NM2011

det ser ut som det er feil på dommerskjemaene for ganske mange av de som har gått videre, spesielt i mørk ale klassen ihverfall. adobe viser at det er fire sider, men bare to av de er lesbare. dvs at jeg ikke får sett dommerskjema fra kategorifinale
 
Tore B. skrev:
Det er litt forvirrende å tolke resultatlista slik den er presentert på Norbryggs forside. Det kan se som om dette er det endelige resultatet i NM. Men listen fra forbedømmingen  er vel mer å betrekte som resultatene fra kvartfinalen? Selv vant jeg tre "heat" (Porter 1, Mørk amerikansk ale, og Lys britisk ale), men ingen av disse tre bryggene kom på resultatlista i finalen. Og det er vel finalen som gjelder til slutt, ikke sant? Hvor finner vi resultatlistene for semifinalene og finalen?

Det er vel slik at det først er gjort innledende runder i hver klasse (forbedømming), for så å smake alle som gikk videre fra innledende opp mot hverandre uavhengig av innledende resultat (klassefinale). Deretter er de tre beste ølene totalt sett tatt ut til 1. 2. og 3. plass, uavhengig klasse. Jeg fant i alle fall alle seks (!) av dine øl som gikk videre fra innledende i klassefinalene.

Edit: Og gratulerer til vinnere, arrangør, deltakere og besøkende generelt. Misunnelig som få på dere.
 
tomv skrev:
det ser ut som det er feil på dommerskjemaene for ganske mange av de som har gått videre, spesielt i mørk ale klassen ihverfall. adobe viser at det er fire sider, men bare to av de er lesbare. dvs at jeg ikke får sett dommerskjema fra kategorifinale

Trykk på knappen for "vis hele siden" (den det er bilde av øverst på resultatlista for klassefinalene) i Adobe reader, så skal du få se arket. Det er noe med scanninga av disse skjemaene som ikke ble helt bra, men vi rakk i å rette det før skjemaene måtte legges ut.
 
Jeg vil henge meg på å gratulere Norbrygg med et flott gjennomført arrangement! Skikkelig artig å vœre med på. Neste år regner jeg med at det blir Spektrum  :ilike:
 
Takk for ros, og takk også til alle som har vært med på å gjøre NM til det det er blitt! Da tenker jeg bl a på
  • alle deltakere i PF, flaskekonken og etikettkonken (mange fine etiketter i år!), dommerne i forbedømmingen, semifinalen og finalen (flere titalls dommere har stilt alt fra 3 til 15 timer for å bedømme all innsendt øl)
  • sponsor Petit Agentur som kom med en veldig gjev hovedpremie til PF i tillegg til verdikuponger og sponsede fat i alle kategorier
  • Kristianiastudentene som har stått på for harde livet mens de samtidig holdt høy kvalitet i det de gjorde, disiplinert som få andre
  • dommerkomitéen og da særdeles Gustavf som har gjort en kjempejobb med påmeldingssystemet og alt som henger sammen med dette, kvitring under selve NM2011
  • resten av styret som har gjort mye for å stelle i stand NM
  • all publikum, både de som kom inn, de som tålmodig ventet utenfor, og de flere hundrede som dessverre ikke fikk anledning til å komme inn grunnet overveldende popularitet.

Det er virkelig fantastisk å se hvordan interessen for godt (hjemmebrygget) øl har tatt av på riktig, med så mange besøkere som i stor grad var veldig interessert i de ulike brygg som kunne smakes i går kveld! Mye av dette skyldes den gode kvaliteten og mangfolden hos de norske mikrobryggeriene som gjør en veldig god jobb i å spre muligheten for mange til å smake på noe annet enn standardøl, men jeg tror ikke at jeg tar for hardt i når jeg mener at hjemmebryggerne i Norge får ta en stor del av æren også. Makan til entusiasme og positiv 'misjonering' av hjemmebryggerkunsten skal man lete lenge etter. Tommel opp for alle disse som gjør det norske hjemmebryggermiljøet til et diverst, inspirerende og inkluderende miljø!  :skitbra:
 
Kjempebra opplegg; Norbrygg har virkelig stått på for å gjøre dagen bra. Smakte mye bra øl. Og gratulerer til vinnerne! Jeg kunne godt ha tenkt meg å sett resultatlisten til PF
 
takker og bukker for en fantastisk event :) virkelig den artigste dagen jeg har hatt på mange år.
lenge leve dugnadsånden :)
gleder meg allerede til neste år! takk for en fin premie for PF 2 plassen vår.
ett lite forslag til premiering neste år, ikke for å være utakknemlig eller no allså, jeg ble virkelig glad for fatet :) , men konkuranse instinktet mitt syntes jo at 2 og 3 plass (pallplassering) fortjener en større oppmerksomhet enn 30 plass. litt rar fordeling mener jeg ;)

gratulerer til alle premierte og takk igjen for en super kveld/natt :)    rockefeller neste gang!!!  :)
 
Tusen takk til alle som stilte opp for et fantastisk arrangement. Veldig trivelig! Og takk til alle som stemte på brygget vårt!

