Noen som har oppskrift på English Bitter?

FrodeSy

Norbrygg-medlem
Planlegger ein best bitter som skal i karet i løpet av ein månad eller slik. Har berre laga ein bitter før og då gjæra eg med Safale S-04. Tenker no å splitte batchen i to og prøve eit par andre gjærtypar. Tenker at det kan vere greitt at desse har ulike eigenskaper, t.d. ein som har eit meir fruktig og maltete preg enn den andre. Eg kan godt bruke ei tørrgjer og ein flytande. Har funne følgjande informasjon om tørrgjæra Danstar Windsor: "ale yeast originates in England. This yeast produces a beer which is estery to both palate and nose with a slight fresh yeasty flavor. These are usually described as full-bodied, fruity English ales. Depending on the substrate, the Windsor demonstrates moderate attenuation which will leave a relatively high gravity (density). Recommended 17° to 21°C (64° to 70°F) fermentation temperature range."

Har nokon erfaring med bruk av denne?
 
Eg har ingen erfaring med windsor gjæren, men kvifor ikkje prøve med to forskjellige ferskgjær  :ilike:. Engelsk bitter er etter mi meining heilt avhengig av god og frisk gjær, sida gjæren spiller så stor rolle i å forme ølet.  WLP 002 er jo det sjølvsagte valget, men 007 er også veldig bra til bitter, og kan lage eit veldig reint resultat hvis man gjærer kjøling.
 
Flytande kan gå med litt planlegging i høve startar. Hadde tenkt å klare meg med 1 flytande gjær sidan eg har berre 1 luftepumpe. Kan sjølvsagt riste litt på dunken så ofte eg klarer dei første 12 timane.

Legg ut oppskrifta eg har sysla litt med. Tek gjerne imot innspel.

Kultursjefens best bitter #1: Bitter by you bitter than me. Style: Britisk Best Bitter.  Brewer: Frode Elias Sy
 
Statistics
Volume: 25 liters
OG: 1042
FG:  1013 (71 % attenuasjon)
Alcohol: 3.9 % by vol.
Colour: 20 EBC (Deep amber / light copper)
Bitterness: 30 IBU
BU/GU: 0.71

Fermentables
Pale Malt 7 EBC 3750 grammes
Wheat Malt 450 grammes
Crystal Malt 135 140 grammes
Amber Malt 140 grammes
Biscuit Malt 50 EBC 140 grammes
Chocolate Malt 35 grammes

Mash schedule: 67 degrees for 60 minutes.

Hops
Northdown 8.4% alpha 23 grammes 60 minutes
Bramling 7.5% alpha 30 grammes 10 minutes
East Kent Goldings 5.9% alpha 35 grammes 1 minutes
East Kent Goldings: 5.9% alpha 25 grammes dry.

Fermentation
Yeast:

Comments:
Carapils = lys krystallmalt 40 EBC.
 
Jeg er veldig fornøyd med vlp006 bedford british ale og wlp023 burton ale. bedford brygget min tilnå beste porter og jeg er også svert fornøyd med min pale ale med burton ale.
 
Om du har ca. 11-12 liter med OG 42 i kvart spann så treng du jo "eigentlig" ikkje meir enn eit blodferskt rør i kvart spann, så hvis du klarer å time det slik at du får kjøpt inn ny og fersk gjær, så er jo flytande enklere enn tørrgjær i dette tilfelle, sida man slipp å rehydrere  :) .
 
WLP023 Burton Ale har gitt meg veldig gode bitters.

Jeg liker humle komboen pilgrim, fuggles og ekg. Pilgrim som bitter humle og fuggles/ekg 50-50 som aroma, smak og tørrhumling.
 
Takk for tips, karar!

Hadde sett meg ut Wyeast 1275 Thames Valley (som er WLPs 023 Burton ale), så den går eg for  :yes: Ser at 006 har meir fruktig profil enn 023 så også det var eit godt tips, hole. Om eg ikkje får den så ser eg at 005 er eit alternativ.

Når det gjeld timing for brygging, så hadde eg tenkt at det skulle skje når dragen var vekke frå heimen på overnatting (har blitt litt mykje brygging i det siste) og ikkje når eg er avhengig av fersk gjær, men kan hende eg kan få begge delar  >:D?

Min første bitter hadde komboen EKG og Fuggles (50 / 50) som alle tilsettingar (60, 15, 1 og tørr) + Safale S-04 som gjær, og dette var eg veldig godt nøgd med. Vil difor variere noko denne gongen. Har nokon erfaringar med tilsetting av smakshumle på 10 minutt kontra 15 minutt? (Her spelar sjølvsagt også tid til avkjøling inn.)
 
Har en thames valley bitter til gjæring nå :)

Du kan jo tilsette humle i mesken og, jeg hadde suksess med det på en irish red.

