. Men håper å få avgårde 5-6 brygg.

janh
:biersmile:
 

Similar threads

Tilbake
Topp