- M
 
gustavf skrev:
Trykk på knappen for "vis hele siden" (den det er bilde av øverst på resultatlista for klassefinalene) i Adobe reader, så skal du få se arket. Det er noe med scanninga av disse skjemaene som ikke ble helt bra, men vi rakk i å rette det før skjemaene måtte legges ut.
gustavf skrev:
tomv skrev:
det ser ut som det er feil på dommerskjemaene for ganske mange av de som har gått videre, spesielt i mørk ale klassen ihverfall. adobe viser at det er fire sider, men bare to av de er lesbare. dvs at jeg ikke får sett dommerskjema fra kategorifinale

Trykk på knappen for "vis hele siden" (den det er bilde av øverst på resultatlista for klassefinalene) i Adobe reader, så skal du få se arket. Det er noe med scanninga av disse skjemaene som ikke ble helt bra, men vi rakk i å rette det før skjemaene måtte legges ut.
Jeg finner ikke denne knappen på min Adobe Reader (og heller ikke bilde av den på resultatlista). Kan noen holde meg i lanken og vise meg hvor jeg skal klikke? Jeg skulle gjerne sett alle dommerskjemaene, men får bare se to på flere av mine brygg (også noen av de som gikk videre til finalen).
 
Fy faen for et profft opplegg. skjemaer og dommerkommentarer er scannet og lagt ut allerede.. jævli bra, kudos til alle involverte!

Hele opplegget fra ende til annen har vært tipp topp, skikkelig synd at vi ikke kunne huse alle de interesserte. En kompis kom 10 på syv, og måtte stå i en time i kø, og slapp såvidt inn...

Fantastisk bra dugnadsånd over hele linja!

Og takk til alle som stemte på oss, vi kom helt opp til 2. plass i PF! Som førstegangsdeltagende så er vi storfornøyde ;)

Neste år skal vi gruse Kristiania-gjengen ;-)
PS: dere laget en knallbra øl, en verdig vinner!
 
Jeg har fått disse flotte bildene fra Charlotte Standal.

_MG_1187.jpg


_MG_1193.jpg


_MG_1219.jpg


_MG_1241.jpg


_MG_1377.jpg


_MG_1399.jpg


Bildene/Bildet skal ikke brukes uten tillatelse fra Fotograf Charlotte Carlsen. For tillatelse til gjenbruk, kontakt henne. Kontaktinformasjon: http://fo2aday.blogspot.com/p/kontakt_30.html
 
Tilslutter meg alle gratulanter. Kjempeopplegg, en drømmekveld! Spektrum neste år.  :)
 
Vil også benytte anledningen til å takke for en trivelig helg - samt gratulere vinnerne.

Vi smakte gjennom alle PF-deltakere - og har virkelig fått masse inspirasjon til nye brygg.
Moro også med 3. plass på eget brygg, spesielt kanskje også det at det var Stjørdalsølet som kom best ut av mine 4 påmeldte.

Vinneren av PF stod vel også strengt tatt i et hjørne, så hvis både 1. og 2. Plass gikk til hjørne, så kan det kanskje virke som det lønner seg ? :)

Takk også for hyggelig tur med Trønderbussen. Flott initiativ.

Honnør samtidig til alle de som har lagt ned dugnadstimer for å gjøre arrangementet gjennomførbart. Vel blåst !
 
Jeg tror andreplassgutta stod under scenen, og at vinneren stod ved trappen ned til dass. Er ikke sikker, var i særdeles godt humør og tenkte ikke på hvor folk stod plassert  :skitbra:
 
Ved trappa ned til dass er jo riktig det forsovidt, eller første stand ved inngangen hvis man snur på det ;)
Og ja andreplass gutta sto helt til venstre foran scena.
 
Jeg fikk desverre ikke smakt på alle ølene; Tok en liten runde og kan konstantere at det generelt var mye bra. Jeg smakte også et par øl basert på ølsett og ekstrakt hvor bryggerne virkelig hadde "worked magic".

Klar favoritt fra min side var "Afro-bordet".
 
Hverken tørrgjær eller ekstrakt behøver å bety dårlig øl.

Vinneren min i lys ale, en Berliner Weisse med bringebær, var brygget med 100% ekstrakt (ikke noe spesialmalt tilsatt), humle, US-05 tørrgjær, Wyeast lactobacillus, litt melkesyre for å justere syre og bringebærsaft fra Rema. Riktignok er det et ganske spesielt øl, men uansett.
 
Tilbake
Topp