NM 2010

Jeg prøver å finne '(American) Amber Ale' i definisjonen, men uten hell.
Går den under 'Mørk Ale'? Og sammen med 'American Brown Ale'?
Eller betyr det at den blir diskvalifisert?
(Stjel likegodt BJCP klasseinndeling først som sist).

janh
( by iPhone)
 
Jeg er ikke eksperten her, men jeg vil tro at American Amber Ale går i samme hovedklasse som brown ale, altså mørk ale. Du kan da oppføre den som 'øvrig' innen den klassen og legge til øltypen i kommentarfeltet. Kanskje dommer Joakim har noe å tilføye her?
 
Nå har jeg prøvd å melde på, og etter å ha tastet og skrevet i mitt ansikts sved så trykket jeg på skriv ut symbolet oppe i høyre hjørne...... - og fikk opp et nytt jomfruelig blankt skjema???
Nå er det ikke verre enn at jeg kan klippe og lime i Word og skrive ut på den måten, men det er vel ikke slik det er tenkt - eller .....?

Og så ble det sagt at skjemaet ikke skulle bli sendt om en tilfeldigvis trykket på enterknappen underveis.  Det er kanskje riktig, men skjemaet forsvant og jeg kom tilbake til Norbrygg sin hovedside!  (&%¤#"#)

Har dere mottatt noen påmelding(er) fra meg forresten?  I klassen for mørk ale? Da trykket jeg på send skjema (men glemte å printe ut først).  Har dere mottatt en i klassen sterke spesialøl? Den prøvde jeg å printe ut, som nevnt over.  Når det ikke funket, så trykket jeg på enter med vilje (bare for å se hva som skjedde)

Glad jeg har nok øl....og er en tålmodig sjel.  Data er noe ?"#&%% herk!!
 
Ja, vi har fått påmeldinger fra deg i klassen Mørk Ale og i Sterk Spesialøl.  :ilike:

Hvis man skal skrive ut skjemaet så bør man helst bruke utskriftsfunksjonen i selve nettleseren. Jeg så at det også var en knapp ovenfor skjemaet som kunne brukes til utskrift, men av tekniske årsaker så fungerer dette ikke for påmeldingsskjemaer. Dette kan vi bare beklage, og for å unngå at den blir brukt igjen ved et uhell, så er knappen nå fjernet.

Når det gjelder utskriftene så er det slik at alle som melder på et brygg vil få en epost som inneholder opplysningene man har fylt ut i skjemaet. Det innebærer at (forutsatt at epostadressen er fylt ut riktig) man i grunn kan vente med å skrive ut skjemaet og heller skriver ut denne eposten etterpå. Så slipper man også å måtte sitte bak en data som er tilkoblet skriver.

Vi har prøvd å sikre påmeldingsskjemaet mot å bli sendt av gårde når man trykker enter-tasten. Jeg har testet alle tekstceller i skjemaet med enter-tasten uten at skjemaet ble sendt av gårde, men så kan det være at ulike nettlesere har ulike måter å takle enter-tasten på. Så helst ikke bruk enter-tasten som et sikkert alternativ til museknappen og tab-tasten.
 
Hm, det hadde ikke vært mulig (til neste gang) å fått til en bekreftelse på mail, hvor man også fikk tekst eller PDF-kopi av skjemaet?
Da skulle man være i boks.. :) Men, noen må jo sette det opp, da..
 
Lars skrev:
Hm, det hadde ikke vært mulig (til neste gang) å fått til en bekreftelse på mail, hvor man også fikk tekst eller PDF-kopi av skjemaet?

Nei, dessverre Lars. Jeg greier litt mekking på php-skjemaer og sånt, men såpass heftige saker ligger dessverre utenfor mine programmeringsevner... Var egentlig litt stolt av at jeg fikk det til å funke med bekreftelsesmail i det hele tatt  :angel:

EDIT: I år vil vi igjen ha en side som samler meldinger i landets media om NM2010. Se siden [iurl=http://norbrygg.no/index.php?option=com_content&task=view&id=535&Itemid=36]her[/iurl].
 
Jeg omgikk problemet med å først trykke på skriversymbolet opp i høyre hjørne, og så fylle ut og skrive ut og sende skjemaet fra det nye vinduet som åpner seg. Men å skrive ut e-posten er jo enda enklere.....

Når vi først tyter om mulige forbedringer, kunne ikke skjemaet blitt stående også etter at det er sendt.  Så slipper vi som melder på flere (mange?) øl å skrive alt om og om og om igjen?
 
Trygve skrev:
Når vi først tyter om mulige forbedringer, kunne ikke skjemaet blitt stående også etter at det er sendt.  Så slipper vi som melder på flere (mange?) øl å skrive alt om og om og om igjen?

Jeg vet ikke om det går an. Men, siden alle skjemaer havner samme sted og til slutt leses av ekte mennesker ;) , så er det ikke akkurat så farlig å droppe gateadressen ved øl nr 2, 3, 4 osv.

Epostadressen derimot bør man ha med hver gang, pga det som jeg skrev litt lenger opp.
 
