Rune81
Norbrygg-medlem
Vær hilset bryggefolk, for her kommer en med gode nyheter. Var på NØ i dag. Hadde sendt oppskriften over til NØ på mail med en oppfordring om å justere hvis det ikke så riktig ut i forhold til deres #500. Og de justerte ikke. De ga meg faktisk oppskriften på #500 :yes: Fikk være med ut på lageret og finne fram malten min selv og male denne. Hadde en god prat med han som jobbet der. Utrolig inspirerende å prate med follk som driver med dette :skitbra:
Anyway, jeg spurte pent om det var greit å poste oppskrifta her........og.......det.......var......det.....
Har ikke fått pøncha det inn i beersmith enda, så her er NØ sitt bryggeskjema. Ser at havre er tatt bort, dette var pga de har justert litt på den opprinnelige oppskrifta. Dette er sånn de brygger #500 i dag. Vet ikke om de har prøvet å brygge denne i småskala enda. Han ville faktisk ha tilbakemelding om resultat Synes 13,5kg malt høres mye ut, ville tro man fikk mer en 20liter.... Men det gjenstår og se Blir brygging i morra.
:skitbra: for NØ som viser en fabelaktig service.
Anyway, jeg spurte pent om det var greit å poste oppskrifta her........og.......det.......var......det.....
Har ikke fått pøncha det inn i beersmith enda, så her er NØ sitt bryggeskjema. Ser at havre er tatt bort, dette var pga de har justert litt på den opprinnelige oppskrifta. Dette er sånn de brygger #500 i dag. Vet ikke om de har prøvet å brygge denne i småskala enda. Han ville faktisk ha tilbakemelding om resultat Synes 13,5kg malt høres mye ut, ville tro man fikk mer en 20liter.... Men det gjenstår og se Blir brygging i morra.
:skitbra: for NØ som viser en fabelaktig service.