NM 2010

Jeg tenkte å sende bidraget i dag!

Jeg lurer på hvordan de innsendte ølene oppbevares før de vurderes? Vil de stå kaldt, romtemperert, eller kjellertemperert?

Etter en runde med posten er de garantert at de vil bli ristet, og gjæren oppløst. Vil flaskene få en sjanse til å stå, roe seg ned, og bli klare igjen?
 
Erlendso skrev:
Jeg tenkte å sende bidraget i dag!

Jeg lurer på hvordan de innsendte ølene oppbevares før de vurderes? Vil de stå kaldt, romtemperert, eller kjellertemperert?

Etter en runde med posten er de garantert at de vil bli ristet, og gjæren oppløst. Vil flaskene få en sjanse til å stå, roe seg ned, og bli klare igjen?

"Send flaskene i god tid, det er deltakers ansvar at flaskene er Norbrygg i hende innen fristen! Kun flasker sendt eller levert til denne adressen vil bli bedømt. Det anbefales at ølet leveres tidligst mulig slik at evt opphvirvlet bunnfall vil legge seg tidsnok innen førbedømmingen. Dette vil komme ølet ditt, og dermed bedømmingen, til gode."
 
Det er planlagt forbedømming allerede dagen etter fristen for innlevering av øl. Som andre har sagt, send inn så fort som mulig!
 
Forstår jeg det riktig at en IPA med OG høyere enn 1.065 skal meldes på i sterke spesial øl? Hvilken underklasse i så fall? Eller er det ikke mulig å melde på IPA sterkere enn 1.065  :attevar:
 
også et spørsmå fra min side: er det mulig å sende inn et juleøl som er ikke tradisjonelt norsk? altså ikke under- men overgjæret..
 
Det er mulig¨å sende inn et hvilket som helst øl. En ipa med OG over 65 kan sendes inn i sterke spesialøl i underklasse "Annen", med påskriften " IPA OG>1065. En juleale sendes inn i den hovedklassen den passer inn i, igjen i underklasse "Annen", f.eks. med påskriften "juleale". Ev. spesifiserer man "engelsk juleale", "belgisk juleale", alt etter behov.
 
Riis'en skrev:
WOW Ed! Hvis dette lar seg praktisk gjennomføre får vi nok underholdning den kvelden.  :skitbra:

Vel, jeg har ikke fått noe svar fra programvareskriveren.  :jaha: Kan prøve å purre.
 
Open source skulle vel egentlig ikke behøve godkjenning. Hvis han evnt. ikke får svart kan han uansett få litt kred på siden.  >:D
 
Jeg var i kontakt med Riis'en i dag for å avtale overlevering av en kasse øl til NM. Han fortalte at deltakende øl heretter skal leveres til Joakim, som bor i nærheten av Bislet. Det hadde vært fint om dette ble opplyst for alle. Jeg har forsøkt å komme i kontakt med Joakim for (hvis mulig) å avtale overlevering i morgen (tirsdag) kveld. Men ahr foreløpig ikke fått svar...
 
mojo skrev:
Etter å ha lett og lett og søkt og søkt etter info om NM på forumet, fant jeg et link til Norbryggs hjemmeside!   :)

For andre stundesløse søkere: http://norbrygg.no/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=6&id=78&Itemid=36

(og jeg skal nok snart lære meg og lage kule links som bare er et ord med en strek under og ikke eviglange url... )

Je, bare marker ordet du vil lage link utav, og trykk på link-knappen. Inne i første url-klamme setter du inn et likhetstegn og limer inn linken.
Da blir det seende slik ut, bortsett fra andre klammer..
<url=http://www.norbrygg.no>Norbrygg</url>
 
må vi kjøpe billett på forhånd, eller kan vi kjøpe i døre?
For oss som er medlem i Norbrygg, men ikke har fått medlemskort enda... hva gjør vi for å få inngang til medlemspris?
 
Biletter kjøpes i døra. Vi får purre på økonomiansvarlig og sørge for at du får betalt giroen i tide før NM. Medlemskortet følger med på giroen, så får du oblat i posten etter du har betalt. Går veldig raskt.
 
uff, etter at jeg brukte lang tid på å skrive dette innlegget presterte datamaskinen å låse seg, så alt måtte skrives om igjen...  :duh:

Ok, for andre runde:  :brygging:

Lars skrev:
mojo skrev:
Etter å ha lett og lett og søkt og søkt etter info om NM på forumet, fant jeg et link til Norbryggs hjemmeside!   :)

For andre stundesløse søkere: http://norbrygg.no/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=6&id=78&Itemid=36

(og jeg skal nok snart lære meg og lage kule links som bare er et ord med en strek under og ikke eviglange url... )

Je, bare marker ordet du vil lage link utav, og trykk på link-knappen. Inne i første url-klamme setter du inn et likhetstegn og limer inn linken.
Da blir det seende slik ut, bortsett fra andre klammer..
<url=http://www.norbrygg.no>Norbrygg</url>

Jeg hadde egentlig trodd at det ikke var så veldig vanskelig å finne frem (sjekk 'Konkurranser' øverst i menylinjen eller innlegget i denne tråden fra man 1 mar 2010, 21:35:31) men tar det som et hint ;).

