Noen som kunne tenke seg en egnet plass å brygge i Trondheim?

Hvor mye er du villig til å betale per måned?

  • 500-750

    Stemmer: 0 0,0%
  • 750-1000

    Stemmer: 1 100,0%
  • 1000-1250

    Stemmer: 0 0,0%
  • 1250-1500

    Stemmer: 0 0,0%
  • 1500-2000

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    1
Får du klager av fruen på at det lukter bryggeri i hele huset når du har bryggedag?
Er det kaldt å holde på ute på vinteren?
Tar utstyret mye plass i en bod, studenthybel e.l.?
Blir det mye gris da utstyret skal vaskes?

Samtlige spørsmålene ovenfor kan i hvert fall jeg svare ja på!!

Derfor har jeg vurdert muligheten for å leie egnede lokaler for å bedrive hobbyen min. Da egnede lokaler i Trondheim er til dels kostbart, fikk jeg ideen om å kanskje dele utgiftene på flere?

I utgangspunktet så jeg for meg at lokalene innredes med låsbare boder, hvor man kan låse inn bryggeutstyret sitt da det ikke er i bruk.

Det bygges 3-5 "stasjoner" hvor man kan sette opp bryggeriet sitt på bryggedagen. Alle med vanntilgang, avtrekk og strøm.

Det opprettes en portal på nettet hvor man kan booke brygge dager. På denne måten kan man gå inn å booke seg plass på forhånd. Man vil da kunne være flere om kostnaden.

Det legges opp strøm på bodene, slik at man kan ha gjæringsskap stående der.
Evt.: Bygge noen kjølerom med forskjellige temperaturer.


Så kommer de store spørsmålene:

Er det mange i Trondheim som har sånne behov?
Hvor mye er folk villige til å betale per måned for å ha en slik tilgang? (Vær ærlig og svar hva som vil være din maks smertegrense ift. pris)

Besvarelser er på ingen måte bindene. Denne posten kan mer ses på som en markedsunderøkelse.
 
Synes det høres litt mye ut, hvis man ser på årsbasis:

"Hvor mye vil du betale hvert år for å ha en plass å brygge":

6.000 - 9.000
9.000 - 12.000
12.000 - 15.000
15.000 - 18.000
18.000 - 24.000

Men interessant uansett, lykke til! Jeg vil dog bli overrasket om du får noen treff her inne, da det virker som de fleste her trives der de er ;D
 
Tror det er krever tillatelser, trolig blir det regnet som produksjon av alkohol. I tillegg mener jeg å ha lest at det ikke er lett å tjene penger på sånt, basert på tilfeller fra USA.
 
Tror det er krever tillatelser, trolig blir det regnet som produksjon av alkohol. I tillegg mener jeg å ha lest at det ikke er lett å tjene penger på sånt, basert på tilfeller fra USA.
Tanken var aldri å tjene penger på det. Det er av egen interesse, da jeg selv trenger en plass å være.

Videre er det ikke snakk om kommersiel produksjon av øl. "Leietakeren" brygger sitt eget øl, på eget utstyr og til egen nytelse.
 
Jeg synes ideen er meget god. Så forhåpentligvis får du andre med deg. Øker jo også muligheter for "collaboration" brygging. Jeg er dog i feil by!
 
Synes det høres litt mye ut, hvis man ser på årsbasis:

"Hvor mye vil du betale hvert år for å ha en plass å brygge":

6.000 - 9.000
9.000 - 12.000
12.000 - 15.000
15.000 - 18.000
18.000 - 24.000

Men interessant uansett, lykke til! Jeg vil dog bli overrasket om du får noen treff her inne, da det virker som de fleste her trives der de er ;D
Om dette er dyrt kommer vel litt ann på hvordan du regner.
Det vil ta meg ett par år før jeg går i null etter å ha bygd bryggeromm selv om jeg går for den øvre delen av månedsleie i trådstarter sitt oppsett.
og er nok ikke alle,og da spesielt i en by, som har 15-20m2 ubrukt kjeller eller bod de kan okupere.
Synest ideen er veldig god jeg,men om bryggere er intresert i å bruke penger på noe som ikke er ss bling bling er en annen sak
 
Tror det er krever tillatelser, trolig blir det regnet som produksjon av alkohol. I tillegg mener jeg å ha lest at det ikke er lett å tjene penger på sånt, basert på tilfeller fra USA.
Det er mange hjemmebryggere som leier et lokale sammen, enten som et organisert bryggerlaug (slik som Oslo amatørbryggerlaug) eller som en uorganisert vennegjeng. Jeg har aldri sett noe som tyder på at dette skal være ulovlig.
 
Skulle gjerne hatt noe sånt i bergen. Men kjøp av vørter hadde også vært noe, hadde gjerne betalt 20kr/l eller kanskje mer for spesialbestilt bøtte med vørter etter spesifikasjon.
 
Syns du det er mye? Litt mer enn et ølsett, uten å gjøre arbeidet. Får så og si aldri tid til å brygge.
2kr/P/l ville gitt 400kr for 20l med OG 1050. Og så litt for humle. En forretningsidé?

Tenkte på hjemmebryggerdagene hos Nøgne Ø, det virker artig. 600kr for 20 liter, med bøtte, men uten gjær.

Festa Brew in Canada selger 23 liter vørter for 45 dollar (280kr) https://www.brewersdirect.com/product/festa-brew-premium/
 
Syns du det er mye? Litt mer enn et ølsett, uten å gjøre arbeidet. Får så og si aldri tid til å brygge.
2kr/P/l ville gitt 400kr for 20l med OG 1050. Og så litt for humle. En forretningsidé?

Tenkte på hjemmebryggerdagene hos Nøgne Ø, det virker artig. 600kr for 20 liter, med bøtte, men uten gjær.

Festa Brew in Canada selger 23 liter vørter for 45 dollar (280kr) https://www.brewersdirect.com/product/festa-brew-premium/

I forhold til prisen man kverner ut hjemme, så synes jeg det er mye ifht å ikke ha kontroll over vørteren som bli laget ja. Men hjemmerbryggerhelgen, der har du vel litt kunnskap og en opplevelse på kjøpet.
 
Tilbake
Topp