Ny bok: Øl - brygging fra hånd til munn

Colin E skrev:
Hei, jeg ser det har sneket seg inn en unøyaktighet i humlemengden på julefred fra Kinn. Jeg undersøker med Espen Lothe og kommer tilbake med riktig mengde så du rekker og brygge og lagre Julefred til julestria setter inn.

Forresten, takk for gode tilbakemeldinger på boka fra her på forumet, keep posting!

:hadet:


Mvh

Colin Eick

Perfekt! Da blir julen reddet :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Kunne kanskje sjekke humlemengde på Sjelefred på neste side og? 80g bitterhumle på 60min gir meir enn 27 IBU. 30 passer bedre.
 
Hei, svar fra Espen på Julefred:


Hei! Ja, 20 g Fuggle og 1,3 g/l Hallertau Northern Brewer (32 g til 25 liter).
 
Og til dem som ikke har fått det med seg, kan man vinne boken på Ølportalen.no
http://olportalen.no/2013/08/20/konkurranse-vinn-den-nye-boken-olbrygging-fra-hand-til-munn/
 
Kan nesten se ut som om det mangler en 0. Men i så fall blir det veldig mye malt i et gjennomsnittlig meskekar, volummessig...

Kjempefin bok for øvrig!
 
Kjempefin bok. Med mange oppskrifter som skal prøves, men jeg finner ikke helt ut av om humle er oppgitt som hel blomst eller pellets.
 
Veldig fornøyd med boka så langt  :) Trolig den beste bursdagsgaven jeg har fått på mange år  ;)
Har plukket ut enkelte oppskrifter som er prøvd ut i originalen.
Første sitter og gjærer her på kontoret nå  :)
 
Har fått denne til bursdagen nylig, og har "pløyd" gjennom den. Lettlest og fin og mange oppskrifter jeg fikk lyst til å prøve.
 
... som en lidenskapelig "nanobrygger" på det 4. året forventer jeg at venner og slekt har lagt merke til min lidenskapelige hobby og passer på at bryggerens faglitteratur er oppdatert. Derfor ble jeg særdeles glad for å få denne i julegave. En god bok
 
Ja, jeg er enig at dette var morsom lesning.

:noway: men skuffende mange trykkleifer, trekker mye ned. Det er jo beklagelig siden de er i reseptdelen av boka.

Litt korekturlesing hadde ikke vært dumt!
 
Tilbake
Topp