Noen som kan anbefale øl fra Sverige? Evt systembolaget

Det blir en tur over grensa i dag, og helt sikkert en tur innom "systemet".
Jeg trenger anbefalinger på gjerne svensk øl, og gjerne større flasker hvor etiketter er lette å fjerne! :)
Evt utenlandske øl type ipa, apa, mørkt... Etc
 
Systembolaget fører vel øl fra Stone Brewing, Victory Brewing, Epic Brewing (NZ) og Great Divide. Kan ikke slå feil med øl fra disse.
 
Umulig å si uten å hvite hvilke systembolag du faktisk skal til.

Oppigårds Amarillo og Indian Tribute er fine svenske øl som finnes i de fleste større Systembolag - hvis de er ferske.
GD Yeti skal også være i de fleste. En treat.

Ellers kan du søke opp din butikk på systembolaget.se
 
knutgrrr skrev:
Umulig å si uten å hvite hvilke systembolag du faktisk skal til.

Oppigårds Amarillo og Indian Tribute er fine svenske øl som finnes i de fleste større Systembolag - hvis de er ferske.
GD Yeti skal også være i de fleste. En treat.

Ellers kan du søke opp din butikk på systembolaget.se

Skal til Charlottenberg.. Takk for tips!
 
Mye godt på bolaget. Mine favoritter er Oppigård, spesielt Amarillo, men også de andre. Ellers er Dugges veldig bra, og da spesielt High Five og Idjit. Sist jeg var der fikk jeg tak i Sinner Series fra Amager. Kan anbefales.
 
Nå på sommeren så er Oppigård Amarillo en favoritt. her er etikettene enkle å fjerne.
men du bør også sjekke det svenske bryggeriet Sigtuna. de har mye godt.
 
Odland skrev:
Systembolaget fører vel øl fra Stone Brewing, Victory Brewing, Epic Brewing (NZ) og Great Divide. Kan ikke slå feil med øl fra disse.

Har du funnet Victory uten bestilling? Får alltid en venn fra Philadelphia til å ta med over, og snadderet er alltid utsolgt i Sverige (Strömstad). Selv på bestilling.
 
Bjorn skrev:
Nå på sommeren så er Oppigård Amarillo en favoritt. her er etikettene enkle å fjerne.
men du bør også sjekke det svenske bryggeriet Sigtuna. de har mye godt.

Mmm.. drakk nettopp en Amarillo... og en Electric Nurse Dipa.. var fin den oxo..
 
Støtter Oppigårds Amarillo
I tillegg finner du som regel Nils Oscars Hop Yard, som er en fin IPA.  De har også en som heter India Pale Ale, men den er ikke like spennende.

Som regel har de også Ska Brewing Modus Hoperandi. Nydelig IPA.

Dale`s Pale Ale er veldig god.

Klassiske engelske IPAer har de også.. De har Thistle Twisted IPA fra Belhaven og IPA fra Fullers.

Disse flaskene ligger stort sett på 20-25 SEK. Veldig hyggelig pris altså.

I tillegg er mange av systembolagene gode på belgisk øl. Her er det bare å ta for seg!
 
Prøv ut noe fra Jamtlandsbryggeriet. De har flere gode. Min anbefaling er Pilgrim. Fine 0,5 l flasker, der etiketten løsner lett. Jeg setter de bare i oppvaskmasina
 
Väl i sverige måste jag anbefala att köpa ölflaskorna i de blå backarna med 3x5 flaskor. Mycket praktiska och lätthanterliga!
 
Tilbake
Topp