Får du klager av fruen på at det lukter bryggeri i hele huset når du har bryggedag?
Er det kaldt å holde på ute på vinteren?
Tar utstyret mye plass i en bod, studenthybel e.l.?
Blir det mye gris da utstyret skal vaskes?
Samtlige spørsmålene ovenfor kan i hvert fall jeg svare ja på!!
Derfor har jeg vurdert muligheten for å leie egnede lokaler for å bedrive hobbyen min. Da egnede lokaler i Trondheim er til dels kostbart, fikk jeg ideen om å kanskje dele utgiftene på flere?
I utgangspunktet så jeg for meg at lokalene innredes med låsbare boder, hvor man kan låse inn bryggeutstyret sitt da det ikke er i bruk.
Det bygges 3-5 "stasjoner" hvor man kan sette opp bryggeriet sitt på bryggedagen. Alle med vanntilgang, avtrekk og strøm.
Det opprettes en portal på nettet hvor man kan booke brygge dager. På denne måten kan man gå inn å booke seg plass på forhånd. Man vil da kunne være flere om kostnaden.
Det legges opp strøm på bodene, slik at man kan ha gjæringsskap stående der.
Evt.: Bygge noen kjølerom med forskjellige temperaturer.
Så kommer de store spørsmålene:
Er det mange i Trondheim som har sånne behov?
Hvor mye er folk villige til å betale per måned for å ha en slik tilgang? (Vær ærlig og svar hva som vil være din maks smertegrense ift. pris)
Besvarelser er på ingen måte bindene. Denne posten kan mer ses på som en markedsunderøkelse.
Er det kaldt å holde på ute på vinteren?
Tar utstyret mye plass i en bod, studenthybel e.l.?
Blir det mye gris da utstyret skal vaskes?
Samtlige spørsmålene ovenfor kan i hvert fall jeg svare ja på!!
Derfor har jeg vurdert muligheten for å leie egnede lokaler for å bedrive hobbyen min. Da egnede lokaler i Trondheim er til dels kostbart, fikk jeg ideen om å kanskje dele utgiftene på flere?
I utgangspunktet så jeg for meg at lokalene innredes med låsbare boder, hvor man kan låse inn bryggeutstyret sitt da det ikke er i bruk.
Det bygges 3-5 "stasjoner" hvor man kan sette opp bryggeriet sitt på bryggedagen. Alle med vanntilgang, avtrekk og strøm.
Det opprettes en portal på nettet hvor man kan booke brygge dager. På denne måten kan man gå inn å booke seg plass på forhånd. Man vil da kunne være flere om kostnaden.
Det legges opp strøm på bodene, slik at man kan ha gjæringsskap stående der.
Evt.: Bygge noen kjølerom med forskjellige temperaturer.
Så kommer de store spørsmålene:
Er det mange i Trondheim som har sånne behov?
Hvor mye er folk villige til å betale per måned for å ha en slik tilgang? (Vær ærlig og svar hva som vil være din maks smertegrense ift. pris)
Besvarelser er på ingen måte bindene. Denne posten kan mer ses på som en markedsunderøkelse.