NM 2010

Våre flasker ankom i går.

Får håpe de blir hentet og satt rett vei samt kjølig noen dager.
 
De pakkene som blir hentet i dag og i morgen får stå til mandag sannsynligvis. Vi har fått inn nokk å jobbe med en stund. Rolig, rolig. ;-)
 
Vi har jo § 5.8 Deltagende øl skal i påmeldingsskjemaet deles inn i riktig hoved- og underklasse.
Arrangøren forbeholder seg retten til å flytte ølet til en annen hoved- eller/og underklasse dersom ølet i utgangspunkt var plassert i feil klasse.

Alt øl som kommer fram i siste liten kan samles i underkategorien ANNET og gis betegnelsen "Grums-Øl".
Det er vel tvilsomt om tittelen norges beste grums-øl-brygger henger særlig høyt.
Neste gang skal jeg sende avgårde mitt bidrag tidligere.

Egil B.
 
Egil B. skrev:
Vi har jo § 5.8 Deltagende øl skal i påmeldingsskjemaet deles inn i riktig hoved- og underklasse.
Arrangøren forbeholder seg retten til å flytte ølet til en annen hoved- eller/og underklasse dersom ølet i utgangspunkt var plassert i feil klasse.

Alt øl som kommer fram i siste liten kan samles i underkategorien ANNET og gis betegnelsen "Grums-Øl".
Det er vel tvilsomt om tittelen norges beste grums-øl-brygger henger særlig høyt.
Neste gang skal jeg sende avgårde mitt bidrag tidligere.

Egil B.

ta det med ro  ;)
som ble sagt: det blir ikke bedømt før mandag.. håper jeg også fordi mine øl ligger også på Majorstuen  ;D

Jeg rister en flaske av øllet heime og ser hvordan det klarer de kommende dagene. Da vet jeg hvordan det ser ut når det blir bedømt på fre, lør, søn eller mandag. Jeg sover i alle fall godt og gleder meg.
 
Dommerne som dømmer er svært rutinerte. Maksimal trekk for utseende er 3 påeng. Mye viktigere er aroma, smak, munnfølelse og drikkbarhet som til sammen gir opp til 47 påeng.
 
Egil B. skrev:
Vi har jo § 5.8 Deltagende øl skal i påmeldingsskjemaet deles inn i riktig hoved- og underklasse.
Arrangøren forbeholder seg retten til å flytte ølet til en annen hoved- eller/og underklasse dersom ølet i utgangspunkt var plassert i feil klasse.

Alt øl som kommer fram i siste liten kan samles i underkategorien ANNET og gis betegnelsen "Grums-Øl".
Det er vel tvilsomt om tittelen norges beste grums-øl-brygger henger særlig høyt.
Neste gang skal jeg sende avgårde mitt bidrag tidligere.

Egil B.
Premiene for denne klassen er:
1.Filtreringsutsyr
2.Irish moss og isinglass
3.En pakke med papp kopper
 
Har dere fått oversikten over hvor mange bidrag det er i flaskekonkuransen samt hvordan de fordeler seg i de forskjellige klassene?

Hvordan er det med PF? Noen nye bidrag?
 
Jeg vil muligens delta med en Imperial Stout. Fatet er ikke helt fullt, men inneholder trolig rundt 15 liter. Jeg ser an til fredag, når jeg er tilbake fra en lengre reise (til Amman, hvor det neppe er godt øl å få tak i...).
 
139 godkjente bidrag i flaskekonkuransen  :eek:
Håper på over 30 bidrag i PF

Ikke noe stress om det er 15 liter i fatet ditt..  :skitbra: Ta det med!
 
Mulig jeg får snekra sammen et bidrag i PF. Skal prøve meg på en "blend" av 3 rester i dag. Tre knapt så gode øl i blanding må bli bra..

Er påmeldingsfristen for PF forlenga?

Ellers har jeg 50 liter English bitter som ble satt til gjæring tirsdag 9. mars. Hvis jeg tvangskarbonerer den kvelden før NM rekker den kanskje å smake godt..?

For andre kreative sjeler med veldedighet i sinne: Almindelig Tomtebrygg tar 1 uke. Tøm oppi 2.5 liter vodka, og det gir ca 5 %. Det blei dyrt øl..
 
Fristen til PF er egentlig helt frem til NM2010, så det går fortsatt an å melde på :)

Det blir også i år en gjenfordeling (eller heller en underfordeling) av øl i flaskekonkurransen i og med at det kom inn veldig mye øl. Det er Joakim som har oversikten her.
 
Huub skrev:
får vi vite i løpet av uka vilken øl skal delta på finaledagen?

Hei Huub,

Nei, det er hemmelig hvem som kommer videre til finalen, for å øke spenningen.  :klovn:

De som er til stedet under NM vil få vite hvem som har vunnet 1., 2., og 3. plass i underkategoriene, samt hvem som blir årets hjemmebrygger. Og de som ikke er der vil kunne finne disse opplysningene dagen etter på nettsiden, når Gahr og jeg frenetisk legger all info i tabeller og ut på nettsiden til Norbrygg.  :innlegg:

Senere vil vi legge ut poengsummene og plasseringen til de som ikke har kommet til finalen, og enda senere vil vi få skannet inn dommerskjemaene og legge ut disse også. Dette kan ta litt tid, da det er snakk om over 400 skjemaer (!).
 
Hvis man ikke har kommet til finalen osv, må man vente til dommerskjemaene blir skannet før man får se hvordan ølen sin gikk?
Med andre ord... må alle være like tålmodige før de får se beskrivelsen av øl(ene) sine når de blir lagt ut, eller blir de også kanskje sendt i epost tidligere til hver enkelt? Eller blir det for mye arbeid?
 
Resultatet, alså påengsummen blir annonsert asap etter NM kvelden. Komentarer osv. kommer en stund etterpå siden det er en enorm jobb å scanne alle skjemaene.
 
Hvordan ligger dere annmed PFøl?

Må jo bare hinte litt frampå og lokke så mange som mulig til å delta, som nevnt over er det ikke forsent før det er over.
Selv stiller jeg med to øl i PF (ca.9l av hver, har med to små corneliusfat. Var ikke noe problem å stille med mindre volum en det står nevnt med tanke på frakt.) å tar de med på fly fra Andenes, så alle har mulighet selv om de ikke bor midt i Oslo gryta. :ilike:
Litt ekstra i overvekt er vell verdt dette arangemanget, kan jo muligens bli lønnsomt hvist man vinner også ;)
 
Mulig jeg har oversett noe, men ligger det innkalling eller annen informasjon om årsmøtet som er før NM noe sted?
 

Similar threads

Tilbake
Topp