Når det gjelder å lage ryddige linker så kan man gjøre nesten slik Lars sier, bare at man bruker parantes av et annet slag, altså slik:

Kode:
[url=http://www.norbrygg.no]Norbrygg[/url]

Man kan også markere nøkkelordet som skal bli til link og trykke
url.gif
-tasten, for så å legge til '=http://linken-din'.  :innlegg:

Steinarja skrev:
Noen oversikt over antall påmeldte både til flaske- og PF-konkuransen sålangt?

Jeg tok meg akkurat tiden til å telle antall påmeldte brygg i begge klasser (flaskekonkurransen og publikums favoritt). Det er allerede påmeldt hele 66 72 74 brygg i flaskekonkurransen, så det blir nok en real runde med forbedømminger på dem som skal dit.  :godtoel:

Når det gjelder påmeldinger i klassen publikums favoritt er nok tallene ikke så jublende.  :jaha: Det er syv deltakere/bryggelaug som stiller med 13 brygg så langt. Vi trenger over 30 brygg for at det skal være tilstrekkelig med øl til arrangementet så her håper vi virkelig at tallet tar seg opp betraktelig.

[size=12pt]Samtidig er dette en god anledning til å meddele at styret sammen med Petit Agentur jobber med (og antakelig får til) å stille med 15 nye Corneliusfat (19 liter) til de 15 beste brygg i klassen publikums favoritt! Selv om det er litt tid igjen før selve NM, så håper vi at dette er et insentiv som bidrar (og ikke den eneste avgjørende grunnen) til at hjemmebryggermiljøet i stor stil vil kunne presentere hobbyen og dens flytende resultater for allmenheten under NM2010.[/size]
:feire:

kkristiansen skrev:
må vi kjøpe billett på forhånd, eller kan vi kjøpe i døre?
For oss som er medlem i Norbrygg, men ikke har fått medlemskort enda... hva gjør vi for å få inngang til medlemspris?

Sakset fra nettsidens Forhåndsinformasjon for Deltakere (og nå også lagt inn under Forhåndsinformasjon for Besøkere):

Dersom du ikke har et gyldig medlemskort med påført oblat som betalingsbevis, bør du ta kontakt med kasserer for å få tilsendt nytt medlemsbevis og betalingsblankett slik at du rekker å betale medlemsavgiften.

Medlemskortet får man sammen med betalingsblanketten. Kasserer (Yngve/Yders) kan sende disse ut dersom man ikke har fått det ennå.
 
Steinarja skrev:
Oblat?
Jeg har motatt regningen med medlemskortet og betalt den, men har ikke fått noe oblat.

Sakset fra nyhetsinnlegg Til alle medlemmer
Medlemskortet vil bli ettersendt. Det skal påføres kvitteringsoblat som bevis på at kontingenten er betalt. Når du overfører kontingenten via nettbank vil du ha anledning til å få tilsendt oblatet, som så kan klistres på medlemskortet for å gjøre det gyldig.

Det er flere foreninger som bruker samme type medlemskort som Norbrygg, med oblatfelt.

Se under i bildene hvordan man får oblat i posten fra banken ved betaling. Dersom betalingen allerede har funnet sted så kan man (ihvertfall i min nettbank) gå tilbake til denne betalingen og bestille kvittering/oblat i etterkant. Banken min tar penger for dette, jeg husker dog ikke hvor mye.
 

Vedlegg

  • oblat.png
    47,4 KB · Sett: 437
  • oblat-etterbestilling.png
    33,7 KB · Sett: 449
Eduard skrev:
Samtidig er dette en god anledning til å meddele at styret sammen med Petit Agentur jobber med (og antakelig får til) å stille med 15 nye Corneliusfat (19 liter) til de 15 beste brygg i klassen publikums favoritt! Selv om det er litt tid igjen før selve NM, så håper vi at dette er et insentiv som bidrar (og ikke den eneste avgjørende grunnen) til at hjemmebryggermiljøet i stor stil vil kunne presentere hobbyen og dens flytende resultater for allmenheten under NM2010
:feire:

Da kan jeg herved bekrefte at Yngve i styret har ordnet med sponsoren for NM 2010, Petit Agentur, at det blir totalt 15 Corneliusfat (utsalgspris 1.030 kr, 9-liters, ikke 19-liters som nevnt tidligere) i premie som fordeles blant de første 15 plassene i klassen Publikums Favoritt! Det er bare å melde på sine beste brygg snarest, slik at vi tidsnok har en god oversikt over deltakelsen.

For å gi en anelse:

7116.jpg
7116.jpg
7116.jpg
7116.jpg
7116.jpg
7116.jpg
7116.jpg
7116.jpg
7116.jpg
7116.jpg
7116.jpg
7116.jpg
7116.jpg
7116.jpg
7116.jpg


;D

[size=12pt]For informasjon om deltakelse, klikk her.
For å melde på brygget ditt i klassen Publikums Favoritt, klikk her. [/size]
 
Tilbake
Topp