Vi registrerer at det har kommet en del påmeldinger til NM 2010 allerede, det er bra saker!  :ilike:

Ellers så ville jeg bare bruke anledningen til å legge ut linken til årets Facebookside om NM2010, som alle kan bruke for å invitere seg selv eller for å sende rundt til venner man ønsker å invitere dit.

Linken er http://www.facebook.com/event.php?eid=283800278373
 
Skal nokk sende inn noe jeg å etterhvert, men det står fortsat på dunken å skal flaskes til helgen.

Slipper jeg inn hvist jeg stiller til PF med to øl men bare 8-9l (lite corneliusfat) av hvert? :angel:
Er litt styr å drasse med seg så mye øl via fly.
 
Det er vel en begrensning på 20 kg på de fleste flygninger. Du får hvertfall ikke lov til å ta med deg fatene inn på flyet. Folk ser ganske rart på meg når jeg sleper med meg et fat på bussen  >:D
Grunnen til at vi sier grensen er 18L er for at alle skal ha mulighet til å smake på øllet og ha mulighet til å stemme på det. Hvis du har mindre må du bare være nøyere med rasjoneringen. Sikker på at NB kan gjøre unntak :)
 
Godt spørsmål. Jeg tror man først og fremst bør gå ut fra hvilken øltype / underklasse man brygger i. Men hvis det er et slags fantasibrygg, så kan man jo se litt på øltypelisten. Jeg fant følgende der:

LAGER:

Mørkeste lys: 8; 12; 14; 8; 13; 11; 10; 12; [14]
Lyseste mørk: 16; 10; 40; 40; 80; 20; 15; [10]

ALE:

mørkeste lys: 30; 35; 35; 25; 35; 20; 40; 14; 30; 16; 10; 16 [40]
lyseste mørk: 35; 40; 20; 30; 30; 60; 80; 80; 80; 80; 22; 30; 30 [20]

Kanskje det gir deg en pekepinn? :)
 
Mulig jeg tar meg litt til rette her, men jeg sendte en e-post til "The brewing Network" med opplysninger om NM. Gjorde forresten det samme foran Juleølkonkuransen. Der ble det lest opp og jeg fikk mine 5 sekunder "of Fame" på internettradio.

janh
:biersmile:
 
janh skrev:
Mulig jeg tar meg litt til rette her, men jeg sendte en e-post til "The brewing Network" med opplysninger om NM. Gjorde forresten det samme foran Juleølkonkuransen. Der ble det lest opp og jeg fikk mine 5 sekunder "of Fame" på internettradio.

Alle er mer enn hjertelig velkommen til å reklamere for NM 2010!  :skitbra:
 
Det står en svær artikkel om NM på forsida til Norbrygg.
Masse informasjon om arrangementet bortsett fra sted og dato.
For å finne datoen måtte jeg bla meg langt ned gjennom forumet.
Jeg foreslår at datoen kommer på forsida.
Gjerne med nedtelling av dager og blinkende skrift.
Egil B.
 
Skal lys ale deles opp i to klasser i år også?
Har ikke funnet noe info. om det, har kanskje ikke sett så godt etter heller. ::)

Geir
 
GeirJ skrev:
Skal lys ale deles opp i to klasser i år også?
Har ikke funnet noe info. om det, har kanskje ikke sett så godt etter heller. ::)

Geir

Ifjor ble lys ale delt opp etter at dommerkommiteen fant ut av at det var veldig mange påmeldte brygg i denne kategorien, samtidig som at denne kategorien lot seg dele opp på en rimelig enkel måte. Forsåvidt jeg vet så er det ingen konkrete planer om det i år (heller ikke ifjor, da det først skjedde rett før førbedømmingen), men det gjenstår å se, alt ettersom påmeldingene kommer inn. Vi vil nok høre fra dommerkommiteen dersom det blir aktuelt å dele opp en klasse.

Ellers så er det bare å påmelde ølet i henhold til de 5 hovedklassene som vi har idag.  :innlegg:
 
Det kommer støtt og stadig inn flere påmeldte brygg til flaskekonkurransen, og det er en bra ting.  :ilike:

Når det gjelder publikums favoritt så har påmeldingen enn så lenge vært mye lavere. Vi vet at dette som regel tar seg opp litt når arrangementsdato nærmer seg, men vi vil likevel oppfordre alle som har planer om å stille med PF-øl til å melde ifra her.  :angel: Påmeldingen er foreløpig ikke bindende, men vi håper selvsagt at de som melder på brygg har intensjonen til å delta.

For tiden så jobber vi fremdeles med å få til enda bedre premier enn det vi har fått til så langt til NM2010, selv om deltakelse alene kan være meget givende i seg selv.  :shiny: Det er bare med ivrig deltakelse av hjemmebryggere med øl til klassen publikums favoritt at arrangementet kan bli en suksess, samtidig som at det er en ypperlig måte å fronte hobbyen på til besøkere som ikke har brygget eller smakt hjemmebrygget øl selv. Og at det blir mange besøkere hersker det ikke tvil om med den mediedekningen vi får.
 
Tilbake
Topp