O2 regulator til Jula flasker

Hei

Har sett en tråd et eller annet sted om regulator (for O2) som passer til flaskene til Jula (http://www.jula.no/oksygenflaske-218532)

Har også sett et eller annet sted at det går an å bestille en som passer hos Jula også

Så fint om noen sitter med litt info her

Takker for innspill

//Tor

Det går også fint å møte opp på din lokale Jula å bestille derfra, ihvertfall hvis du har best.nr. osv med deg.

Når jeg kjøpte min fra jula så sendte jeg de en mail og bestilte regulatoren til mitt nærmeste varehus. Tok 4 dager så fikk jeg melding om at den var kommet. fort, enkelt og veldig greit.

Hei igjen!

Nå har jeg bestilt regulator og handlet inn resten av utstyret (etter handlelisten i linken over) - foruten Flowmeter.

Hvordan gjorde dere med vask av messing delene - nipler osv og evt slangen?

Ser i en annen tråd at det er en som bruker Blue Gold industrirengjøring  - som kan kjøpes herfra. Er det noe dere gjorde?

Eller er det mulighet å gjøre dette på annen måte?

Jeg vaskerog skyller den slangen som er i kontakt med vørteren, bruker zalo og skyller med vann så bruker jeg Star San. Luftesteinen vaskes å skylles og kokes før bruk.

Men du gjorde ikke noe spesielt før du tok utstyret i bruk?

Tenkte på fjerne fett - siden fett og O2 = bang!

//Tor

Eneste jeg gjorde var å vaske hurtigkoblingen som jeg bruker grundig i zalo, også skyldte jeg tørket den før jeg tok den i bruk.

Jeg vurderer denne løsningen selv, men må innrømme jeg er litt bekymret for eksplosjons advarslene jeg har lest her inne... Kan noen berolige meg og si at dette er en fin og trygg måte å tilsette O2 i brygget mitt?  :help:

Funker glimrende, ikke noe å være redd for.  Jeg skyller slangen og luftesteinen i varmt vann etter bruk og lar det ligge i starsan noen timer.
Blåser også ut litt o2 gjennom brusesteinen i starsan.  Så pakker jeg det inn i plast til neste gangs bruk, og legger det da igjen i starsan før bruk.

Fungerer fint. Det eneste du må passe på er at du ikke smører noen av koblingene. Selv skrur jeg regulatoren av flaska etter hver bruk og lagrer flaska i garasjen...

Hei

Man skal selvfølgelig ha respekt i arbeidet med ren O2 - men jeg kan i hvert fall stå inne for dette oppsettet. Har ikke hatt noe problem med det i det hele tatt.

Som det skrives her - så er det viktig at utstyret er rent og fettfritt.

Hvis du er usikker - så kan man få kjøpt vaskemiddel som bla brukes til O2 - vask av dykkerutstyr, for å være på den sikre siden

//Tor

OK, da er jeg bare paranoid med avfetting, så går det vel fint. Får finne et fint lagringssted for flaska når den ikke er i bruk ;) Takk!

Oppsøkte lokal Jula butikk får å bestille denne regulatoren. Det funket jo ikke... Kassadama sa at det har vi ikke lengere... Dette nr. Eksisterer ikke.... Ser jo at denne tråden er noen år gammel nå så tenkte at dette var tilfelle. Men har nå bestilt denne fra Jula. Måtte ringe 67900133 og oppgi reservedel nr. R020334. Koster nå 255,- og er på vei til Lokal Jula butikk

Tilbake
Topp