NM 2010

Hatten av for Ola på Petit, og de som har fått avtalene med Petit og Nøgne Ø i boks.  :skitbra:
 
Lars skrev:
Hatten av for Ola på Petit, og de som har fått avtalene med Petit og Nøgne Ø i boks.  :skitbra:

Nå håper vi bare at det blir flere deltakere i Publikums Favoritt, for ellers blir NM2010 en kort kveld for både deltakere og besøkere.  :eek:
 
Skulle gjerne tatt med meg 2-3 fat, men det krasjer så vanvittig etter at arrangementet ble flyttet fra april til mars. Så jeg får drikke det fra mine egne kraner aka Beerway to heaven  :biersmile:

Ikke for å disse styret, men greit å spikre datoen litt før (da blir jeg i alle fall glad)  :)
 
En liten oppdatering fra styrets side  :innlegg:

Antallet påmeldinger i flaskekonkurransen er i år overveldende!  :spinsmile: Enn så lenge så har vi telt hele [glow=green,2,300][size=14pt]146[/size][/glow] påmeldte flaskebrygg! For å sammenligne, så var det 83 brygg i 2009, 68 brygg i 2008, og 40 i 2007. Joakim, Andreas og Gahr jobber nå for harde livet med forberedelsene (registrering, omkodering, reklassifisering mm) i forbindelse med forbedømmingsrundene, selv om fristen ikke er utgått ennå. Denne fristen vil vi bare minne på en gang til, da den første forbedømmingen går av stabelen på fredag kveld den 12. mars. Derfor må alt deltakende øl være hos Joakim før fredag.

Påmeldingen i klassen Publikums Favoritt er foreløpig mindre lovende, telleren står rundt 20 nå. Vi håper at det fremdeles er mange der ute som føler seg fristet til å delta og melder seg på. For at NM2010 skal være et fremgangsrikt arrangement så trenger vi mange deltakere for å la besøkere og andre hjemmebryggere smake på godt hjemmebrygget øl.  :yes: Til sammenligning så deltok det hele 50 brygg i klassen Publikums Favoritt i 2009, og 18 i 2008. I 2008 var det bare såvidt vi fikk det antallet i boks og arrangementet ble avsluttet ganske tidlig om kvelden siden det da var tomt for øl. Vi håper at det ikke vil være tilfellet i år, ikke minst fordi vi har stedet til rimelig langt ut på natten.  ;)

Ellers så vil vi uttrykke vår takk til de som allerede har meldt seg på i klassen PF, ganske mange av deltakerne kommer en lang vei for å stille opp!  :amen:

EDIT:

Styret planlegger et styremøte på torsdagen som kommer. Hvis det skulle være noen innspill til hva vi bør ta med, så gjerne send en PM til ærbødigst.

Vi har også fått melding fra et medlem om programvare til poengtelling til publikums favoritt! Programvaren skal sjekkes senere idag.  :ilike: til Viktste sin innsats!
 
Vi har sendt inn 5 bidrag, men det er desverre for lang fra nordland til Oslo, så PF for vår del går nok ikke  :noway:

Hadde det vært en ide å lufte stemninga blandt medlemmene her inne for hvorvidt det finnes bedre plasser å arangere NM? For min del så hadde jeg nok sterkt vurdert turen dersom arangementet var i Trondheim. En slik plassering ville være stort sett like greit for vestlendingene som Oslo er (tror jeg). Man kunne ganske enkelt tatt ei avstemning om hvor hver enkelt mener man kunne stille opp med øl i PF, Oslo eller feks Trondheim (eller begge) og så latt demokratiet bestemme plassering neste år. Flytting av folk fra østlandet til Trondheim kunne vært gjort organisert gjennom feks leie av buss(er). Dette er såklart under forutsetning av at det finnes lokaler og folk til å ta på seg et slikt arangement.

MVH
Børge
 
Norwegian starter Stavanger - Trondheim direkte, og Bergen - Trondheim er jo allerede når det gjelder flyfronten.

Tommel opp for Tondheim :ilike:
 
Min medbrygger Olav M. Bråtveit ankommer Oslo S. lørdag morgen 20. mars kl 07:26 med nattoget fra Stavanger/Bryne, medbringende våre 2 øl til klassen "Publikums Favoritt", dvs. 3 kasser med øl. Dette er tungt, og vi har ikke noen plass å oppbevare det kjølig fram til arrangementsstart. Spørsmålet er da: finnes det en morgenfugl i Oslo som kan møte oss med bil ved Oslo S., og oppbevare ølet kjølig (rett og slett ved å la det stå i bilen, eller hjemme i sin egen garasje e.l.), fram til serveringsstart kl 18:00/19:00?
På forhånd mange takk!
:help:
 
Sigmund skrev:
Min medbrygger Olav M. Bråtveit ankommer Oslo S. lørdag morgen 20. mars kl 07:26 med nattoget fra Stavanger/Bryne, medbringende våre 2 øl til klassen "Publikums Favoritt", dvs. 3 kasser med øl. Dette er tungt, og vi har ikke noen plass å oppbevare det kjølig fram til arrangementsstart. Spørsmålet er da: finnes det en morgenfugl i Oslo som kan møte oss med bil ved Oslo S., og oppbevare ølet kjølig (rett og slett ved å la det stå i bilen, eller hjemme i sin egen garasje e.l.), fram til serveringsstart kl 18:00/19:00?
På forhånd mange takk!
:help:
Humm.. Vi har ikke lokalet der oppe før fra kl. 14.00
Hvis ikke noen kan hjelpe til med dette er det en mulighet å låse det i en oppbevaringsboks på Oslo S? Selv har jeg ikke bil og bor i Lørenskog.
Det er masse snø å kjøle øllet ned med fra lokalet åpner til det skal serveres. Forresten er det Generalforsamling kl. 17.00
 
