• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Ø.K Kjøleskap

Hei,

Er på leting etter ett kjøleskap for å bruke som kegerator. Det bør helst være på høyde med en komfyr, altså en liten rakker.
Uten fryserdel og om mulig med plass til to corny kegs.

Om noen har gode tips, ikke bare om det finnes til salgs men også om det er en type kjøleskap som passer min beskrivelse så blir jeg meget fornøyd!
Har allerede vært på finn.no, og har funnet flere aktuelle men samtlige har vært 1.50m som er for høyt.

Mvh
 
Sjekk ut Europris. De har kjøleskap til 1.499,- annonsert denne uken. 103 liter. Har ikke sett målene, men sikkert noen andre er som tenker det samme som deg og kan måle om du ikke kan ta turen selv.
 
Berg skrev:
Jeg bruker denne: http://www.lefdal.com/product/hvitevarer/kjol-frys/kjoleskap/R85/upo-kjoleskap. Fint plass til to 19 liter fat, uten å gjøre annet enn å fjerne hyller etc.

Den likte jeg.. Hvordan er det å kle inn ett kjøleskap av den typen som ikke er designet for akkurat det?



Jeg kunne tenkt meg å få kledd kjøleskapet på samme måte som dette
181658_10150151947011138_535246137_8694070_7620222_n.jpg


Er det mulig tror du? Kanskje er det mulig å ta av skallet rundt skapet?
 
Kan ikke skjønne at det ikke skulle gå, bare det er litt åpning bak slik at den varme luften slipper ut. På Upo'n er det heller ikke kjøling i toppen slik at man kan lage hull til slanger hvor man ønsker.
 
mikslen skrev:
Jeg kunne tenkt meg å få kledd kjøleskapet på samme måte som dette
181658_10150151947011138_535246137_8694070_7620222_n.jpg


Er det mulig tror du? Kanskje er det mulig å ta av skallet rundt skapet?

Dette er vel en Keezer?, altså, en fryseboks som er innkapslet?
 
Nah, fordelene med fryser er at du har gjerne plass til et par fat ekstra, og at du har lokket på toppen, så du kan lage et lokk du løfter, istedet for å mekke en dør du må åpne..

Alternativet ellers ville vel være å skaffe et lite kjøleaggregat, isolasjonsplater, og mekke sjæl. (bør vel dog være litt kjøleteknikk-kyndig da)
 
Ja, du bør ha noe som er mer i gata 80cm bredde.
Får meg en gammel slik iløpet av sommern nå, men tenker jeg bare maler, istedet for å leke snekker :)
 
Jeg tok meg en tur til Gjenvinningstasjonen på Elkjøp og spurte om å få et lite kjøleskap derfra. Tok dermed en råkjangs at det virket og tok det med hjem(virker det ikke kan det jo alltids leveres tilbake). Men det jeg fikk virket fint og var relativt nytt. Så nå venter jeg bare på fatene så er jeg igang.
 
Søppeltippen er et utmerket forslag. Spesielt hvis en ser på et farget kjøleskap kan du være sånn cirka 95% sikker på at dragen har gått lei av det og at det virker. Utrulig mange kjøleskap som er helt i orden som blir kastet fordi eier går lei av det eller skal pusse opp kjøkkenet. Selv bruker jeg et kjøleskap som jeg kjøpte brukt i 1987 da jeg flyttet på hybel, dette virker helt fint enda...
 
Stjørdal er i nordtrønderlag?
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/resultat?keyword=&CATEGORY%2FMAINCATEGORY=81&CATEGORY%2FSUBCATEGORY=5215&areaId=20017&PRICE_FROM=100&PRICE_TO=999&sort=1
 
neslekkim skrev:
Ja, du bør ha noe som er mer i gata 80cm bredde.
Får meg en gammel slik iløpet av sommern nå, men tenker jeg bare maler, istedet for å leke snekker :)


Hei, drar opp en gammel tråd her.
er det noen spesiell grunn til at denne Matsuifryseren blir for liten? Trådstarter var vel i utgangspunktet på jakt etter plass til 2 fat, og etter å ha kikka oppi denne vil jeg tro man kan få 2 19L og kanskje et par mindre der i tillegg.
Eller er det noe jeg ikke tenker på her som begrenser plassen slik at det ikke er plass til mer enn et fat oppi?

Grunnen til at jeg spør er at jeg kikker litt etter en løsning selv, og hvis det blir noe av nå den nok stå i stua. Derfor har jeg sett på nevnte modell siden 80cm etc blir litt i største laget i en ikke så stor leilighet. Disse 56-57 centimeterene denne boksen tar i bredden kan jeg dytte inn uten å måtte pælme ut så mye annet :)
 
Får kanskje ikke Co2-flaska oppi, om du har tenkt å bruke 2kg flaske?
Jeg ville gått for kjøleskap av typen ERT16002W8 fra Electrolux eller noe tilsvarende. De har også en modell som er 20cm høyere som jeg fikk på finn for en grei penge.
85cm er vel en standard høyde for benkekjøleskap tror jeg. Samme som fryseboksen.
 
Takk for svar,
Jeg synes det ser ut som man får mindre inn i det kjøleskapet enn fryseren, pga kompressoren nederst. Type max 2 fat? Den er et par cm smalere enn fryseren ser det ut til, men kanskje tynnere vegger og.
Hvor stor er en 2kilos co2-flaske omtrent? det er vel kanskje det essensielle her.

Høyden er grei på begge to, det er noe i benkestørrelseland jeg er på utkikk etter. Kjøleskapet koster ca 50% mer, det var det som fikk meg til å kikke på fryseren. Har en UT200 jeg tenkte å styre tempen med.
 
Ja, om du allerede har temperaturkontrollen så er det jo en krone å spare der, og hvis grunnflata er den samme i fryseboksen så bør det passe bra. Får nok uansett bare 2 fat + Co2 i begge løsningene.
 
Jeg har et "vanlig" 85 cm kjøleskap og får plass til 2x19 l + 1x9 l og 2kg CO2. Det er trangt og rotete, men det går ;D
 
Er det noen som har nevnte fryser MCF98WAE og kunne tatt innvendige mål på denne? Vurderer den til gjæring.
 
Tilbake
Topp