• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Nøgne Ø selger humle

Sug ut luft så godt det lar seg gjøre og oppbevar den i fryseren. Da holder den leeenge..
 
Jeg er gladelig med å deltar på en pakke EKG hvis det er aktuelt for noen.
Gjerne her i sørvestlige strøk  :)
 
Det er prisverdig av NØ å dele av sin overflod, og særlig når det er snakk om humletyper som er vanskelig å oppdrive andre steder - som Columbus. Men når noen sier at dette er råbillig - "en tredjedel av vanlig pris", så må det være noe jeg har oversett.

Maltbua tar 500 kr pr kilo for de fleste typer, Humlegården har bl a. Magnum til 378 sek pr kg. Det skulle vel bli like over 300 kroner det, og da er momsen med.  (Du får trukket fra den svenske, og så legges det på norsk) EKG koster 370 NOK pr kg, ink moms - og da er det fersk humle fra 2008, og også ferdig vakumpakket.  Om noen vil  kjøpe direkte fra grossist i England. så er f.eks kiloprisen for EKG der 140 kr pr kg i 5 kg miniballe. Heersbrucker er helt ned i 82 kr pr kilo.  De skal i tillegg ha 800 i frakt og papirarbeide.

Brouwland har også kilosposer med EKG til 360 norske, men der vet jeg ikke noe om moms.  Selvsagt kommer frakt og gebyr og dilldall på toppen, men bestiller man 5 kilo så utgjør ikke det allverden pr kilo.
 
Jeg har fått diagnosen "nyfrelst bryggedilla", så er gjerne med på ett kg EKG og et halvkilo enten williamette eller Hallertau i Oslo og omegn om noen bestiller. Drar til fjells om noen timer så blir uten internett til tirsdag kveld. Får tatt en sjekk av forum da før jeg drar videre til Telemark resten av påska. Post eller send PM om det er aktuellt.

God Påske Folkens!  :biersmile:
 
Det her var nyttig info. En tredjedel av "vanlig" pris refererer til vingogbar/Petit 250g posene. Men det er åpenbart mer lukrative steder å handle -iallefall ved større kjøp av større kvanta. "Kjøp direkte fra grossist i England" - lar det seg virkelig gjøre for privatpersoner her på berget? Hadde vært interessant med flere tips når det gjelder innkjøp av billige råvarer, om det er muligheter for å organisere seg etc.
 
Jeg har ikke fått inntrykk av at det er noen problemer med å kjøpe direkte fra grossist.  Var i kontakt med en på New Zealand også, og han sa rett ut at han med glede ville selge meg en balle eller flere - men lageret hans var støvsuget.  Ny innhøsting kommer dernede nå i mai.  Grunnen til at jeg ikke har gjort det hittil er at jeg må kjøpe min 5 kg av hver type, og da må jeg ha en vakuumpakkemaskin og så begynne å videreselge.  Da går jeg egentlig Maltbua og andre i næringen, og vi trengere slik som ham.  Men dersom gevisten blir stor nok, så......
 
Nøgne Ø opplyser om at de fremdeles selger malt og humle til hjemmebryggere som ønsker å kjøpe fra dem. Prisene er som følgende:

[tt][size=10pt]malt    kr. 25,00 pr kg    + mva
humle    kr.  0,30 pr gram  + mva[/size][/tt]

For bestillinger kan Nøgne Ø kontaktes på post@nogne-o.no.
 
Maltprisen var litt drøy, men humleprisen ser jo hyggelig ut  :skitbra:
(pluss mva, det betyr vel at man får matmoms)
 
Vel, jeg tillater meg å minne om at jeg fremdeles har Hallertauer Mittelfrüh og Spalt Spalter fra 09-avlingen som jeg selger vakumpakket for 40 kroner hektoet.

Fraktprisene for en pakke på mellom ett og to kilo (som sendes som gave) har vist seg å bli 126,- NOK.

Dette bør bli en ganske gunstig pakkeløsning!


Hilsen Jens
 
Tilbake
Topp