Vi venter nå i spenning på at øl fra Oslo og Stavanger skal ankomme Finn...
Øl fra Oslo er klart, mens øl fra Rogaland er på jordomseiling sammen med Post Nord (og ned)
Dersom vi drar opp med øl fra Oslo nå, vil vi måtte dra opp en gang til for å hente øl fra Rogaland, så derfor venter vi (beklager det).
Finn
et.al. har jobbet knallhardt for å spore opp øl fra Rogaland. De er nå funnet.. men fremdeles ikke ankommet Finn.
Først når disse ankommer, får vi tatt et endelig mottak. For alle som er bekymret for om øl er ankommet, må vi be dere vente litt til - med tolmodighet.
Per i dag har vi kun oversikt over påmeldte øl, men vi vet at omlag 10% er feil-registrert og/eller ikke blir ferdig i tide.
Når øl ankommer Finn - og de blir registrert som mottatt, vil jeg kunne lage endelige lister.
Jeg har fått hentet ut datagrunnlaget for alle påmeldte og innsendte øl de siste 10 årene.
I tiden som kommer, håper jeg at det blir tid for å analysere disse tallene.
For første gang (for meg) har jeg sammenstilt data for påmeldte og innsendte øl sammen med antallet bryggere.
Det er ikke overraskende at 2016 var toppåret for NM... men vi beveger oss opp mot 2016 tallene i høyt tempo.
Grafer og analyser kommer når øl fra Oslo og Rogaland er registrert mottatt.
Se Norbygg for viktige NM-datoer fremover
norbrygg.no