Ny Bryggebok

Jeg håper noe av de €195 som er investert foreløpig går til korrekturlesing og språkvask. Pastoranius --> pastorianus, for eksempel.
 
Tessa skrev:
Endelig en ny bryggebok . Denne har jeg trua på . :skitbra:

Bra du har trua :)

Jeg håper at boka blir forhåndssolgt nok til at Kagge forlag bestemmer seg for å gi ut boka. Mesteparten av teksten er klar, men det er fortsatt mulig å endre på en del, om noen har spesielle ønsker om hva de vil ha med. Ta gjerne kontakt om det er noen som vil vite mer om boka.

Og for de som er bekymret for korrekturlesing, så kan jeg forsikre om at boka kommer til å gå gjennom de vanlige rutinene som et forlag har for korrektur og kvalitetssikring. I-en i pastorianus er nå flyttet i manuskriptet.
 
Mulig at du skriver om hvordan du legger opp oppskriftene i et tidligere kapittel, men i IPA delen savner jeg volum og OG/FG i oppskriftene.
 
Southfarm skrev:
Mulig at du skriver om hvordan du legger opp oppskriftene i et tidligere kapittel, men i IPA delen savner jeg volum og OG/FG i oppskriftene.

Ja, det må med. Alle oppskriftene, både i kapitelet som er lagt ut og de som kommer i boka, skal sjekkes. Det kan derfor bli noen mindre justeringer i oppskriftene, for å passe overens på tvers av kapitlene og tilpasses samem volum. Da kommer OG, FG og antatt alkoholnivå inn.
 
Boken er allerede over halvveis finansiert via forhåndskjøp, men jeg regner med at denne er obligatorisk for de fleste som er aktive her inne. Støtt en god sak og bestill boken i dag, den koster kun kr 295,-! Forhåndsbestill her.
 
Når jeg ser hvor godt boka selger, får jeg rene prestasjonsangsten...

Jeg er i ferd med å gjøre ferdig teksten, men dersom noen har spesielle temaer de mener bør med i boka, tar jeg gjerne i mot tips.
 
Da har drikkeglede lagt ut boken på sine FB sider og :skitbra:

Dessuten har Kinn bryggerier kjøpt noen bøker  :amen:
 
Dette blir en bok jeg har skyhøye forventninger til!

Det jeg lurer på om det kunne vært et lite avsnitt om gamle norske tradisjonsøl og teknikker ifra tiden brake og einer ble flittig brukt.
 
Freddy skrev:
Dette blir en bok jeg har skyhøye forventninger til!

Det er godt å høre. Håper jeg kan leve opp til dem.

Det jeg lurer på om det kunne vært et lite avsnitt om gamle norske tradisjonsøl og teknikker ifra tiden brake og einer ble flittig brukt.

Det synes jeg er et godt tips, men jeg er litt usikker på om jeg får det med. Skal prøve å finne plass til et kapittel. Dessverre  har jeg lite kunnskap om tradisjonell vestlandsbrygging, så om noen kan være behjelpelig, ta gjerne kontakt på e-post (gustav@foseid.priv.no) eller PM. Tradisjonen i Stjørdal kan jeg litt om, og skal nok kunne skrive noe om.
 
Boka er sjølvsagt bestillt her og! Lykke til, ser verkeleg fram til ei oppdatert Norsk bok om ølbrygging.
 
Da har Nøgne-ø  fundet prosjektet :skitbra:

31 dager igjen og boken er allerede 70 prosent finansiert.  :ilike:
 
Stianhb skrev:
Kjøpt  :) Viss du får inn nok bestillinger, når tenker du den kommer på trykk?

Jeg antar den skal være klar til «bokhøsten», som er ei årstid jeg ikke har helt kontroll på. Det er vel meninga at manuset skal være klart i løpet av noen få uker (i løpet av april, var det en optimist som sa i mars, men han har jeg ikke sett denne uka), så er det en del jobb med tilrettelegging av foto og alt som har med å gi ut bok, men som jeg ikke kan noe om.
 
Tilbake
Topp