NM2011

Leffe skrev:
Ved trappa ned til dass er jo riktig det forsovidt, eller første stand ved inngangen hvis man snur på det ;)
Og ja andreplass gutta sto helt til venstre foran scena.

Godt å høre, når jeg hørte at de sto i hjørnene lurte jeg på hvor tipsy jeg egentlig var  ;D Jeg var en av afrogutta som stod i et hjørne, men vi fikk mange på besøk.

Slik så det ut for oss med picnic faucet, ikke særlig kult  ::)
 

Vedlegg

  • nice_table.jpg
    nice_table.jpg
    505,7 KB · Sett: 428
Det ser jo ut som et gammelt sjørøverkart! Til syvende og sist er det det som kommer ut av kranene som teller! ;-)
 
Hei.

Så vidt jeg kan tolke av håndskriften fra bedømmingen av de de to øla mine, er det feil med poengene for begge to.

For brygg 252 skal poengsummen være 51, ikke 61 som det står på regnearket.

For brygg 251 er det summet opp feil på skjemaet, så sant ikke scanningen har ødelagt håndskriften helt.
Dommer 1:
9 + 2 + 15 + 4 + 7 = 37 (34 på skjemaet)
Dommer 2:
9 + 2 + 13 + 4 + 4 = 32

Dette gir tilsammen 69 poeng, ikke 66 som på regnearket. Dette er 1 poeng mer enn den som gikk videre fra underklassen.

Hilsen,
Anders
 
Skikkelig korrekturlesing av dommerskjema har vært etterlyst før. Veldig synd at en summeringsfeil denne gangen fikk konsekvenser. Føler med deg. Det kunne i teorien ha vært du som hadde blitt norgesmester, i alle fall klassemester. Slikt bør ikke skje flere ganger.
 
Jeg har tatt en ekstra titt på 251. Det ser ut som dommerne har smakt dette ølet om igjen og justert poengsummene, sannsynligvis etter å ha smakt det direkte mot 188. Poengsummen er oppdatert både i summeringsfeltet på protokollen og i dommernes oppsummering. Jeg antar det er en forglemmes å ikke justere delsummene, noe som selvfølgelig ikke skal skje.
 
Gratulerer med vel gjennomført konkurranse! Bildene fra konkurransen ser knall bra ut.

Det var meget surt å gå glipp av det hele 10 meter unna døra. Trøstet seg med en tur på Olympen, hvor jeg fikk komplementert det sure tapet av NM med sur lambic ;D

Gleder meg allerede til neste år...
 
Jeg vil også gjerne takke både Norbrygg og studentene for særdeles vellykket arrangement!  :skitbra:

Selv var jeg debutant, men hadde en jamn strøm av ølsmakere i alle kategorier forbi mitt ringe ølfat som var lokalisert langt unna strategiske steder som inngang og toaletter.  Det vanket mange hyggelige og motiverende tilbakemeldinger både fra andre bryggere og publikum forøvrig, og de alene  gjør at jeg synes turen var forberedelsene vel verdt! Takk til alle dem som stemte på mitt øl - det må ha vært mange flere enn den håndfullen venner og kjente jeg hadde med meg!!!  At så mange stemte på meg til tross for at jeg hverken stilte med show, hornmusikk eller dansepiker ser jeg på som publikums klare mening om ølet mitt :amen:

At det i tillegg til gode minner og tilbakemeldinger på ølet mitt også ble med en Corny hjem, var selvfølgelig ekstra stas og slett ingen selvfølge, og det er på sin plass også å takke Petit Agentur for at de så entusiastisk stiller opp med så flotte premier!
 
Iffwer skrev:
Selv var jeg debutant, men hadde en jamn strøm av ølsmakere i alle kategorier forbi mitt ringe ølfat som var lokalisert langt unna strategiske steder som inngang og toaletter.

Hør, hør!

Jeg sto også langt fra strategisk godt plassert, midt på den evigelange IPA-stripa / Nelson-linja / Trønderbenken eller hva man kan kalle oss  ;D Likefullt så ble jeg mer eller mindre overveldet over alt folket som kom bort (mange om igjen), som sa at de likte ølet mitt! Det er en ganske herlig opplevelse å se øya på folk lyse opp i det de tar en slurk av ølet du har laga... Herlig! At det i tillegg resulterte i et flunkende nytt 9-liters fat, er ganske fantastisk!