Sigmund skrev:
Min medbrygger Olav M. Bråtveit ankommer Oslo S. lørdag morgen 20. mars kl 07:26 med nattoget fra Stavanger/Bryne, medbringende våre 2 øl til klassen "Publikums Favoritt", dvs. 3 kasser med øl. Dette er tungt, og vi har ikke noen plass å oppbevare det kjølig fram til arrangementsstart. Spørsmålet er da: finnes det en morgenfugl i Oslo som kan møte oss med bil ved Oslo S., og oppbevare ølet kjølig (rett og slett ved å la det stå i bilen, eller hjemme i sin egen garasje e.l.), fram til serveringsstart kl 18:00/19:00?
På forhånd mange takk!
:help:

Jeg har bil og kan sikkert hente ølet. Da kan ølet bli liggende i bilen frem til vi drar ned til Månefisken (må bare huske å ta ut sommerdekkene først  :heygrr:). Regner med at det ikke blir nødvendig med kjøling utover det været stiller med, men dersom det skulle være nødvendig så tror jeg også snø vil gjøre jobben. Flasker er lett å kjøle ned pga stor overflate i forhold til innholdet. Og igjen, jeg synes det er  :skitbra: at dere kommer hele veien fra Stavanger for å stille i Publikums Favoritt! :)
 
Å, faen.
Innleveringsfrist og første forbedømming på samme dag, fredag den 12.
Lite lovende med tanke på min forsendelse.
Den gikk med posten på mandag, og er ikke er framme før i morgen.
Ja, ja.
I beste fall får jeg håpe at det ikke blir forbedømt på fredagen.
Sånn er det når man er litt treg i avtrekkeren.
Synd, for det var ikke det verste ølet jeg har brygget.
Egil B.
 
Eduard skrev:
Jeg har bil og kan sikkert hente ølet. Da kan ølet bli liggende i bilen frem til vi drar ned til Månefisken

Helt supert, Eduard!  :skitbra:
Olav har mobiltlf.  41638545, jeg har 98644698.
 
Egil B. skrev:
Den gikk med posten på mandag, og er ikke er framme før i morgen.

Ett lite tips...

På posten.no kan du spore sendingen via pakke nummeret. Når pakka er ankommet rett postkontor går det an å se hentelappen. Da kan en jo spare ett døgn ved å sende hentelappen på mail til den som skal ha pakka...
 
Egil B. skrev:
Å, faen.
Innleveringsfrist og første forbedømming på samme dag, fredag den 12.
Lite lovende med tanke på min forsendelse.
Den gikk med posten på mandag, og er ikke er framme før i morgen.

Hm, nå blei jeg nervøs gitt. Posten er visst tregere enn jeg trodde. Pakken vår gikk fra Stavanger på tirsdag og er videresendt fra terminalen der (har sporet den), håper den dukker opp i Oslo i tide. Går ut fra at Joakim får med seg alt som kommer til Oslo i løpet av fredagen. Det blir vel rimelig uklare øl etter transporten, men det får vi leve med.

Siden muligens mange nå biter negler m.h.t. Posten, er der håp om at forbedømmingen først starter på lørdag ettermiddag?  Posten utleverer jo pakker på lørdager også.
 
Bare for å svare på noe helt annet: SAS har hatt direkterute TRD-SVG og motsatt i årevis. Så dette er gamle "nyheter". Ellers finnes jo melkeruta SVG-BGO- (AES)- TRD.

janh
 
janh skrev:
Bare for å svare på noe helt annet: SAS har hatt direkterute TRD-SVG og motsatt i årevis. Så dette er gamle "nyheter". Ellers finnes jo melkeruta SVG-BGO- (AES)- TRD.

janh

Ok, da tar jeg nok feil. Har aldri opplevd annet enn mellomlanding i Bergen med bytte av passasjerer, dvs. at en ca. 1 times lang flytur tar 2 timer. :)
 
Egil B. skrev:
Å, faen.
Innleveringsfrist og første forbedømming på samme dag, fredag den 12.
Lite lovende med tanke på min forsendelse.
Den gikk med posten på mandag, og er ikke er framme før i morgen.
Ja, ja.
I beste fall får jeg håpe at det ikke blir forbedømt på fredagen.
Sånn er det når man er litt treg i avtrekkeren.
Synd, for det var ikke det verste ølet jeg har brygget.
Egil B.

Sliter med samme problem; Sendte flaskene i posten rundt 1 Mars og ser via postens tracking at de ble hentet i går. Kan bare be til høyere makter om at ølet blir satt kjølig, riktig vei, og får stå på samme plass til de skal bedømmes. Og ikke minst får man håpe de klarte transporten!  :jaha:

Hadde jeg vært lur hadde jeg sendt dette ut tidligere !
 
Vår pakke også ...

"Sendingen er ankommet Majorstuen postkontor
11.03.2010 07:11, 0330 OSLO Sendingen kan hentes på Majorstuen postkontor. Åpningstider: Man - Fre: 0800-1800, Lør: 0900-1500"

Majorstuen postkontor er ikke noe sted for øl å bli liggende - forhåpentlig blir de hentet i dag, så flaskene kan bli satt riktig vei - og kjølig.
 

Similar threads

Tilbake
Topp