Nye 0,33 flaskene til Aass, ypperlig til gjenbruk

Tim skrev:
Jo det er nok bare å innfinne seg med at panteflaskene forsvinner, Hansa Borg og Ringnes skal også over på engangsflasker.

Fabrikksjefen til Ringnes ble spurt direkte om dette på hjemembryggerhelga. Han sa ganske klart at Ringnes ikke hadde noen planer om å gå over til engangsflasker, men mente det kunne bli ei aktuell problemstilling om noen år.
 
resirkulerings messig så er jo ikke glassflasker eller glass generelt bra til gjenvinning.
tempraturer og kostnader er helt hinsides sammenlignet med f.eks plast, men der vil vi da ikke ha ølen vår.
de nye flaskene? er de av glass eller annet materiale?
 
Gahr skrev:
Slipper ikke inn lys og er helt tette.

Ekstrabonus er selvsagt at de er lettere enn flasker, noe som letter transport.

De kan i tillegg stables tettere og returtransporten tar enda mindre plass.
 
Flaskene minner om Lervig sine, eventuelt de 7 Fjell som har kommet til nå.
Veldig gode flasker å bruke, enkle å fjerne etiketter, vaske, korke.
Liker faktisk disse flaskene best av alle.
Fine er de og!
 
Men billige var de ikke - 25,- per flaske på KIWI... Da foretrekker jeg Grans grønne - etikettene går bort med vanlig varmtvann. (Jeg vet det med grønne flasker, jeg oppbevarer selvsagt UV-fritt)
 
vb skrev:
Men billige var de ikke - 25,- per flaske på KIWI... Da foretrekker jeg Grans grønne - etikettene går bort med vanlig varmtvann. (Jeg vet det med grønne flasker, jeg oppbevarer selvsagt UV-fritt)

I 2013 var Grans Premium på grønne flasker med pant. Blei kjøpt nokre 6-pack av desse (+reker) og brukt som tørste slukker i sommervarmen. :skaal:

Flaskene er vasket og gjennbrukt i egen kjeller ;D
 
Tim skrev:
Jærbrygg skrev:
Håper det finnes kasser for disse flaskeneflasker uten kasser er noe dritt...

Det gjør det jo ikke i utgangspunktet, disse kommer på pappbrett med plast rundt.
Så man må finne på noe der.

Stikk på RIMI å ta med noen av de gule Ringnes kassene.. Done deal, finito;)
 
Om jeg ikke har sett helt feil er de nye Hansa flaskene nokså nøyaktig like de som Lervig bruker.
Brooklyn også bruker like flasker pluss diverse jeg har kjøpt på polet fra utlandet.
Egentlig de flaskene jeg liker best personlig :p

Bjørnungene forsvinner i hvertfall.....
Det trenger ingen være redde for, det er ganske garantert.
Og det vil bli miljøavgift på flaskene.......
Dette er noe de rødgrønne satte i gang og jeg tror ikke de blå kan stoppe det siden det alt er vedtatt.
Over ett år siden jeg fikk høre det fra Hansa ansatte, men først nå nylig jeg har sett de nye Hansaflaskene.
 
Ståle Bye Myrvang skrev:
Fulle flasker ja, men skulle hatt de tomme, og fylt de opp selv...;)

Sjekk med en lokal pub som selger relevante øl flasker.
Jeg har fått mange Brooklyn flasker på en av de lokale pubene, og de flaskene er jo så godt som identiske med de nye til Hansa :D
 
Tilbake
Topp