Flott arrangement - all ære til dommerkomiteen og oslo-studentene som har gjort en kjempeinnsats for å få til dette arrangementet! :amen:
 
Ser at det er mye positiv tilbakemelding og det er selvfølgelig veldig bra og fortjent, spesielt de som deltok i det frivillige arbeidet med å få dette i gang. Derimot vil jeg gjerne påpeke at som gjest og brygger følte jeg at dette ble en smule kaotisk. Jeg ønsket å prate med en del av de bryggerne som var der men ble hele tiden dyttet vekk fordi det var for mange mennesker i lokalet, en del av bryggerne så regelrett stressa ut. Jeg kom for å kunne dele en del erfaringer og evt. lære litt men holdt ut i kun 1 time (og det var ikke p.g.a for mye øl). Neste år håper jeg at lokalene er større og man åpner opp for evt. forhåndssalg. Synes det er trist å høre at noen kom 18.50 og måtte stå over 1 time i kø og nesten ikke komme inn.  :noway:
Melder meg frivillig til neste år å hjelpe til med arrangemanget.  :skitbra:
 
tobiasjk skrev:
Jeg sto også langt fra strategisk godt plassert, midt på den evigelange IPA-stripa / Nelson-linja / Trønderbenken eller hva man kan kalle oss  ;D

"Alle de beste på rekke og rad" (Ja, og så du i tillegg da ;D ) Det var kjempestas. Det meste jeg kunne tenkt meg å si av både lovprisninger og mangel-påpekninger har blitt sagt allerede, så får bare si takk for en super helg. *neie pent*
 
Anders_1979 skrev:
Ser at det er mye positiv tilbakemelding og det er selvfølgelig veldig bra og fortjent, spesielt de som deltok i det frivillige arbeidet med å få dette i gang. Derimot vil jeg gjerne påpeke at som gjest og brygger følte jeg at dette ble en smule kaotisk. Jeg ønsket å prate med en del av de bryggerne som var der men ble hele tiden dyttet vekk fordi det var for mange mennesker i lokalet, en del av bryggerne så regelrett stressa ut. Jeg kom for å kunne dele en del erfaringer og evt. lære litt men holdt ut i kun 1 time (og det var ikke p.g.a for mye øl). Neste år håper jeg at lokalene er større og man åpner opp for evt. forhåndssalg. Synes det er trist å høre at noen kom 18.50 og måtte stå over 1 time i kø og nesten ikke komme inn.  :noway:
Melder meg frivillig til neste år å hjelpe til med arrangemanget.  :skitbra:

Dette viser bare hvor stor interessen for hjemmebrygging er blitt, og at det er behov for flere arrangementer kring hjemmebrygging. Men, det blir flere arrangementer i år. Bl a er det planer om en hjemmebryggersamling på Østlandet om noen måneder (informasjon legges ut etter hvert), og de som gjerne vil arrangere tilstelninger for og av hjemmebryggere er invitert til å ta kontakt med Norbrygg for støtte av ulike typer.

Forøvrig så har NM de siste årene vært preget av stort besøkertilløp, og det var nok en smule kaotisk også i de foregående årene. Neste år blir det mer plass og orden på NM, allerede i morgen vil styret møtes for å evaluere NM2011. ;)
 
Selv om jeg var en av de som ble stående utenfor arrangementet, vil jeg også takke for et flott NM.
Herlig med gode systemer for påmelding, levering av øl og resultater som ble lagt ut i en fei.
Til neste år skal jeg være med på generalforsamlingen eller kjøpe telt til kø-soving.

Takk
:)
 
Nå skal dommerskjemaene være oppdatert, slik at man ikke har problemer med å se skjemaene fra kategorifinalene. Fra finalen er også skjemaene fra 3 av 4 dommere lagt inn.
 
Hva om dere oppskalerer litt?

Tenk dere et lokale med plass til 1000-1500personer.  Hvis da inngangsbiletten kostet 200kr for alle, og  20kr pr pølse i brød da ville det bli mye penger ut av det. Da kunne dere feks. ha premier som 50liters Speidel + øltur til Belgia som hovedpremie, og så skikkelig gode premier for de neste plassene.
Jeg har vært med på sjøørret konkuranser hvor førstepremien var fisketur til Island for to personer verdi 40 000kr.
 
Du begynner å få lyst på Speidel nå skjønner jeg ;)

Jeg er helt enig, her er det bare å dra til for  fullt neste år! Det ble for trangt og masete, veldig morro altså, men du får liksom ikke roen til å smake og diskutere osv..
Men uansett, takk for ett flott arrangement!
 
Jeg er med!
Kjempe idé! :)

Må muligens gå i dialog med oslo kommune for å finne en måte å komme seg "rundt" skjenkebevilgningsreglene...

Kanskje vi som stiller må på lynkurs for å få midlertidig og begrenset skjenkebevilgning?

jaja, jeg er med på det også jeg...

gleder meg til neste år!

Eduard!
Gidder du ta å sjekke med offshore-turnusen min før du setter av en dato eller?
:-D hehe
 
Når det gjelder NM for min del så klarte jeg å dele ut ca 170liter (jeg gikk ikke tom) og da tipper jeg det var en plass mellom 1500-1700 serveringer. Da kjører jeg en smaksprøve hvert 7 sekund!
 
Ramsvatn skrev:
Når det gjelder NM for min del så klarte jeg å dele ut ca 170liter (jeg gikk ikke tom) og da tipper jeg det var en plass mellom 1500-1700 serveringer. Da kjører jeg en smaksprøve hvert 7 sekund!

Som før sagt.... Jeg er sikker på at du blir den første privatpersjonen som kjøper en 200 liter Speildel  ;D
 
Tilbake
Topp