Sjekk ut denne artikkelen: http://garmnanobryggeri.blogspot.com/2011/02/humling.html
 
Nærmer seg tid for bestilling av gjær. Har fått lyst til å prøve å gjære litt kaldt for å sikre eit litt reinare preg frå gjæra. 007 funkar fint ned mot 16 grader såg eg frå tråden "hva slags øl har du i hånden nå?", men eg har ikkje fått svar på kva andre typar som kan gjærast på lavare temperatur. Eg hadde tenkt å bruke 005 english og 023 burton, men ser at det blir anbefalt å gjære desse på hhv 18 - 21 og 20 - 23 grader. I og med at eg gjærer i kjøleskap må eg bruke lik temperatur på dei to batchane. Tenker då at eg burde velge typar som blir anbefalt gjæra i same temperaturområde. Har nokon av dykk erfaring med dette?
 
Skulle gjerne laget en god tradisjonell engelsk bitter i allgrainversjon. Svak for den røde fargen, bitterheten og sterk humle.
Forslag, anyone?
 
Fossdal skrev:
Skulle gjerne laget en god tradisjonell engelsk bitter i allgrainversjon. Svak for den røde fargen, bitterheten og sterk humle.
Forslag, anyone?

Jeg og vil brygge en engelsk bitter
 
Her er min standardoppskrift:

Andrimne Ordinary Bitter

22,5 liter
OG: 1039
FG: 1010
IBU: 32 (Noonan)

3 kg Thomas Fawcett pale malt, 5,3 EBC
100 g Thomas Fawcett amber malt, 90 EBC
250 g Thomas Fawcett dark crystal malt, 300 EBC
23 g East Kent Goldings, pellets, 5,9 % aa, 60 min.
30 g East Kent Goldings, pellets, 5,9 % aa, 15 min.
30 g East Kent Goldings, pellets, 5,9 % aa, 2 min.
10 g East Kent Goldings, pellets, 5,9 % aa, tørrhumle
1 tab. Servomyces, 15 min.
1/2 tab. Protafloc, 15 min.
White Labs WLP002

Mesking i 60 min. på 65 °C, 5 min. på 78 ° C. Gjæring på 19-20 °C i 10-14 dager, tørrhumle fra dag 5.
 
Utbyttet ditt vil kanskje være noe lavere enn det som ligger til grunn i oppskriften (ca. 85 %), ellers skulle det ikke ha noen betydning.
 
Hvis utbytte (BIAB) er mindre skulle det vel kanskje ikke være noe problem å øke maltmengdene noe for å kompensere?  :)
 
Kenneth N skrev:
Hvis utbytte (BIAB) er mindre skulle det vel kanskje ikke være noe problem å øke maltmengdene noe for å kompensere?  :)

Nei, det bør gå fint.
 
OK, så da er det kansje greit å bruke 3,5kg pale palt, 120g amber malt og 290g crystal malt? Jeg har en WLP007, kan den brukes?
 
Det bør funke fint. Husk på at 007 gjærer lengre ut enn 002. Jeg ville lagt meg på en mesketemp på 67-68 i stede for 65, om du velger å bruke 007. Ellers vil ølet kunne bli i tørreste laget. Det kan være ganske ødeleggende for et så lett øl, syns jeg.
 
enig med siste taler. Skru tempen opp litt under meskingen, jeg hadde lagt meg på ca. 67 °C. Maltmengdene er fine.
 
For andre Englandsbesøk på rad likte eg denne bitteren best. Må derfor prøve å lage ein ordinary bitter som nærmar seg Chiswick. Etter info frå bryggeriet brukar dei pale-, krystall- og sjokolademalt samt Target som bitter-, Challenger og Northdown som smaks- og (East Kent) Goldings som tørrhumle som "really sings out". Fargen er relativt lys, smaken lett og fruktig med ein frisk humlearoma. Tørr avslutning som vanleg.

Har såleis snikra saman ei oppskrift som eg meir enn gjerne får tilbakemeldingar på:

Strandabøen mikrobryggeri. Kultursjefens bitter: "Getting bitter all the time".
Style: Engelsk Ordinary Bitter  Brewer: FrodeSy
 
Statistics
Volume: 23 liters
OG: 1039
FG: 1012
Alcohol: 3.5 % by vol.
Colour: 16 EBC (Amber)
Bitterness: 30 IBU
BU/GU: 0.76

Fermentables
Pale Malt 7 EBC 3450 grammes
Crystal Malt 135 160 grammes
Chocolate Malt 20 grammes

Mash schedule: 66 grader i 60 minutes. Mash-out 78 grader i 15 minutt.

Hops:
Target 11% alpha 15 grammes 60 minutes
Northdown 9.6% alpha 12 grammes 15 minutes
Challenger 6.4% alpha 12 grammes 15 minutes
East Kent Golding 5.9% alpha 20 grammes dry hopped

Fermentation:
Yeast: WLP002 English Ale
Fermented at 19 degrees C for 6 days.
Fermented at 20 degrees C for 8 days.
Lagered at 10 degrees C for 14 days.
 
Tilbake
Topp