Norsk humle og malt fra Bioforsk deles ut

Jeg er definitivt interessert. Er det flere opplysninger om ingrediensene? Byggtype og data, alfasyre i humle, etc.

Jeg vet ikke hvilke sorter som blir tilgjengelig nå, men disse sortene har vært endel av programmet: Maskinbygg, Varde, Arve, Olsok, Domen, Saana, Barke, Marthe, Quench og Tamtam. Humlekloner er hentet inn fra hele landet pr 2014 var det i allefall hentet inn 39. Disse er testet for Alpha syre og den ligger typisk rundt 5% Biofors sitter på mye data og jeg regner med at disse blir tilgjengelig etter hvert
 
Spennende. Driver selv i oppstartsfasen med gulvmalting og er spent på resultatene av prosjektet.

Jeg vil gjerne kjøre et testbrygg av malt og humle fra prosjektet.

Skal dessverre ikke til Bergen.
 
...og i tilfelle dette er den offisielle lista som skal brukes når malten/humla vil deles: Jeg vil også ha!

Idé: Hva med å utlyse en konkurranse med disse ingrediensene som utgangspunkt?
 
Jeg slenger meg på og melder meg frivillig, med mindre det vil koste flere hundre kroner å få malten tilsendt i posten.
 
Fantastisk gøy å se at så mange er interessert :)

Vi kommer tilbake med mer informasjon så fort vi får det. Foreløpig vet jeg bare at vi får levert malt til Bergen før helgen.

Når vi kommer så langt som til utsending så vil det være kostnadsfritt. Eneste krav er at man er Norbrygg-medlem og fyller ut det vedlagte skjema slik at Bioforsk får den infomasjonen de trenger.
 
Fantastisk gøy å se at så mange er interessert :)

Vi kommer tilbake med mer informasjon så fort vi får det. Foreløpig vet jeg bare at vi får levert malt til Bergen før helgen.
rekke
Når vi kommer så langt som til utsending så vil det være kostnadsfritt. Eneste krav er at man er Norbrygg-medlem og fyller ut det vedlagte skjema slik at Bioforsk får den infomasjonen de trenger.

Hvor mye malt finnes det? Har de "råd" å dele ut til hvermannsen med f.eks lite kontroll på kverningsgrad og mesketemperatur, eller er det fritt frem. Vil jo tro at de mest korrekte dataene trekkes ut av de som kan dokumentere/være relativt sikre på kalibrert oppsett.
 
Tilbake
Topp